Ervaringen met Aliexpress wielen
Ik heb sinds kort een setje CSC wielen in m’n crosser. De 40mm hoge en 30mm brede versie, met 35mm brede banden (breder past niet in die fiets). Heb er niks op aan te merken. Mooi strak en licht setje.
Ik heb voor de goedkope en zware naven gekozen, omdat ik dacht dat daar makkelijker endcaps voor QR te vinden waren. Dat werd uiteindelijk nog wel even zoeken en klooien. Achteraf gezien had ik liever toch de andere naven gekozen, ivm het lagere gewicht en de ratchet.
Ik heb voor de goedkope en zware naven gekozen, omdat ik dacht dat daar makkelijker endcaps voor QR te vinden waren. Dat werd uiteindelijk nog wel even zoeken en klooien. Achteraf gezien had ik liever toch de andere naven gekozen, ivm het lagere gewicht en de ratchet.
Thanks voor de reactie, fijn. En waar koop je ze dan? Want ik zie dat ze een eigen site hebben, maar ook op buycycle en op aliexpress staan ze.tommeke14 schreef: ↑05 okt 2025 07:44 Ik heb sinds kort een setje CSC wielen in m’n crosser. De 40mm hoge en 30mm brede versie, met 35mm brede banden (breder past niet in die fiets). Heb er niks op aan te merken. Mooi strak en licht setje.
-
Flipmoehoe
- Forum-lid
Ik heb dezelfde als Tommeke op mijn gravelbike liggen.
Met 42mm WTB bandjes maar wel de 54T Rachet.
Lekker licht setje.
Set word geleverd incl. 3 reserve spaken en velglint om hem tubeless te maken.
Dit heb ik inmiddels ook gedaan, en ze blijven mooi op druk.
Gekocht via Aliexpress, toen nog de Franse store. Maar die ligt eruit al een tijdje.
De Poolse store moet je nu hebben, dan heb je ze met een paar dagen in huis.
Met 42mm WTB bandjes maar wel de 54T Rachet.
Lekker licht setje.
Set word geleverd incl. 3 reserve spaken en velglint om hem tubeless te maken.
Dit heb ik inmiddels ook gedaan, en ze blijven mooi op druk.
Gekocht via Aliexpress, toen nog de Franse store. Maar die ligt eruit al een tijdje.
De Poolse store moet je nu hebben, dan heb je ze met een paar dagen in huis.
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
Weet iemand toevallig of de Farsport wielsets ook via een Europese magazijn/webshop te verkrijgen zijn?
Had op mijn vorige wegfiets een set van hun, en daar was ik heel tevreden over.
Ben nu aan het kijken voor mijn gravelfiets.
Heb ook een mooie set gezien bij Carl-z in duitsland, maar vroeg mij af of Farsport nog een optie is. Had al wel ergens gelezen dat de velgen van Carl-z waarschijnlijk ook afkomstig zijn van Farsport.
Als ik rechtsstreeks bij Farsport bestel en er komt nog importheffing overheen, dan kan ik bijna net zo goed een set DTswiss aanschaffen.
Had op mijn vorige wegfiets een set van hun, en daar was ik heel tevreden over.
Ben nu aan het kijken voor mijn gravelfiets.
Heb ook een mooie set gezien bij Carl-z in duitsland, maar vroeg mij af of Farsport nog een optie is. Had al wel ergens gelezen dat de velgen van Carl-z waarschijnlijk ook afkomstig zijn van Farsport.
Als ik rechtsstreeks bij Farsport bestel en er komt nog importheffing overheen, dan kan ik bijna net zo goed een set DTswiss aanschaffen.
Bianchi Impulso Pro GRX825
Overweeg deze (50x28, shimano) als extra wielset (heb al de 38x28 die goed bevalt): https://nl.aliexpress.com/item/1005007937077308.html
Misschien stomme vraag, maar lees geen info over de hub. Kan hier een 12s shimano cassette op? Dubbelcheck voor ik op bestellen druk...
