Alles over vakanties op én met de fiets

Ik en de kale berg (Mont Ventoux)

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 20 jun 2010 11:35

[quote="who cares"][quote="Daanilio"]Aankomende donderdag naar de Ventoux, heb er zin in!!![/quote]

Wie weet kom je Puffdaddy en who cares wel tegen , maar het blijft nog altijd een kleine kans daarop .

Wij rijden hem wss vrijdag of zaterdag , maar vrijdag is de 1e keuzedag .

[/quote]

Ik vertrek vannacht naar Bédoin. Volgende week zondag rij ik de cyclo 'la vauclusienne - www.vauclusienne.fr , zijn er nog mensen die starten?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 20 jun 2010 20:08

Wij vertrekken vannacht richting de Alp en later in de week naar de MV .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
mountaineer
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:26

Gebruikersavatar mountaineer 21 jun 2010 14:45

Afgelopen maandag mijn Cingle gehaald. Prachtige berg, veel emotie en inderdaad, bij de afdaling richting Malaucene kunnen hele hoge snelheden gehaald worden.
mountaineer

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 27 jun 2010 21:17

Afgelopen vrijdag vanuit Bedoin naar de top gegaan en de dag erna vanuit Sault. Sault stelt niet veel voor (vind ik), zeker niet in verhouding tot de beklimming vanuit Bedoin. In augustus naar Italie voor de Panarotta, Passo Manghen en de Stelvio (als de tijd het toelaat ook nog de Gavia). Begin september nog even naar de Alpe d'Huez, tijd geleden dat ik die gereden heb.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 jun 2010 00:46

[quote="Daanilio"]Afgelopen vrijdag vanuit Bedoin naar de top gegaan en de dag erna vanuit Sault. Sault stelt niet veel voor (vind ik), zeker niet in verhouding tot de beklimming vanuit Bedoin. In augustus naar Italie voor de Panarotta, Passo Manghen en de Stelvio (als de tijd het toelaat ook nog de Gavia). Begin september nog even naar de Alpe d'Huez, tijd geleden dat ik die gereden heb.[/quote]

Hoe laat was je boven vanuit Bedoin ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 28 jun 2010 14:41

Ik was 10:51 boven en ben een klein half uur boven gebleven...even wachten op mijn zwager en genieten van het uitzicht.

Jij?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 jun 2010 19:20

[quote="Daanilio"]Ik was 10:51 boven en ben een klein half uur boven gebleven...even wachten op mijn zwager en genieten van het uitzicht.

Jij?[/quote]

Wij zijn om 10:45 uur afgedaald en waren rond die tijd 10:51 bij Tony Simpson , na enkele stop bij het uitkijkpunt . Misschien heeft Puffdaddy nog iets tegen je geroepen , want dat heeft hij tegen meerdere renners gedaan . Hij had op dat moment een blauw regenjack aan en ik een geel . Misschien reed je het laatste lange stuk net voor de top omhoog terwijl we daar omlaag gingen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 28 jun 2010 20:35

Ik heb niet mee gekregen dat er iemand iets tegen me geroepen heeft. Dan hebben we elkaar waarschijnlijk net mis gelopen.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 06 jul 2010 20:24

[quote="Le Grimpeur"][quote="timper"][quote="BullsRider"]Er wordt vaak gesproken over het fonteintje en de marmeren streep als startpunt. Het fonteintje heb ik gevonden op Google Streetview, maar kan iemand mij vertellen in welke straat die marmeren streep ligt?
Welke start geniet trouwens de voorkeur? ;)[/quote]
Dat zal waarschijnlijk de D974 zijn, richting ventouxtop. De hoofdstraat van Bedoin doorrijden naar dienst toerisme. Daar heb je een rondpunt net ervoor, daar naar rechts richting top dus. Enkele meters verder ligt die dunne streep, thv die fietswinkel en een garagepoort geloof ik. Dat is de 'echt' startstreep van de klim euhhh tot boven aan het snoepkraampje.
Het fonteintje ligt op dit rond punt denk ik, maar ik kan het mis hebben.
[/quote]
Is korrekt. Ik heb al vaker op dit forum naar die "streep" verwezen. Gewoon aan het begin van de weg naar de Ventoux. Overigens ligt die streep nog net voor de genoemde fietsenzaak, die wat naar achteren links van de weg gevestigd is. De marmeren streep kun je eigenlijk niet missen (tenzij je erg "gestressed" bent i.v.m. "hetgeen komen gaat" ;)). En het fonteintje ligt net naast het rond-punt, vlak naast het Franse VVV-gebouwtje.
[/quote]

