Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Jac
Forum-lid

Jac 15 jan 2015 16:07

Der Schlucht schreef:Afbeelding

Top sevice van Canyon in SC te Utrecht. Laatste aanpassingen aan mijn Alu SLX:

Balhoofd vervangen door een Plane top cover variant, voorvork op maat gesteld, afstelling fiets in orde gemaakt en de stem vervangen door een Ritchey 17 graden. Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat en nieuwe positie.
Behoorlijke drop , hoeveel is die ?
Mooie racebak zo .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 15 jan 2015 18:00

Het was even zoeken naar de juiste positie, maar heb hem eindelijk gevonden, de drop is nu 14.

De decals waren een tijdje geleden in de opruiming bij Canyon, ik vrees dat ze uitverkocht zijn want wanneer ik de link naar het product invoer dan kom je tegenwoordig op de algemene pagina terecht. Wie weet komen ze in de toekomst wel weer beschikbaar.

http://www.canyon.com/nl/outlet/article.html?o=A1035637

De wielen zijn van 3T en zijn voor het oog wel leuk, maar ik denk dat de standaard set (ksyriums) vermoedelijk beter zijn. De 3T's zijn wat zwaarlijvig en flexibel, maar bij wielsets in deze categorie lijkt me dat niet anders dan normaal.

http://www.futurumshop.nl/3t-accelero-4 ... sram.phtml

Zelf ben ik uitermate tevreden met het resultaat, voor om en nabij de 1600 euro is het een uitstekende winter- en koersfiets geworden. Nu wachten op het echte werk :-)

http://www.futurumshop.nl/3t-accelero-4 ... sram.phtml

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 16 jan 2015 09:44

Dank voor je reactie. Zal canyon eens een mailtje gaan maken of ze nog wat hebben liggen. Wil zelf Fulcrum racing quattro cx op de fiets leggen. Smoelt wel zo lekker en met Parijs - Roubaix nog voor de boeg zal het wel goed komen.

CKTBIKE
Forum-lid

CKTBIKE 16 jan 2015 10:14

Pff :( ,wat gisteren een mooie dag moest worden is een complete off-day geworden :| .
Ik had eergisteren bericht van canyon gekregen dat mijn fiets aan ups was overgeleverd en dat ik hem eerstdaags mocht verwachtten.En inderdaad gisteren op mijn werk stuurde mijn vriendin dat het pakket was aangekomen en ik dus in volle verwachting de hele dag om mijn fiets te kunnen aanschouwen :) .
Maar wat bleek toen ik op de sticker keek die op de doos plakte,er zat een andere fiets in en andere maat?Ok dacht ik foutje Miss van degene die de sticker heeft opgeplakt,maar nee hoor!
Toen ik de doos openmaakte zat er een ultimate slx in met dura-ace in maat 3xl terwijl ik een ultimate sl aero in maat medium het besteld,ik kon het niet geloven!
Hier waar ik zo naar uit had gekeken kost me een hoop ergernis en teleurstelling,want hier had ik zo lang voor gespaard en ik keek ernaar uit lijk een klein kind,en mooiste van alles is:de factuur van mijn bestelling die in de doos stak klopt volledig.
Type fiets,maat,bedrag het klopt allemaal :? .Dus degene die de papieren in de doos gelegd heeft doet niets eens de moeite om te kijken als datgene wat op papier staat ook daadwerkelijk in de doos zit :shock:
Nu heb ik gisteren avond direct contact opgenomen met canyon en verteld hoe het zat maar ze konden het moeilijk geloven dat dergelijke fout kon gebeuren en ik moest een service verzoek indien en wachtten tot maandag want ze waren nu op velofollies :?
Sorry voor het lange relaas maar het moest me even van het hart :|

Fwillems
Forum-lid

Fwillems 16 jan 2015 10:24

Fouten maken is menselijk denk ik dan meteen.
Is inderdaad niet fijn maar er zijn vast wer ergere dingen ;)

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 16 jan 2015 10:26

Denk dat je ook contact moet opnemen met het duitse service center. Daar krijg je meteen een reactie. Vergissen is menselijk maar dit is wel een redelijk grote blunder. Zal canyon wellicht proberen goed te maken met je. Suc6.

brekson
Forum-lid

brekson 16 jan 2015 11:28

Nee, dat is k*t , velofollies of niet, ik zou dan naar duitsland bellen, desnoods foto's opsturen van de fiets in de doos
Hopelijk maken ze van jou order dan een prio-order
Gelukkig is jou fiets in voorraad en komt het volgende week wel slim
Ik zou ook een beetje kordaat naar een compensatie vragen, ik heb voor minder de verzending gratis gekregen, wel van de duitsers dacht ik ....
( zeg hun bvb dat je een halve dag vrijaf hebt moeten nemen )
Sworks Venge

CKTBIKE
Forum-lid

CKTBIKE 16 jan 2015 11:51

Ik ben al de hele dag aan het bellen naar het servicenter maar ze nemen gewoon niet op?Ik heb gisteren direct een mail gestuurd en gebeld maar tot op heden geen gehoor.
Begint me nu toch tegen te steken........

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 16 jan 2015 12:05

Uitermate vervelend, drukt toch behoorlijk de pret wanneer je je er zo op heb verheugd, een hoop geregel en gedoe extra en daar zit niemand op te wachten. Wat betreft die compensatie daar zullen ze ongetwijfeld zeker zelf wel mee komen, persoonlijk zou ik dit 'drama' niet speciaal daarvoor groter maken dan nu het geval.

Ben je overigens wel eens in het service centrum geweest? dat is niet veel meer dan een werkplaats met wat minimale voorraad ruimte, vele malen kleiner dan de gem. fietsenmaker, ik denk dat daar standaard 1 tot 2 en op drukke momenten 4 man rondlopen, nu zullen die allemaal wel naar de beurs zijn.

koos1978
Forum-lid

koos1978 16 jan 2015 14:15

Je kan ook de slx verkopen en dan weer een nieuwe SL bestellen, dan heb je voldoende financiele compensatie voor het ongemak.... :)

materialist
Forum-lid

materialist 16 jan 2015 14:25

Heb je echt een 3500 euro duurdere fiets gekregen?

CKTBIKE
Forum-lid

CKTBIKE 16 jan 2015 17:17

Ik heb een canyon ultimate slx 9.0 gekregen en deze kost 3900 en mijn fiets kost 2800 euro dus 1000 euro verschil.
Ben zelf eens benieuwd met welke compensatie ze gaan afkomen?

Plaats reactie