Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
scottwilko
- Forum-lid HC
- Berichten: 5172
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Geeft een e-bike boven de 30 km/h nog ondersteuning, of gaat de loopstand harder dan 15 km/h, gelijk in de shredder. Dat een tijdje volhouden gaat wel helpen. Een hogere boete niet.
De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
hun fietsen.
Die mensen van de NTFU zijn ook niet van deze wereld… met 30km/h kan je toch niet in een trouwstoet rijden met je gehuurde G63 Mercedes of M5 BMW… tsss.BertL schreef: ↑13 jul 2025 18:18 De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
Laat staan al die opgefokte 20-ers die van de Zuid as in A’dam naar het centrum moeten scheuren voor een dubbel gedraaide Latte Machiato met imitatie Yak melk op plantaardige basis.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
rene schreef: ↑13 jul 2025 18:35Die mensen van de NTFU zijn ook niet van deze wereld… met 30km/h kan je toch niet in een trouwstoet rijden met je gehuurde G63 Mercedes of M5 BMW… tsss.BertL schreef: ↑13 jul 2025 18:18 De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
Laat staan al die opgefokte 20-ers die van de Zuid as in A’dam naar het centrum moeten scheuren voor een dubbel gedraaide Latte Machiato met imitatie Yak melk op plantaardige basis.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Tussendoor
- Forum-lid
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Die max snelheid is toch gewoon voor de verkiezingen..,
Iedereen snapt dat het tegen de fatbikes is. De meeste kiezers hebben daar ook een hekel aan. Dus dit is makkelijk scoren.
De meeste mensen denken geen stap verder na, over handhaving, uitvoerbaarheid etc. Dus makkelijk politiek gewin.
In de praktijk mogen e-bikes maar tot 25km/u ondersteunen (speedpedelecs i.e. gele kentekenplaat, daargelaten) --> en het lukt al niet om dat te handhaven.
Voor asociaal gedrag kunnen ze altijd al artikel 5 naar boven halen, gebeurd bij fietsers toch ook zeer zelden.
In Enschede gaan ze met een APV de fatbikes weren uit het centrum. Daar hebben ze hetzelfde eerder al met scooters gedaan.
In andere steden zullen ze straks vast een "proef" doen op een enkel specifiek trajec. Waarschijnlijk door het centrum of in een stadspark. Wellicht tussen station en onderwijsinstellingen in.
En dan kom je inderdaad op het kenbaar maken van die maximum snelheid. En of je dan dus ook een (geijkte) snelheidsmeter op je fiets dient te hebben om van dat stuk fietspad gebruikt te maken?
Kortom, kansloos.
Iedereen snapt dat het tegen de fatbikes is. De meeste kiezers hebben daar ook een hekel aan. Dus dit is makkelijk scoren.
De meeste mensen denken geen stap verder na, over handhaving, uitvoerbaarheid etc. Dus makkelijk politiek gewin.
In de praktijk mogen e-bikes maar tot 25km/u ondersteunen (speedpedelecs i.e. gele kentekenplaat, daargelaten) --> en het lukt al niet om dat te handhaven.
Voor asociaal gedrag kunnen ze altijd al artikel 5 naar boven halen, gebeurd bij fietsers toch ook zeer zelden.
In Enschede gaan ze met een APV de fatbikes weren uit het centrum. Daar hebben ze hetzelfde eerder al met scooters gedaan.
In andere steden zullen ze straks vast een "proef" doen op een enkel specifiek trajec. Waarschijnlijk door het centrum of in een stadspark. Wellicht tussen station en onderwijsinstellingen in.
En dan kom je inderdaad op het kenbaar maken van die maximum snelheid. En of je dan dus ook een (geijkte) snelheidsmeter op je fiets dient te hebben om van dat stuk fietspad gebruikt te maken?
Kortom, kansloos.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14984
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dit hebben ze bv op de boulevard in Katwijk al ingevoerd. Werkt best aardig.BertL schreef: ↑13 jul 2025 18:18 De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
Hoe vervelend ik het op sommige plaatsen ook zou vinden bij het drukke verkeer past
30km/h in veel gebieden in de stad beter dan 50.