Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2025

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2025 09:58

daniel1975 schreef: 22 sep 2025 20:37 Dit weekend zijn wat mij betreft de kaarten zowel bij de mannen als de vrouwen zeker nog niet geschud. Al zullen zowel Reusser als Evenpoel vooraan zitten
Veel van die stukken waar Evenepoel zijn typische demarrage kan plaatsen. Kan Pogi dan (iedere keer) volgen?

Dat kan heel spannend worden. Dat hoop ik althans. Laat Remco maar winnen. Ik ben compleet UAE-moe (dat is een psychische aandoening, geen Oekraïnse loopvogel).
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2025 10:01

Ernie C. schreef: 23 sep 2025 09:58 Veel van die stukken waar Evenepoel zijn typische demarrage kan plaatsen. Kan Pogi dan (iedere keer) volgen?
Of kan RE elke keer bergop volgen als Pogi gas geeft?
Zou wel eens een fraaie strijd kunnen worden tussen die 2, met hopelijk nog een dark horse die zich er mee kan bemoeien.

Gaat Vollering het redden dit jaar? Of toch Reusser?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2025 10:05

daniel1975 schreef: 23 sep 2025 10:01
Ernie C. schreef: 23 sep 2025 09:58 Veel van die stukken waar Evenepoel zijn typische demarrage kan plaatsen. Kan Pogi dan (iedere keer) volgen?
Of kan RE elke keer bergop volgen als Pogi gas geeft?
Zou wel eens een fraaie strijd kunnen worden tussen die 2, met hopelijk nog een dark horse die zich er mee kan bemoeien.

Gaat Vollering het redden dit jaar? Of toch Reusser?
Een AGR scenario zou het wel helemaal mooi maken idd.

Reusser/Vollering acht ik ongeveer 50/50, maar bij de dames is controle altijd lastig. Dat kan raar lopen. Dan is het aan Nederland om de juiste pion voorruit te hebben.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid

bartdr 23 sep 2025 10:06

Dubbeldekker schreef: 22 sep 2025 19:17 Waar heeft Pogacar het laten liggen? Hoe snel was Vine in het laatste kwart t.o.v Evenepoel?
Pogacar -> ergens laatste 3km is er een shot dat Evenepoel richting Pogacar rijdt, als je ziet dat Pogacar daar buitenkant bocht houdt en Evenepoel een zo kort mogelijke rechte lijn maakt, dan vind ik dat wel tekenend voor hoe Pogacar in die koers stond. Toch zeker op dat moment.

Vine heel sterk in het laatste deel, maar ook duidelijk dat de pacing strategie anders was. Wat meer proberen scoren op die laatste helling tov overal maximaal houdbare rijden. Evenepoel zegt in een interview ook wel dat hij mogelijk wat geforceerd heeft met dat willen inhalen en dat hij daardoor misschien net tegen de muur botste in de laatste kilometer. Uiteindelijk zijn Evenepoel en Vine min of meer even snel op dat laatste stuk, zeker wanneer je de viering van Evenepoel nog in rekening brengt vs een ultieme eindspurt.

Wat ook interessant is: hebben de Belgen op dit moment gewoon een hyperprofessionele omkadering en/of teren ze deels op de ervaring van Evenepoel? Volgens mij haalt Van Wilder brons met een gelijkaardig pacing plan als Evenepoel, dus ik gok dat er wel een redelijk aandeel omkadering in zit ook.

Wegrit: ik hou het bij Pogacar als topfavoriet en dan een redelijke groep kandidaten voor 2 en 3. Evenepoel op een WK blijft altijd wat afwachten hoe hij het doet met positioneren. Gaat dat op dit parcours even hard spelen? Grootste voordeel voor Evenepoel tov andere jaren is dat hij het kopmanschap niet moet delen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2025 10:44

Ernie C. schreef: 23 sep 2025 10:05 Reusser/Vollering acht ik ongeveer 50/50, maar bij de dames is controle altijd lastig. Dat kan raar lopen. Dan is het aan Nederland om de juiste pion voorruit te hebben.
By the way, wat de denken van PFP? Die is bijna altijd goed op een kampioenschap.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 23 sep 2025 12:51

Mogelijke outsiders: Jay Vine, Isaac Del Toro, Tom Pidcock, Juan Ayuso, skjelmose, Oscar Onley, Healy, Ciccone, Pellizari, Del Toro, Morgado, Roglic, Christen, Hirshi, Romeo, Simmons en natuurlijk de gehele Rwandese wielerploeg.
Met stip outsiders zijn Pidcock, Skjelmose, Morgado en Christen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 23 sep 2025 12:58

Dit t volledige deelnemersveld?! ;-)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 sep 2025 13:01

De Nederlandse Megan Arens wint de tijdrit bij de dames juniores
I know myself like no one else
Nothing to defend

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 sep 2025 13:22

Ghekiere, zegt na Kopecky, ook af voor de WK rit van komende weekend.
Ze heeft nog steeds hoofdpijn na een valpartij
I know myself like no one else
Nothing to defend

arnold
Forum-lid

arnold 23 sep 2025 14:28

Pogi bij mij favoriet. Bovendien (ik weet dat het niet zo werkt) heeft hij het wat mij betreft wel verdiend. De uitslag van de tijdrit zegt helemaal niets als voorspeller van de wegwedstrijd als het gaat Evenepoel of Pogi. Evenepoel is onderhand aan zijn stand verplicht dit eendagsnummer te winnen, Pogi heeft nog nooit het podium gehaald 3 keer eerder 30e 21e en 6e (en nu vierde)
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 23 sep 2025 16:03

Als Pogi wint is er meestal geen bal aan. Dan kun je veertig km voor de finish gaan tuinieren of stofzuigen voor moeder de vrouw.
Ik ga zondag supporteren voor iedereen Nederlands, Vlaams, Hollands of Fries spreekt. Van mij mag de Remco winnen.
hun fietsen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2025 16:19

Als Remco wint wordt het denk ik net zo'n saaie solo ;-)

Mount Kigali ligt te vroeg voor de finale om daar het verschil al te kunnen maken. Hooguit de spoeling nog dunner maken.

Hoop voor Vollering dat ze niet de dupe wordt van de koersstrategie. Als AvdB als eerste weg mag rijden kan het zomaar zijn dat je die niet meer terug ziet. En dan gaat Demi echt zelf er achteraan. Zie wel weer een strijd binnen een strijd verschijnen waar de Reussers en PFP's van kunnen profiteren.

Plaats reactie