Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 13 jul 2025 12:32

Ja hier is echt uitgebreid onderzoek naar gedaan in binnen-en buitenland.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 jul 2025 12:40

1094 schreef: 13 jul 2025 12:26
kxlight schreef: 13 jul 2025 12:14 Onderzoek… ik zou t eens een jaar of 10 proberen. En dan evalueren of t zoden aan de dijk heeft gezet.
Dat is toch ook onderzoek
Hahah tuurlijk maar ja dan heb je in ieder geval 10 jaar die raddraaiers flink aangepakt.
:mrgreen:

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 5172
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 jul 2025 14:18

Geeft een e-bike boven de 30 km/h nog ondersteuning, of gaat de loopstand harder dan 15 km/h, gelijk in de shredder. Dat een tijdje volhouden gaat wel helpen. Een hogere boete niet.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 2546
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 13 jul 2025 18:18

De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
hun fietsen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 jul 2025 18:32

Hoe gaan we de automobilist nog meer tergen. Lijkt me een fantastisch plan… :-(

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 7338
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 jul 2025 18:35

BertL schreef: 13 jul 2025 18:18 De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
Die mensen van de NTFU zijn ook niet van deze wereld… met 30km/h kan je toch niet in een trouwstoet rijden met je gehuurde G63 Mercedes of M5 BMW… tsss.

Laat staan al die opgefokte 20-ers die van de Zuid as in A’dam naar het centrum moeten scheuren voor een dubbel gedraaide Latte Machiato met imitatie Yak melk op plantaardige basis.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bever
Forum-lid
Berichten: 2433
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 13 jul 2025 18:39

In Amsterdam geldt toch al een max van 30 km/uur binnen de bebouwde kom ?

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 2408
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 13 jul 2025 19:31

rene schreef: 13 jul 2025 18:35
BertL schreef: 13 jul 2025 18:18 De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
Die mensen van de NTFU zijn ook niet van deze wereld… met 30km/h kan je toch niet in een trouwstoet rijden met je gehuurde G63 Mercedes of M5 BMW… tsss.

Laat staan al die opgefokte 20-ers die van de Zuid as in A’dam naar het centrum moeten scheuren voor een dubbel gedraaide Latte Machiato met imitatie Yak melk op plantaardige basis.
:lol:
Adversity is the Catalyst of Change

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 13 jul 2025 19:36

BertL schreef: 13 jul 2025 18:18 snelle fietsen en gewone fietsen.
Mijn racefiets is zelf niet snel... maar ik kan er wel snel mee.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6371
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2025 08:45

Die max snelheid is toch gewoon voor de verkiezingen..,
Iedereen snapt dat het tegen de fatbikes is. De meeste kiezers hebben daar ook een hekel aan. Dus dit is makkelijk scoren.

De meeste mensen denken geen stap verder na, over handhaving, uitvoerbaarheid etc. Dus makkelijk politiek gewin.

In de praktijk mogen e-bikes maar tot 25km/u ondersteunen (speedpedelecs i.e. gele kentekenplaat, daargelaten) --> en het lukt al niet om dat te handhaven.
Voor asociaal gedrag kunnen ze altijd al artikel 5 naar boven halen, gebeurd bij fietsers toch ook zeer zelden.
In Enschede gaan ze met een APV de fatbikes weren uit het centrum. Daar hebben ze hetzelfde eerder al met scooters gedaan.
In andere steden zullen ze straks vast een "proef" doen op een enkel specifiek trajec. Waarschijnlijk door het centrum of in een stadspark. Wellicht tussen station en onderwijsinstellingen in.

En dan kom je inderdaad op het kenbaar maken van die maximum snelheid. En of je dan dus ook een (geijkte) snelheidsmeter op je fiets dient te hebben om van dat stuk fietspad gebruikt te maken?

Kortom, kansloos.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 2546
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 14 jul 2025 09:00

kxlight schreef: 13 jul 2025 18:32 Hoe gaan we de automobilist nog meer tergen. Lijkt me een fantastisch plan… :-(
Nee, dat zou niet kunnen inderdaad. Er is zoiets als het ‘recht van de snelste’ en dat is een onaantastbaar grondrecht.
hun fietsen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14984
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2025 11:47

BertL schreef: 13 jul 2025 18:18 De Fietsersbond (en ook de NTFU) stelt voor om een onderscheid te maken tussen snelle fietsen en gewone fietsen. De snelle fietsen gaan naar de rijbaan en de gewone blijven op het fietspad. Op de rijbaan gaat de snelheid voor de auto omlaag naar 30kmh. Interessante oplossing, maar je snapt al waar de weerstand vandaan komt.
Dit hebben ze bv op de boulevard in Katwijk al ingevoerd. Werkt best aardig.

Hoe vervelend ik het op sommige plaatsen ook zou vinden bij het drukke verkeer past
30km/h in veel gebieden in de stad beter dan 50.

Plaats reactie