Misschien stomme vraag, maar lees geen info over de hub. Kan hier een 12s shimano cassette op? Dubbelcheck voor ik op bestellen druk...
De Shimano hub bij de CSC wielen zijn bestemd voor de 11/12 speed cassettes t.b.v. een HG (Hyperglide) body.
Om het verwarrend te maken is er tegenwoordig ook 12 speed voor een Microspline body (MS).
Het is te verwachten dat straks een 13 speed (en 14 enz.) alleen nog MS de standaard wordt.
Het is dus relevant om te weten of jouw casette voor HG bestemd is of voor MS.
Met een HG cassette kun je dus zo gebruiken.
Bij MS moetje dus een andere body op de as hebben, weet niet of CSC die ook kan leveren of anders kun je zoiets vinden omdat er meer merken die een MS body kunnen leveren volgens de Ratchet standaardvan DT Swiss.
Let op Ratchet EXP is weer een nieuwere variant en die kan er niet op je as.
Om het verwarrend te maken is er tegenwoordig ook 12 speed voor een Microspline body (MS).
Het is te verwachten dat straks een 13 speed (en 14 enz.) alleen nog MS de standaard wordt.
Het is dus relevant om te weten of jouw casette voor HG bestemd is of voor MS.
Met een HG cassette kun je dus zo gebruiken.
Bij MS moetje dus een andere body op de as hebben, weet niet of CSC die ook kan leveren of anders kun je zoiets vinden omdat er meer merken die een MS body kunnen leveren volgens de Ratchet standaardvan DT Swiss.
Let op Ratchet EXP is weer een nieuwere variant en die kan er niet op je as.
Ja een HG body is geschikt voor 12 speed.
Zelf net nog een set 50x32 besteld - zal 23 of 25mm intern zijn. Er komen voorlopig 30mm Vittoria Corsa op ( opgemeten 33mm ). Zo kan ik ze gebruiken op de Aethos of op de gravelbike.
Ter info voor de prijs volgers : € 397,- met ceramische lagers. Kortingsbon toegepast van € 24,- en gratis verzending.
Zelf net nog een set 50x32 besteld - zal 23 of 25mm intern zijn. Er komen voorlopig 30mm Vittoria Corsa op ( opgemeten 33mm ). Zo kan ik ze gebruiken op de Aethos of op de gravelbike.
Ter info voor de prijs volgers : € 397,- met ceramische lagers. Kortingsbon toegepast van € 24,- en gratis verzending.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
@Oystein : de microspline body is voor ATB cassettes en wielen. Wil je bv een ATB cassette gebruiken op de wielen van Ali met D272 naaf dan moet je een originele DT MSR ratchet body bestellen. MSR staat voor Micro Spline Road !! En deze is 1,2mm langer dan de ATB versie.
Ik heb deze zelf ook op de gravelbike icm een 10-45 XTR cassette en dat werkt perfect. Ik heb ook al body’s gewisseld tussen de EXP naven en de dubbele ratchet naven en het is allemaal uitwisselbaar. !
Voor de MSR body van DT Swiss voor de D272 naven van de CSC wielen moet ik even het serienummer opzoeken. Het eindigt sowieso op 1961S als nummer.
Hiero :
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub-Bo ... -Thru-Axle
Ik heb deze zelf ook op de gravelbike icm een 10-45 XTR cassette en dat werkt perfect. Ik heb ook al body’s gewisseld tussen de EXP naven en de dubbele ratchet naven en het is allemaal uitwisselbaar. !
Voor de MSR body van DT Swiss voor de D272 naven van de CSC wielen moet ik even het serienummer opzoeken. Het eindigt sowieso op 1961S als nummer.
Hiero :
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub-Bo ... -Thru-Axle
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
Volgens mij heb je standaard bij CSC alleen de keuze uit XDR of HG. Als het voor een weggroep is zal het HG zijn.meuk schreef: ↑12 okt 2025 16:14 Overweeg deze (50x28, shimano) als extra wielset (heb al de 38x28 die goed bevalt): https://nl.aliexpress.com/item/1005007937077308.html
Bianchi Impulso Pro GRX825