300 km rit
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Check!ultra_ivo schreef: Een nog mooiere variant is dan eerst naar Eupen, daar de wegwijzers naar de Wesertalsperre volgen. Rechts langs het stuwmeer loopt een mooi fietspad tot bijna boven. Dan bij Kalterherberg rechtsaf de Vennbahn op en doorrijden.
Even wat nieuw leven in dit topic met een vraag.
Gebruiken degenen voor een 250km+ rit eigenlijk een fietsrugzak of wordt alles in het shirt en [stijlpolitie]een zadeltas[/stijlpolitie] gepropt?
Ik wil deze lente naar Roubaix (260 km) maar twijfel over de aanschaf van een rugzakje.
Iemand tips?
Gebruiken degenen voor een 250km+ rit eigenlijk een fietsrugzak of wordt alles in het shirt en [stijlpolitie]een zadeltas[/stijlpolitie] gepropt?
Ik wil deze lente naar Roubaix (260 km) maar twijfel over de aanschaf van een rugzakje.
Iemand tips?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat kan toch gewoon in je achterzakken, kwestie van op tijd een keer stoppen bij een bakker. En als aan het eind van de dag je zakken leeg gegeten zijn dan kan je bij een benzinepomp Cola en een slechte energiereep halen die dan overheerlijk smaakt na een hele dag sportvoeding te hebben gegeten.
Ik heb altijd een rackpack en een stuurtas op de fiets. Stuurtas is meer voor de fotouitrusting. Zonder camera zou ik in principe zonder kunnen. Hoeveel in de rackpack zit hangt af van het weer. Een lange rit in de winter vergt heel andere dingen dan een lange rit hartje zomer. Hetzelfde verschil tussen een zondag in Duitsland of een doordeweekse dag in België.
Twee keer een plus 300 km rit gefietst, één keer met z'n tweeën en een keer met drie man.
Beide keren gewoon het wielershirt goed volgepropt en inderdaad onderweg kom je vast wel gelegenheden tegen om te eten en je proviand aan te vullen.
Beide keren gewoon het wielershirt goed volgepropt en inderdaad onderweg kom je vast wel gelegenheden tegen om te eten en je proviand aan te vullen.
Bikers are not alone
Als solofietser, zodra het weer goed word rij ik bij fietstochten boven de 100km altijd met een drinkrugzak. Dat heeft mede te maken met het feit dat een solofietser wat minder opties heeft om proviand in te slaan. Immers, met een groep laat je iemand bij de fietsen achter terwijl de rest inkopen doet, een solist heeft die luxe niet.
Om het lagere aanbod van proviandplaatsen op te vangen rijd ik met een rugzak(je).
Om het lagere aanbod van proviandplaatsen op te vangen rijd ik met een rugzak(je).
Het stoppen bij een proviandplaats kost ook weer tijd. De vraag is natuurlijk altijd of een extra tasje met extra eten meenemen meer tijd kost onderweg aan langzamer rijden dan het tijdsverlies door het een paar keer per dag moeten stoppen op plekken waar je wellicht niet graag stopt. Gemiddelde op de teller vs totale tijd.
Zondag plan ik een +200km rit van Maastricht naar Amsterdam, terug met de trein. Dan heb je wat extra kleren + plek om ze te vervoeren nodig vanwege het temperatuurverschil tussen dag en avond en omdat je een tijdje op het perron staat te wachten. Soms ga ik de avond van tevoren al naar de startplaats en rij 200 of 300km in lijn. Dan heb je ook wat extra's bij je. Niet veel, past allemaal in een rackpack.
De mogelijke dingen die je dan kunt doen zijn bevoorbeeld diagonalen: http://www.jefke06.be/html/dvb2009.html
Zondag plan ik een +200km rit van Maastricht naar Amsterdam, terug met de trein. Dan heb je wat extra kleren + plek om ze te vervoeren nodig vanwege het temperatuurverschil tussen dag en avond en omdat je een tijdje op het perron staat te wachten. Soms ga ik de avond van tevoren al naar de startplaats en rij 200 of 300km in lijn. Dan heb je ook wat extra's bij je. Niet veel, past allemaal in een rackpack.
De mogelijke dingen die je dan kunt doen zijn bevoorbeeld diagonalen: http://www.jefke06.be/html/dvb2009.html
-
DeletedUser01
- Forum-lid

Tot en met 300 km. voldoet voor mij een drinkrugzak prima. Past ook mooi je brevetkaart en portemonnee in.
Je kunt ook kiezen voor een wat uitgebreidere zadeltas zoals hier rechts. Problems solved!
Mooi tasje rechtsonder! Welke merk en type? Dat ziet eruit als mijn oplossing.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
@niconb Ja, solofietser inderdaad. Dus er moet handig ingepakt worden.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
@niconb Ja, solofietser inderdaad. Dus er moet handig ingepakt worden.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
http://www.singlespeed.nl/catalog/index ... th=143_145
Een daypack rugzak met ca. 15L inhoud voldoet ook erg goed. Pas als het mooi droog weer is, kun je met weinig toe en kan alles in je trui. Als het weer niet goed is, kun je een droog ondershirt meenemen. Of een regenjack. Dat kun je het beste netjes wegstouwen ipv in je trui te proppen.
Een daypack rugzak met ca. 15L inhoud voldoet ook erg goed. Pas als het mooi droog weer is, kun je met weinig toe en kan alles in je trui. Als het weer niet goed is, kun je een droog ondershirt meenemen. Of een regenjack. Dat kun je het beste netjes wegstouwen ipv in je trui te proppen.
Tik je dan niet voortdurend met je benen tegen die zadeltas aan? En om die bovenbuistas te ontwijken, zal je toch behoorlijk wijdbeens moeten rijden, neem ik aan?Walter G schreef:[foto]
Je kunt ook kiezen voor een wat uitgebreidere zadeltas zoals hier rechts. Problems solved!