Pagina 7 van 9

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 13 mar 2021 08:38
door Flake
[quote=TL@ post_id=1468481 time=1615572252 user_id=436635]
Ik heb te vroeg geroepen dat ik geen problemen heb met de Neobike.
Deze week tijdens spurt intervallen begon de riem te slippen (bij 500-600W) en vandaag slipte het ding al bij 400W.

Even open gedaan, overal kleine stukjes van de riem en de riem zelf is serieus aan het raffelen:
[img]https://i.imgur.com/PKS50K9.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/Am6eYiI.jpg[/img]

Heb een mailtje naar Tacx gestuurd en alvast een nieuwe riem besteld (als Tacx er ook nog 1 stuurt, heb ik er in ieder geval al 1 op reserve)

Ik vind het best snel dat die riem al na 250uur gebruik om zeep is, ik zou gedacht hebben dat die toch minstens 4 keer zo lang moest mee gaan.

Op zich geen probleem natuurlijk, als ik weet dat ik hem elk jaar moet vervangen, dan zorg ik dat ik er altijd 1 heb liggen, gaat niet langer duren dan 5 minuten om het ding te vervangen.
[/quote]
Zou je achteraf gezien nog altijd een Tacx neo bike kopen? Ik wil zelf 1 kopen maar tot op heden ben ik aan het wachten op een 2de generatie vanwege de problemen die ik lees. Daarnaast lijkt het erop dat Tacx / Garmin de software geen update meer geeft.

Wahoo ondersteund ondertussen sturen in zwift.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 13 mar 2021 10:05
door TL@
Zonder dat riem probleem is ie al probleemloos geweest en zou ik hem zo terug kopen. De Stages zou ik ook zeker overwegen en de Wattbike Atom2 (als ie leverbaar was in België) ook.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 13 mar 2021 18:32
door wasbeer2006
Het is net hoe je ernaar kijkt 250 uur is langer dan een ketting.

Bij mij maat was het wel iets eerder hoor. ik Schat max 100.
De vraag is misschien is dit normale slijtage?

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 13 mar 2021 18:49
door TL@
Dat is dan ook wat ik gevraagd heb aan de helpdesk.

Ding krijgt natuurlijk ook wel heel wat te verduren, ik doe vooral intervallen aan (ralatief) hoog vermogen.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 23 mar 2021 11:13
door TL@
Vandaag de riemspantool en een nieuwe riem binnen gekregen van Garmin (kosteloos, zou maar erg zijn)
Afbeelding

De oude riem eraf, die was langer dan de nieuwe en gedelamineerd
Afbeelding

Niet moeilijk te doen, 5 minuten werk.
Iemand heeft er een filmpje van op Youtube gezet:
Ik heb ook al een reserveriem liggen, indien het volgend jaar weer van dat is (al hoop ik van niet)

De service was dus weer best OK, maar zo traag. Uiteindelijk meer dan een week niet op de Neobike kunnen zitten.

Moest je ook een Neobike hebben, de tool kost normaal 76€ en de riem 12.4€ maar staan nergens op de Tacx site.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 06 apr 2021 16:22
door Flake
Voor de geïnteresseerden, Tacx heeft een kleine aanpassing gedaan op de trappers.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 06 apr 2021 16:25
door Flake
Volgens sommige zou er ook een aanpassing zijn op het band opspan systeem. Foto onder is de laatste uitvoering.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 06 apr 2021 18:04
door ncornelisse
Foto onder is de laatste versie. Deze heeft de nieuwe crankarm.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 06 apr 2021 18:06
door TL@
Dacht ik ook. De mijne ziet eruit als de bovenste en is ondertussen ruim een jaar oud.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 06 apr 2021 19:32
door Flake
ncornelisse schreef: 06 apr 2021 18:04 Foto onder is de laatste versie. Deze heeft de nieuwe crankarm.
Correct, ik heb de tekst aangepast bij de foto.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 09 apr 2021 21:06
door Arko74
Na een jaar zeer tevreden gebruik van de Neobike door mijn vrouw en mij, viel ineens de neonverlichting onder de trainer weg en verscheen er knipperend ERROR rechts boven in de display. Verder bleef de bike overigens volledig normaal functioneren.

Twee korte mails verder naar Garmin (reactie <48 uur!) kwam men daar al tot de conclusie dat de weerstandseenheid (motor) moest worden gerepareerd. Blijkbaar een bekend euvel. want ze hadden niet veel info van mijn kant nodig.
Gedoe, want opsturen naar de fabriek. Mocht ook na het indoor seizoen van ze, maar daar had ik geen zin in. Het centrale deel is zwaar ('kaal' 43kg) maar makkelijk te demonteren en ik had de originele doos gelukkig nog. Via UPS werd het de volgende dag kosteloos opgehaald. Wachttijd was tot 4 weken, waarschuwde Garmin. Binnen 1 week stond UPS echter alweer op de stoep met een geheel nieuwe body. Met de nieuwe crankarm :like:
Na opstarten nog steeds error :o , maar met updaten van de firmware (stond opvallend genoeg nog op versie 0.0) was dat verdwenen.

Kortom, mechanische pech maar ik vind het echt heel erg goed en snel opgelost door Garmin. Mag ook wel eens gezegd worden.

NB. Jammer dat er maar geen nieuwe software updates volgen (bijv voor sturen in Zwift) maar blijkbaar zijn ze dus toch wel bezig met mechanische verbeteringen, zoals ruimte bij de zadelpen, de crankarmen en band opspan systeem.

Re: Tacx Neobike

Geplaatst: 09 apr 2021 21:49
door Flake
Arko74 schreef: 09 apr 2021 21:06 Na een jaar zeer tevreden gebruik van de Neobike door mijn vrouw en mij, viel ineens de neonverlichting onder de trainer weg en verscheen er knipperend ERROR rechts boven in de display. Verder bleef de bike overigens volledig normaal functioneren.

Twee korte mails verder naar Garmin (reactie <48 uur!) kwam men daar al tot de conclusie dat de weerstandseenheid (motor) moest worden gerepareerd. Blijkbaar een bekend euvel. want ze hadden niet veel info van mijn kant nodig.
Gedoe, want opsturen naar de fabriek. Mocht ook na het indoor seizoen van ze, maar daar had ik geen zin in. Het centrale deel is zwaar ('kaal' 43kg) maar makkelijk te demonteren en ik had de originele doos gelukkig nog. Via UPS werd het de volgende dag kosteloos opgehaald. Wachttijd was tot 4 weken, waarschuwde Garmin. Binnen 1 week stond UPS echter alweer op de stoep met een geheel nieuwe body. Met de nieuwe crankarm :like:
Na opstarten nog steeds error :o , maar met updaten van de firmware (stond opvallend genoeg nog op versie 0.0) was dat verdwenen.

Kortom, mechanische pech maar ik vind het echt heel erg goed en snel opgelost door Garmin. Mag ook wel eens gezegd worden.

NB. Jammer dat er maar geen nieuwe software updates volgen (bijv voor sturen in Zwift) maar blijkbaar zijn ze dus toch wel bezig met mechanische verbeteringen, zoals ruimte bij de zadelpen, de crankarmen en band opspan systeem.
Goed om te horen dat de service in orde is.
Op vlak van sturen in zwift heb ik gelezen dat zwift eist dat sturen enkel exclusief wordt aangeboden in hun app.
Ik vermoed dat Garmin/Tacx dit contract niet wil afsluiten met zwift.