Bora Ultra 50
- Stuntman Mike
- Forum-lid
+1 Havana
- de zwarten
- Forum-lid HC
Zou voor mij een no-brainer zijn: altijd de Vittoria 320tpi vs de vredestein 220tpi... Het leven is te kort om met Bora's + hardere banden te rijden, als je dan toch de keuze hebt...

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Ik wil een set hoge flensen aanschaffen. in principe wilde ik de Campa Bullet Ultra 50 mm aanschaffen omdat deze goed combineert met mijn wedstrijdwielen, de Campa Eurus. Echter nu de Bora's ook als clincher verkrijgbaar zijn vind ik dat een mooiere optie. Vraag: hebben jullie ervaring in deze combi? Je gaat immers van alu, naar Carbon.alu qua remmen.
Gerardo
Carbon remt in droog weer inmiddels net zo goed zo niet beter dan alu.
Als je alu en carbon door elkaar wilt rijden moet je steeds remblokjes verwisselen. Vind ik persoonlijk onhandig, maar wie ben ik....
P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ...
Als je alu en carbon door elkaar wilt rijden moet je steeds remblokjes verwisselen. Vind ik persoonlijk onhandig, maar wie ben ik....
P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ...
- daniel1975
- Forum-lid HC
blokken wisselen is niet erg, mits je remblokken op dezelfde hoogte kunnen staan. Dan is het alleen in- en uitschuiven. Als je elke keer moet gaan stellen echter.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik krijg ze er anders vaak maar met moeite uit en weer in. Meestal moet ik de houdertjes toch los van de hoef schroeven
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beetje dreft doet wonderen. Tangetje met platte bek schuif ik ze er zo in en uit.
Ga met Shimanoblokjes trouwens wel veel makkelijker dan met Campa.
Ga met Shimanoblokjes trouwens wel veel makkelijker dan met Campa.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Je kan ook het complete houdertje incl. blokje wisselen...
Bij mij is dit zo, wel vervelend maar in 10 min zijn ze toch wel voor en achter geinstalleerd.daniel1975 schreef:blokken wisselen is niet erg, mits je remblokken op dezelfde hoogte kunnen staan. Dan is het alleen in- en uitschuiven. Als je elke keer moet gaan stellen echter.....
Ben al op zoek gegaan naar losse campa houdertjes. WEET JE WAT DIE KRENGEN KOSTEN??!?!havana schreef:Je kan ook het complete houdertje incl. blokje wisselen...
(€80,-. Krijg je er wel blokjes bij..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?