Pagina 673 van 675
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 04:24
door jwpcycle
JRBosma schreef: ↑11 jan 2025 20:22
jwpcycle schreef: ↑11 jan 2025 17:09
Heel mooi.
Zo jammer dat bijna alle chineese frames mij te klein zijn.
Weet niet hoe lang je bent maar er zijn tegenwoordig veel frames in grotere maten
te verkrijgen. Ben zelf 1.92 en dat gaat prima.
Stack moet zeker 61,5 - 62 zijn en zadelhoogte vanaf bb 85,5cm
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 08:35
door MarcFaFo
Ican Bikes en Ican Cycling heeft ook mooie frames en van goede kwaliteit. Hambini had geen probleem met deze frames.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 16:58
door JRBosma
jwpcycle schreef: ↑12 jan 2025 04:24
JRBosma schreef: ↑11 jan 2025 20:22
jwpcycle schreef: ↑11 jan 2025 17:09
Heel mooi.
Zo jammer dat bijna alle chineese frames mij te klein zijn.
Weet niet hoe lang je bent maar er zijn tegenwoordig veel frames in grotere maten
te verkrijgen. Ben zelf 1.92 en dat gaat prima.
Stack moet zeker 61,5 - 62 zijn en zadelhoogte vanaf bb 85,5cm
Daar zijn genoeg frames bij te vinden. Ook deze van Tideace kan dan.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 17:47
door Gerwin89
Welke dan?
Al die Chinese frames hebben zo'n lage stack en kortere bovenbuis...
Of zie ik er over het hoofd....??
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 18:32
door jwpcycle
Waar ik me vaak zorgen over maak bij de chineese frames is de lengte van de staande buis, vaak kort waardoor de zadelpen enorm zal uitsteken.
Maar dit is niet alleen het geval bij de chineese frames.
Maar bij eem gerenomeerd merk zou ik dat eerder aandurven.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 18:55
door SantaSCSI
Dat argument snap ik niet meteen want heel veel frames met een gekende naam worden ook gewoon gedesigned in China. Ik zou zelfs meer vertrouwen hebben in een chinees frame uit een fabriek waar ze al tientallen jaren frames designen en maken dan een beginner in de EU.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 jan 2025 20:19
door werkpaard
SantaSCSI schreef: ↑12 jan 2025 18:55
Dat argument snap ik niet meteen want heel veel frames met een gekende naam worden ook gewoon gedesigned in China. Ik zou zelfs meer vertrouwen hebben in een chinees frame uit een fabriek waar ze al tientallen jaren frames designen en maken dan een beginner in de EU.
Gerenommeerde merken doen de engineering in eigen huis (Europa , US) heb ik altijd begrepen. Met name de productie, het dure handwerk wordt in China, Taiwan gedaan.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 14 jan 2025 19:11
door JRBosma
Gerwin89 schreef: ↑12 jan 2025 17:47
Welke dan?
Al die Chinese frames hebben zo'n lage stack en kortere bovenbuis...
Of zie ik er over het hoofd....??
De mijne ,Tideace Noah, maat 58 heeft een stack van 60,5. Dan ben je al een heel eind lijkt me. En de nieuwe Icans hebben volgens mij zelfs de geometrie van Canyon (Grail) overgenomen. Dat betekent hoge stack en grotere reach.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 15 jan 2025 10:27
door Aesch
Carbonda 1056 heeft een stack van 610. Fijne fiets van gemaakt, ik rij er met plezier op!
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 17 jan 2025 19:56
door tom de groot
JRBosma schreef: ↑14 jan 2025 19:11
Gerwin89 schreef: ↑12 jan 2025 17:47
Welke dan?
Al die Chinese frames hebben zo'n lage stack en kortere bovenbuis...
Of zie ik er over het hoofd....??
De mijne ,Tideace Noah, maat 58 heeft een stack van 60,5. Dan ben je al een heel eind lijkt me. En de nieuwe Icans hebben volgens mij zelfs de geometrie van Canyon (Grail) overgenomen. Dat betekent hoge stack en grotere reach.
Heb je ook extra moeten betalen voor de kleur aanpassing van het framd en voor de douane?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 18 jan 2025 08:38
door daniel1975
JRBosma schreef: ↑14 jan 2025 19:11
Gerwin89 schreef: ↑12 jan 2025 17:47
Welke dan?
Al die Chinese frames hebben zo'n lage stack en kortere bovenbuis...
Of zie ik er over het hoofd....??
De mijne ,Tideace Noah, maat 58 heeft een stack van 60,5. Dan ben je al een heel eind lijkt me. En de nieuwe Icans hebben volgens mij zelfs de geometrie van Canyon (Grail) overgenomen. Dat betekent hoge stack en grotere reach.
Volgens mij is het anders, ik kan geen 1-op-1 kopie vinden van de Grail geo.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 18 jan 2025 09:03
door jwpcycle
JRBosma schreef: ↑14 jan 2025 19:11
Gerwin89 schreef: ↑12 jan 2025 17:47
Welke dan?
Al die Chinese frames hebben zo'n lage stack en kortere bovenbuis...
Of zie ik er over het hoofd....??
De mijne ,Tideace Noah, maat 58 heeft een stack van 60,5. Dan ben je al een heel eind lijkt me. En de nieuwe Icans hebben volgens mij zelfs de geometrie van Canyon (Grail) overgenomen. Dat betekent hoge stack en grotere reach.
Stack is vaak wel haalbaar, lengte zadelbuis baart mijn vaak zorgen, bij bijvoorbeeld 55cm steekt de zadelpen wel erg ver uit met zadelhoogte 86cm