Pagina 7 van 24
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 15 mar 2019 21:01
door rene
AG2R op Ridley, de baas van Merckx tegenwoordig :

Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 16 mar 2019 09:32
door Ernie C.
Ik vond dat ze er in dit filmpje a zo goed vanaf kwamen met het gewicht:
https://youtu.be/CGoNtU5VvVI?t=253
raven14 schreef: ↑18 okt 2018 09:14
Ze kunnen de Ridley Helium stickertunen, maar, het bedrijf kennende, zullen ze wel met een nieuw model komen.
Slechtere reclame voor Merckx kun je natuurlijk niet maken. Je betaalt voor een a-merk maar de profs willen er niet op rijden.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 16 mar 2019 11:21
door Infinito GB
Hoeveel mensen doen dat al niet met schijfremmen?
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 16 mar 2019 22:07
door Ernie C.
Inclusief pedalen, fietscomputer e.d? dat zullen er niet veel zijn. Dan heb je het al snel over fietsen met een opgeven gewicht dat onder de 6,5kg ligt.
Ik heb er vandaag niet de hele tijd opgelet maar ik heb alleen maar Heliums voorbij zien komen bij AG2R in T-A en P-N.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 17 mar 2019 01:06
door anderson99
Is het zo moeilijk voor een ploeg om een fietsen merk te verbinden met je ploeg, Is een serieuze vraag.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 17 mar 2019 07:32
door havana
Ja, dat is op WT niveau best moeilijk want als merk moet je ca 2-3 miljoen per jaar meenemen + honderden frames per jaar leveren terwijl de ROI onzeker is en alleen werkt als je niet alleen ook flinkt pusht qua marketing (wat ook geld kost). Bovendien zijn de teams ook tamelijk veeleisend. Zo verwachten ze bijvoorbeeld naast topkwaliteit wegframes ook topkwaliteit TT materiaal, wat veel merken bijvoorbeeld al niet hebben dus moeten inkopen.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 17 mar 2019 14:26
door anderson99
Oke bedankt duidelijk had altijd gedacht dat sommige grote merken altijd heel graag wouden samenwerken.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 17 mar 2019 18:33
door havana
Het omgekeerde is het geval. Er zijn zelfs een aantal merken bijna aan onderdoor gegaan (Cervélo met hun eigen Test Team en Merckx toen ze Quickstep sponsorde). Ook Cannondale heeft (te) weinig uit de sponsoring van hun WT team gehaald, mede daarom hebben ze hun sponsorbedrag noodgedwongen moeten verlagen.
De reden dat BMC ophield met de BMC-ploeg is ook dat het niet uit kon.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 17 mar 2019 19:35
door daniel1975
Pinarello, Spesh, Canyon: denk dat dat de grootste winnaars zijn qua ROI.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 20 mar 2019 09:55
door deijn
havana schreef: ↑17 mar 2019 18:33
De reden dat BMC ophield met de BMC-ploeg is ook dat het niet uit kon.
Ik meen ooit in een interview gelezen te hebben dat het meerderheid van het budget rechtstreeks uit de portemonnee van Andy Rihs kwam. Toen Andy ziek werd heeft hij ook gelijk aangeven dat de ploeg opzoek moest naar een geldschieter omdat BMC het dan niet meer zou kunnen opbrengen.
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 21 mar 2019 18:31
door Keezx
Had ie zulke exorbitante ziekenhuiskosten?
Re: Materiaaltransfers voor 2019
Geplaatst: 21 mar 2019 18:37
door havana
Het BMC-merk is altijd een hobbyproject van Rihs geweest, heeft bij mijn weten nog nooit winst gemaakt. De profploeg maakte dat niet beter, in tegendeel.