We merken op jullie forum dat de route verandering voor de meeste van jullie, op een enkeling na, goed bevallen is.
We hebben ook zelf de route gereden om de sfeer te proeven . Velen zijn ons op het parcours gepasseerd en hebben ons een bemoedigend klopje op de billen gegeven. Zelfs door de kopgroep, welke ons passeerde vlak na de klim in Limbourg ( Ja , u leest het goed, parcourkennis is een ding, goede benen een tweede

)hebben we nog enkele "opmerkingen "naar het hoofd geslingerd gekregen. Al met al , ook voor ons een zeer geslaagde dag om met mede-fietsliefhebbers van mening en ervaring te kunnen wisselen.
Voor de puristen en diehards nog enkele wetenswaardigheden over de route :
De parcoursaanpassing aan het begin van de route; we reden namelijk door St. Geertruid, Noorbeek en Ulvend naar St. Martensvoeren, kwam doordat de gemeente Voeren helaas een stuk weg had opgebroken halverwege beide "Voerdorpjes".Hierdoor kwamen er wat hoogtemeters bij , maar ook de mooie afdaling van Ulvend.
De klim omhoog naar Ville Haute in Limbourg ( bij de opstopping van de 1e pauzeplaats) was niet voorzien van de schrikbarende 19 % . Deze liggen namelijk bij het weggetje linksaf , vlak voor de top. ( Te zien op de foto op onze site). Deze was echter niet geschikt om ruim 2000 man langs omhoog te sturen. Voor diegene welke dit als teleurstelling ervaren raad ik aan hem de volgende keer als u in de regio bent bij de horens te vatten .
De klim omhoog richting het prachtige stuwmeer van Gileppe is officeel niet de vooraf aangekondigde Hestreux. Deze ligt in bij het afslaan naar de Gileppe in de bocht schuin links rechtdoor. Het gebodene alternatief was echter veel beter van wegdek, al hoewel het qua klimhectometers toch een stukje minder was. Het uitzicht was er echter niet minder om.
De steile afdaling richting Spa was de Anette et Lubin ,
http://www.kuitenbijters.com/index.php? ... -&Itemid=6
bekend om zijn steilste Kerkfof van België. Zeker de moeite van het beklimmen waard als u de verschillende Rosiervarianten met de ogen dicht kunt rijden.
De Côte de Desnie is niet in zijn geheel opgenomen in de SRC maar slechts een gedeelte. We verlieten hem bij het kleine weggetje aan de rechterzijde. Voor de kenner ; hij eindigd bij de top van de Vequée . Ook deze loont de moeite van de klim als u in de regio vertoeft.
Na de Redoute zullen jullie gemerkt hebben dat er nog een "goed lopende helling " na de afdaling aan vast geplakt zat. Dit was de z.g.n. Côte de Cornemont
http://www.kuitenbijters.com/index.php? ... t&Itemid=6
Een goed alternatief als u de Redoute eens wilt laten voor wat hij is.....
Over de Côte de Drolenval ..........hier zal ik geen woorden vuil maken, dit kunt u naar hartelust doen op onze site .....
Bij de afdaling na de samenvoeging van de korte en de lange route zat ook een klim genaamd Fays de Jose , toch een 77 Cotacol punten waardig. Maar waarschijnlijk voor de meesten van u slechts een voetnoot op de gehele route....
We lezen dat u uw meningen over de verschillende hellingen in ruime mate ventileert op dit forum. Doe ons , maar ook anderen ,het plezier en post ze op onze site. Deze (be)staat of valt met de ervaringen van fietsliefhebbers als jullie .
We lezen bij jullie comentaren dat er een renner die bij een afdaling ten val is geraakt .Dit is de schrik van iedere "route-bouwer". We hebben gepoogd om zoveel mogelijk gevaarlijke stukken te omzeilen. Helaas lukt dit niet altijd. Uit jullie verhalen maak ik op dat dit in de korte route gebeurd moet zijn bij de afdaling richting Dison . Klopt dit ?.
We hopen dat hij/zij het goed maakt.
We hopen dat we jullie , ondanks de "commotie"op diverse fora over te rijden route , toch hebben genoten van hetgeen deze prachtige regio te bieden heeft en zien jullie graag terug om deze verder te ontdekken.
Gegroet
Het Kuitenbijters team