Pagina 8 van 24
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 14:37
door rikkert
jwkeij schreef: ↑26 mar 2024 13:46
Hier gaat het gelukkig vaak goed met bezorgen.
Zo heb ik ooit 3 maanden op banden gewacht... bleken uiteindelijk al 3 weken in de struiken van de buren te liggen, haha.
Maar bekijk het eens van de andere kant: onze 24-uurs maatschappij koopt zich helemaal de vinkentering op het internet. Complete winkelstraten staan hierdoor leeg... Maar wie gaat al die online aankopen bezorgen? Ik spreek vaak collega's van de bezorgdienst: 400 pakketten per dág zijn geen uitzondering. En in nieuwbouwwijken is nooit iemand thuis. Geen wonder dat het in de tuin ligt of op een pakketpunt.
Daarom ook mijn pleidooi om standaard bij bestellen aan te geven waar het heen moet. Ik ben overdag weinig thuis, dus ik weet van te voren al dat ze voor saus komen. Maar (vooral bij partners van bol.com) kan ik niet aangeven dat het naar de afhaal moet. Scheelt de bezorger ergernis, scheelt mijn buren ergernis, scheelt CO2, en de winkelier verdient ook nog wat. Ik laat mijn pakketten als ik de kans heb op een afhaal bezorgen. Mijn buren niet, en dat begint best wel irritant te worden, zeker als ik thuis werk. Kan ik naar de deur onder werk, voor een pakket van de buren, dat er dan ook nog eens dagen staat (ik heb verder leuke buren hoor

, dus ik vergeef het ze).
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 15:42
door Roos2
Ik pak geen pakketjes meer aan van de buren.
Leuke buren. Maar bestelde altijd net voordat ze op vakantie gingen.
Staat die stomme zooi weken bij mij.
Ik doe het niet meer.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 16:04
door havana
daniel1975 schreef: ↑26 mar 2024 12:52
havana schreef: ↑26 mar 2024 10:58
Toch knap hoe ze grote partijen aan zich weten te binden: Canyon, Apple, Specialized en vele andere.
Eerste gedachte: UPS is goedkoopst.
If you pay peanuts , you get monkeys.
Volgens mij is UPS alles behalve goedkoop! Consumer to consumer is het een van de duurste. Kan bij die zakelijke deals anders liggen natuurlijk.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 16:35
door nijkie
Roos2 schreef: ↑26 mar 2024 15:42
Ik pak geen pakketjes meer aan van de buren.
Leuke buren. Maar bestelde altijd net voordat ze op vakantie gingen.
Staat die stomme zooi weken bij mij.
Ik doe het niet meer.
Je hoeft je buren hier niet te reviewen

Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 19:07
door leon1
DPD had ik even aangestipt in mijn review. Zouden afgelopen vrijdag langskomen. Ik ben dan niet thuis dus ze geven mij de optie een andere datum uit te kiezen. Maandag dus. Dan ben ik er wel. Niemand gezien. Vandaag, geen actie. Pakket ligt op het depot. Dus zojuist het bezorgadres maar gewijzigd naar een servicepunt. Dus weer twee wijzigingen. Maar ja, ze laten zelf steken vallen. Als je maandag dan niet kunt bezorgen, biedt dan ook die datum niet aan! Gaat lekker zo.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 19:24
door Lcsmet
jwkeij schreef: ↑26 mar 2024 13:46
..........En in nieuwbouwwijken is nooit iemand thuis. Geen wonder dat het in de tuin ligt of op een pakketpunt.
In de tuin lijkt mij niet de juiste werkwijze.
Als er niemand thuis is kan de bezorger het nog altijd in een afhaalpunt afgeven.
De ontvanger krijgt dan een mailtje waar hij/zij het pakje kan gaan afhalen.
Ik vind het ergerlijker dat als ik thuis ben de bezorger niet aanbelt en het maar direct naar een afhaalpunt brengt.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 26 mar 2024 21:18
door Se7en
rikkert schreef: ↑26 mar 2024 14:37
Daarom ook mijn pleidooi om standaard bij bestellen aan te geven waar het heen moet. Ik ben overdag weinig thuis, dus ik weet van te voren al dat ze voor saus komen. Maar (vooral bij partners van bol.com) kan ik niet aangeven dat het naar de afhaal moet.
PostNL app downloaden en daarin afleverpunt kiezen. Gaan alle pakketten daarheen, ook als je geen keuze kunt maken bij de verkoper.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 27 mar 2024 11:54
door leon1
En we modderen weer verder. DPD gebeld. Want het pakket staat nog steeds niet in uitlevering. Nu blijkt dat met de gekozen service (classic) je geen adres kunt wijzigen en ook geen servicepunt mag opgeven. Het pakket wordt standaard 3x thuis aangeboden. In de app kan ik inderdaad geen adres wijzigen maar wel een service punt selecteren. Wat ik ook heb gedaan.
Dus ja, ze maken er ook wel een zooitje van. Opties aanbieden die ze niet aan mogen bieden. En dan is er dus niemand die nadenkt en iets doet. Dan blijft het pakket gewoon liggen. Waarom zou je ook moeite doen op je eigen core-business?

Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 27 mar 2024 12:31
door rikkert
Se7en schreef: ↑26 mar 2024 21:18
rikkert schreef: ↑26 mar 2024 14:37
Daarom ook mijn pleidooi om standaard bij bestellen aan te geven waar het heen moet. Ik ben overdag weinig thuis, dus ik weet van te voren al dat ze voor saus komen. Maar (vooral bij partners van bol.com) kan ik niet aangeven dat het naar de afhaal moet.
PostNL app downloaden en daarin afleverpunt kiezen. Gaan alle pakketten daarheen, ook als je geen keuze kunt maken bij de verkoper.
Goeie tip, nu kan ik het soms per pakket aangeven maar in de app heb ik zojuist alles op de pakketautomaat een kilometer verderop gezet. Scheelt weer, en grijp ik nooit mis. Overigens wel jammer dat het per adres gaat en dan aan mijn mail wordt gekoppeld. Ik denk dat pakketjes van mijn vrouw en kinderen nu ook in de automaat komen.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 27 mar 2024 12:58
door leon1
Ah, krijg echt twee minuten geleden bericht.
Pakket is onderweg.....
Naar het servicepunt......
Wat niet zou mogen met een classic label.....
Doesn't matter anymore! Straks of morgen maar meteen ophalen!
Daarom laat ik DPD, UPS en GLS altijd op het werk bezorgen. Geen gezeik. Maar ik wist vooraf niet wat Cadex (Giant) voor koerier gebruikt als je op hun eigen website iets besteld.
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 27 mar 2024 13:11
door DDX
dhl express op werk bezorgen is drama, die proberen altijd eind dag/begin avond te bezorgen...
Krijg je eerst mail we komen tussen 14:00 en 18:00 en dan opeens 16:50 - 20:00 ofzo.
Gelukkig gaat hel laatste tijd wel goed, maar regelmatig gehad dat je dan om 19u bericht krijgt ja u was er niet... (lekker handig om op een bedrijventerrein om die tijd langs te gaan)
Re: Het grote bezorgdiensten review topic
Geplaatst: 27 mar 2024 13:13
door leon1
DHL express werkt hier goed. DHL ecommerce daarintegen is beter thuis. Ik werk redelijk afgelegen en ik heb het vermoeden dat de soms ingehuurde bezorgers van DHL ecommerce niet de rit willen maken voor 1 pakket. Dus dat wordt dan ook in het dichtsbijzijnde stadsdeel van Rotterdam (of sattelietgemeente hoe je ook zou willen noemen) gedropt.