Ventoux
2:00 redelijk snel????havana schreef:1:30 wordt gezien als snel. 2:00 redelijk snel.
Die lat komt ook steeds lager te liggen zeg!
*Duikt snel weg. Iedereen is immers een winnaar
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De langzaamste tijden op Strava: Ruim 7 uur
Dan kun je toch echt beter lopend naar boven. Het lijkt mij ook niet dat zoiets met een racefiets gaat. 8km/h vind ik zelf wel een beetje de ondergrens van niet het idee hebben dat je omvalt. Je komt dan nog op ongeveer 3 uur uit.
Dan kun je toch echt beter lopend naar boven. Het lijkt mij ook niet dat zoiets met een racefiets gaat. 8km/h vind ik zelf wel een beetje de ondergrens van niet het idee hebben dat je omvalt. Je komt dan nog op ongeveer 3 uur uit.
Campagnolo Ultra Dork
Tijdens de cingle reed ik bedoin in 1:48. En ik was toen stukminder getraind dan nu een 7kg lichaam en 1.5kg fiets zwaarder. Helaas dit jaar niet in de buurt... Toen overigens wel een 30*30. En dat is op sommige stukken best prettig
1.51 op het Strava segment, en nu heel flink sneller & lichter.
Als ik ook maar ff een kans ruik, ga ik zeker voor een herkansing.
Mijn (geringe) ervaring is wel, dat sommige pr's afhankelijk zijn van de omstandigheden.
Die kun je dus niet met zekerheid op een vastgestelde datum verbeteren.
Als ik ook maar ff een kans ruik, ga ik zeker voor een herkansing.
Mijn (geringe) ervaring is wel, dat sommige pr's afhankelijk zijn van de omstandigheden.
Die kun je dus niet met zekerheid op een vastgestelde datum verbeteren.
Ernie, ik denk dat het de totale tijd is, inclusief al het gerust onderweg. Ik heb net op Strava iemand zitten bekijken vanuit Malaucene, en die leek zo ongeveer iedere keer amper een kilometer te rijden, om dan weer stil te staan.Ernie C. schreef:De langzaamste tijden op Strava: Ruim 7 uur![]()
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Als de Mistral vol blaast dan kun je blij zijn als je na Chalet Reynard nog vooruit komt.

-
sharkman113
- Forum-lid HC
Als je ruim over de 2.00 heengaat kun je je afvragen wat je je lichaam aandoet en of je er wel iets te zoeken hebt, een extreem slechte dag kan maaar koste wat kost boven komen gaan nergens over (kom er regelmatig blijf er op drukke dagen bij voorkeur weg, heb weinig/niets met circus....)
Denkt dat jouw referentiekader qua tijden en ook qua verzetten hoe zal ik het zeggen, niet helemaal ... bij de tijd is. Er zijn nu eenmaal meer mensen gaan fietsen dus het niveau is genivelleerd, dat is zeker zo.53x11 schreef:2:00 redelijk snel????havana schreef:1:30 wordt gezien als snel. 2:00 redelijk snel.
Die lat komt ook steeds lager te liggen zeg!
*Duikt snel weg. Iedereen is immers een winnaar
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Ach dat gezeik met tijdens snap ik nooit. Je rijd het toch voor jezelf? Dan doe je er dik 2 uur over maar boven kom je wel.
Maak joe woar
Mensen zoeken een referentie. Tijden van zichzelf, een vriend, een prof, wat dan ook. Je rijdt met de RACE-fiets, ook omdat het element snelheid min of meer belangrijk voor je is. En de Ventoux is een begrip, een mythe, daar speelt dat 'tijden'-spel (vooral vanuit Bedoin) veel sterker dan op de meeste andere bergen.
Ik heb zelf de Ventoux nog maar 1 keer beklommen, toen ik 4 maanden aan het fietsen was. Toen ook al een tijd willen neerzetten... Ik heb er een tripje voor over om eens te checken hoeveel sneller ik nu zou zijn, 3 jaar later, met 40k km achter de kiezen, 10% minder gewicht en een stuk meer vermogen. Moest ik zo'n tripje plannen, zou ik een 'tijdrit' vanuit Bedoin naar boven rijden om de tijd, en de kant vanaf Malaucène beklimmen om te genieten van de omgeving...
Ik heb zelf de Ventoux nog maar 1 keer beklommen, toen ik 4 maanden aan het fietsen was. Toen ook al een tijd willen neerzetten... Ik heb er een tripje voor over om eens te checken hoeveel sneller ik nu zou zijn, 3 jaar later, met 40k km achter de kiezen, 10% minder gewicht en een stuk meer vermogen. Moest ik zo'n tripje plannen, zou ik een 'tijdrit' vanuit Bedoin naar boven rijden om de tijd, en de kant vanaf Malaucène beklimmen om te genieten van de omgeving...

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar 2 uur is gewoon langzaam in mijn boekje.Fietsen?altijd schreef:Ach dat gezeik met tijdens snap ik nooit. Je rijd het toch voor jezelf? Dan doe je er dik 2 uur over maar boven kom je wel.
Er is niets mis met langzaam
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?