Pagina 8 van 101

Geplaatst: 14 nov 2008 22:34
door amclassic-fan
fabrikant schreef: Prestatie
Met 2 krachtige ‘witte’ LEDs en een zeer laag energieverbruik (maar 400 mA tegenover 1.5A met standaard LEDs), kunt u uren rijden met een ongelofelijke lichtbundel.
De kracht van de DX 100: de X-tra brede lichtbundel! Met meer dan 200 Lumen van de 5W LEDs, de DX 100 projecteert een 7m brede bundel van 50 Lux bij 10 meter afstand. Deze prestatie is mogelijk gemaakt door 2 gemetalliseerde lenzen met 10° hoek welke speciaal geoptimaliseerd zijn voor bundelen van het licht.


Met 400 mA komt er gewoon een stuk minder licht uit een LED dan dat je 'm op 700 mA of 1A aanstuurt. 1,5A konden alleen Luxeon K2 leds hebben en die zijn echt al heel hopeloos verouderd.
Probleem is dat de 5W leds van dezelfde generaties als de K2's oftwel zwaar verouderd. Uit de huidige generaties komt meer dan 2x zoveel licht bij een verbruik van maar 3 Watt, de ontwikkelingen gaan heel hard.

"Gemetaliseerde lenzen", ik denk dat ze plastic reflectors bedoelen, maar ja dat klinkt niet zo leuk.

Ik zou met een grote boog om deze lamp heen lopen, de prijs is absurd hoog en de prestaties kunnen niet anders dan slecht zijn. Voor minder geld (€340) heb je een Lupine Tesla, dat is gewoon op alle mogelijke fronten een betere lamp.

Geplaatst: 15 nov 2008 15:02
door henkv
Ik heb voor 's avonds van die niet gekleurde plasticjes in m'n zonnebril. Maar er komt zo erg veel schittering van tegemoetkomende lampen in beeld. Die dingen zijn altijd een ietsie pietsie beslagen. Dusdanig dat je daar overdag geen last van hebt maar met een beetje avondnevel heb ik daar flink last van. Zonder rijden geeft een flink beter beeld maar dan kom ik met die rood doorlopen oogjes thuis. Onoplosbaar of betere plasticjes kopen? Bij de zonnebril waar ze bij horen (decathlon) merk je daar overdag niets van.

Geplaatst: 16 nov 2008 01:06
door hathi
Ik ben zelf aan het kijken voor verlichting om op onverlichte wegen te kunnen fietsen. Een gewoon led lampje voldoet absoluut niet. Het zou onder de 100 euro moeten kosten en toch liefst 3, minimum 2u meegaan. Wat raden jullie mij aan?

Geplaatst: 16 nov 2008 18:18
door jlintl
Ik heb lang met mindere verlichting gereden, maar als je s'winters lange trainingen wilt doen, en ook woon-werk verkeer, dan gaat er echt niet meer boven zo'n klein zonnetje... Te vaak wordt men over het hoofd gezien door automobilisten...

Mij gebeurd het niet meer, sinds ik een Lupine Edison gebruik - Tegenwoordig hebben ze al beter LED lampen, waar de akku nog langer meegaat, maar ik kan met mijn lampje tot 4 uur met een kleine akku.

Kost wel een vermogen, maar als je echt veel fietst in het donker wel noodzakelijk.

Geplaatst: 16 nov 2008 19:00
door amclassic-fan
Hathi schreef:Ik ben zelf aan het kijken voor verlichting om op onverlichte wegen te kunnen fietsen. Een gewoon led lampje voldoet absoluut niet. Het zou onder de 100 euro moeten kosten en toch liefst 3, minimum 2u meegaan. Wat raden jullie mij aan?


In dat segment zit eigenlijk alleen Sigma. De Mirage en de led lamp waarvan ik de naam kwijt ben ;)

Geplaatst: 16 nov 2008 19:10
door visvanpim
Dat is de Power Led van Sigma. Ik fiets daar nu twee jaar mee in combi met de Nipack. Die voldoet prima voor onverlichte wegen bij 30 in het uur. Heb daar dacht ik EUR 90 voor neergelegd via Ebay shop uit duitsland. Mind you, ik zag diezelfde lamp voor EUR 170,- bij de fietsenmaker liggen. Beetje shoppen loont dus de moeite.

Geplaatst: 16 nov 2008 20:09
door hathi
Op ebay vind ik idd de Sigma powerled black voor een 100euro's. De MIRAGE EVO + EVO X PRO is daar ook te vinden voor een 100 euro, maar die powerled lijkt mij dan interessanter. Li-ion batterij en meer licht. 90 Lux, hoeveel lumen is dat?

Deze heeft mij vader inclusief alle toebehoren ook zo'n 100 euro voor betaald. https://www.fenix-store.com/product_inf ... cts_id=497 Lijkt mij ook wel zeer goed. Het voordeel hieraan is wel dat de batterijen los te koop zijn voor geen overdreven prijs. Dus als die na 2 jaar ofzo hun geest gegeven hebben, kan ik er gewoon nieuwe kopen. Zo'n li-ion pack voor die powerled zal wel veel duurder zijn.

Geplaatst: 17 nov 2008 13:45
door fietsernl
Ik rij al jaren met de cateye serie Daylite II. Bevalt prima, en geeft een hoop licht. Verstraler is hoofdzakelijk voor verblinden van auto's met groot licht op de (donkere) dijk, en dat werkt prima.

Afbeelding

Dirk

Geplaatst: 17 nov 2008 15:36
door refie

Geplaatst: 17 nov 2008 16:17
door foxx
Fietsernl schreef:Ik rij al jaren met de cateye serie Daylite II. Bevalt prima, en geeft een hoop licht. Verstraler is hoofdzakelijk voor verblinden van auto's met groot licht op de (donkere) dijk, en dat werkt prima.

image...

Dirk


Hoe lang doe je met zo'n batterij? En wat is de oplaadtijd?

Geplaatst: 17 nov 2008 16:58
door fietsernl
Batterij gaat lang mee. 's Zomers af en toe leeg branden en weer opladen, dan blijft hij goed. Doe je dat niet, dan is het met twee jaar klaar. Deze heeft een lood/zuur accu.

Opladen weet ik niet precies. Ik zet de lader erop als ik 's avonds naar bed ga, dan is die accu weer klaar als ik 's ochtends naar mijn werk ga.

Dirk

Geplaatst: 18 nov 2008 21:12
door hathi
Hathi schreef:Op ebay vind ik idd de Sigma powerled black voor een 100euro's. De MIRAGE EVO + EVO X PRO is daar ook te vinden voor een 100 euro, maar die powerled lijkt mij dan interessanter. Li-ion batterij en meer licht. 90 Lux, hoeveel lumen is dat?

Deze heeft mij vader inclusief alle toebehoren ook zo'n 100 euro voor betaald. https://www.fenix-store.com/product_inf ... cts_id=497 Lijkt mij ook wel zeer goed. Het voordeel hieraan is wel dat de batterijen los te koop zijn voor geen overdreven prijs. Dus als die na 2 jaar ofzo hun geest gegeven hebben, kan ik er gewoon nieuwe kopen. Zo'n li-ion pack voor die powerled zal wel veel duurder zijn.



iemand?