Inmiddels heb ik die streep ook kunnen fotograferen. Dit is 'm (links zie je nog net de ingang naar de wat verder van de weg gelegen fietsenzaak 'La Route du Ventoux'):


[IMG=http://img203.imageshack.us/img203/8733/gedc0095.jpg]
60 x Ventoux

andriesfrank
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jul 2010 23:16

andriesfrank 08 jul 2010 23:25

We vertrekken a.s. weekend richting de Mont Ventoux, vorig jaar was ik daar nog zonder fiets, zonder ervaring, 16 kilo zwaarder een te hoog cholesterol, suikerspiegel en een reprimande van de huisarts. Eenmaal boven met de auto heb ik deze berg als symbool gezien om mijn gezondheid te verbeteren. Na heel wat oefenkilometertjes op het vlakke polderlandschap en een paar weekendjes op de posbank is het zo ver. We gaan er voor...... Eerst had ik nog tot doel om het binnen 2 uur te gaan halen maar veel van mijn vrienden zeiden dat dat niet te doen is binnen een jaar gem. trainen. Ik heb me nu voorgenomen om vooral te genieten en in ieder geval boven te komen. Ben er drie weken en zal beginnen met de Sault kant..... Ik lees in vorige reacties dat deze kant goed te doen is, we zullen zien. Groet

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 09 jul 2010 00:29

@andriesfrank: geniet er bovenal van. Zo te lezen heb je al veel werk verzet en heb je je gezondheid verbeterd. Let niet op de tijd, maar geniet bovenal van De Kale Berg!

Laat ons weten hoe het ging! Succes.
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 15 jul 2010 15:57

[quote="Le Grimpeur"][quote="Le Grimpeur"][quote="timper"][quote="BullsRider"]Er wordt vaak gesproken over het fonteintje en de marmeren streep als startpunt. Het fonteintje heb ik gevonden op Google Streetview, maar kan iemand mij vertellen in welke straat die marmeren streep ligt?
Welke start geniet trouwens de voorkeur? ;)[/quote]
Dat zal waarschijnlijk de D974 zijn, richting ventouxtop. De hoofdstraat van Bedoin doorrijden naar dienst toerisme. Daar heb je een rondpunt net ervoor, daar naar rechts richting top dus. Enkele meters verder ligt die dunne streep, thv die fietswinkel en een garagepoort geloof ik. Dat is de 'echt' startstreep van de klim euhhh tot boven aan het snoepkraampje.
Het fonteintje ligt op dit rond punt denk ik, maar ik kan het mis hebben.
[/quote]
Is korrekt. Ik heb al vaker op dit forum naar die "streep" verwezen. Gewoon aan het begin van de weg naar de Ventoux. Overigens ligt die streep nog net voor de genoemde fietsenzaak, die wat naar achteren links van de weg gevestigd is. De marmeren streep kun je eigenlijk niet missen (tenzij je erg "gestressed" bent i.v.m. "hetgeen komen gaat" ;)). En het fonteintje ligt net naast het rond-punt, vlak naast het Franse VVV-gebouwtje.
[/quote]

Inmiddels heb ik die streep ook kunnen fotograferen. Dit is 'm (links zie je nog net de ingang naar de wat verder van de weg gelegen fietsenzaak 'La Route du Ventoux'):


[IMG=http://img203.imageshack.us/img203/8733/gedc0095.jpg]

[/quote]

Heb hem ook getrokken, lol...het toeval wil dat kennissen van ons het huis vlak naast die FM gekocht hebben om er een vakantiewoning van te maken voor 8 personen. Ze zijn nu bezig met de renovatie . Ze liggen dus vlak aan die streep : kan het beter?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie