Pagina 63 van 106
Geplaatst: 30 aug 2008 22:20
door rene
Mooie wielen , en idd de eerste versie met de open ventielgaten....wel mooi de spaken gekleurd , en past goed bij je fiets. Welke tubes ga je plakken, wel of niet met beige/naturel zijkant of geheel zwart ..En welke remblokjes ga je gebruiken icm de wielen.
Hier dezelfde wielen in de fiets van Lance Armstrongtijdens de tour de France. Welk jaar weet ik niet, maar wel 2000 of later.

Geplaatst: 30 aug 2008 23:38
door sharkman113
Hee, die ken ik.
Die van Lance lijken er inderdaad op (heb ooit een set gehad die van hem was geweest).
Verschil is dat die van Lance een ingelijmde Shimano naaf hadden (niet om te bouwen naar campa) en geen geslepen remranden.
Deze set komt uit 2003 (laatste serie) met record achternaaf.
Prettige bijkomstigheid was dat de smalle voornaaf is waardoor er ook bij de Onda vork voldoende ruimte overblijft. latere versies passen niet of enkel met het uitbuigen van de vork (ringetjes)
Wel even zwarte spanners regelen.
Geplaatst: 30 aug 2008 23:51
door rene
Sharkman 1 schreef:Hee, die ken ik.
Die van Lance lijken er inderdaad op (heb ooit een set gehad die van hem was geweest).
Verschil is dat die van Lance een ingelijmde Shimano naaf hadden (niet om te bouwen naar campa) en geen geslepen remranden.
Deze set komt uit 2003 (laatste serie) met record achternaaf.
Prettige bijkomstigheid was dat de smalle voornaaf is waardoor er ook bij de Onda vork voldoende ruimte overblijft. latere versies passen niet of enkel met het uitbuigen van de vork (ringetjes)
Wel even zwarte spanners regelen.
Ha die Robert , idd zijn schitterende wielen en ook ik heb gelukkig geen problemen met de voorvork. ( geen ringetjes nodig , of uitbuigen van de vork). Wielen passen gewoon perfect met aan beide zijden 1 1/2 mm tot 2 mm ruimte.
Wat ik wel van je wil weten is welke remblokken nu de beste zijn voor de Lightweight wielen. Ik heb de post bijna geheel uitgeplozen , en als ik van jou mag citeren:
Dat van de blokken wist ik al Het is de velg remblok combinatie die hier perfect op elkaar af is gestemd (bovendien vreten de blokken met de gele compound niet/nauwelijks je velg weg, heb een set gezien die 40.000 km met deze blokken was gebruikt en er waren nauwelijks rempsporen zichtbaar!).
Dit heb jij geschreven op pagina 1 betreffende de swisstop blokken , geel danwel de zwarte Lightweight blokken ook van swisstop. Zelf heb ik nu de gele , en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben. Ze remmen zelfs beter dan de originele campagnolo blokken op de Hyperon velgen die ik had.
Geplaatst: 31 aug 2008 00:16
door sharkman113
strikt genomen zijn de gele blokken van Swisstop perfect maar ze laten een gele streep achter die aardig definitief is. De zwarte blokken van LW zijn hier een prima (maar duurder) alternatief aangezien ze enkel een ander kleurtje hebben en dus geen zichtbare streep achterlaten.
Nadeel van Swisstop is dat ze kunnen "happen", een alternatief zijn campa blokken deze werken anders en leggen een beschermlaag op de velg.
Gewoon testen is het devies (kurkblokken van bijv corima kun je vergeten, niet meer van deze tijd alhoewel ze wel goedkoop zijn)
Geplaatst: 05 sep 2008 00:40
door paulusr3
De ventoux's krijgen voor 2009 ook full carbon spaken en zijn er weer in 3k. Verder ook nieuw: een prachtig setje snelspanners!
zie voor meer:
http://www.rouesartisanales.com/article-22508220.html
Geplaatst: 06 sep 2008 00:01
door anniversary
Ik las in het artikel ook dat de clinchers eindelijk op punt staan.
Geplaatst: 01 nov 2008 18:30
door evertdehandsch
Vandaag gezien dat Bart Wellens met LW's reed op de Koppenbergcross.
Zat helaas in de auto tv te kijken dus niet 100% zeker, iemand bevestiging?
Geplaatst: 01 nov 2008 18:35
door brummi
Yep waren Lightweights Ventoux
Geplaatst: 01 nov 2008 21:49
door chaingang
En ik heb de carbon clincher wielen gespot op Bike Motion. :p Prachtige wielen die best plaats zouden mogen nemen onder mijn bike. Alleen de prijs van 3200 euro was een domper op het feestvreugde. :/
Geplaatst: 05 nov 2008 14:56
door mikawoef
heb ze ook gezien en zelfs in mijn handen gehad
alleen de prijs natuurlijk ,misschien ga ik er voor sparen voor op mijn nieuwe soloist slc-sl
spijtig dat ze niet evenveel kosten als de tube versie want een verschil van 800 euro is toch wel veel en met tubes wil ik niet rijden
Geplaatst: 05 nov 2008 15:02
door scepticus
Voor € 800 kun je een hoop tubes kopen
