Pagina 7 van 8
Geplaatst: 22 mei 2009 23:54
door paulusr3
Dan moet je als organisatie ervoor zorgen dat het parcours wordt afgezet. Krijg je dat niet geregeld, moet je er niet aan willen beginnen. Maar dat is mijn mening. Ik heb al de nodige tochten in Italië gereden en daar wordt dat wel allemaal netjes geregeld. Ook dan is het niet geheel zonder risico, maar de kans op ongelukken of irritaties/frustraties bij medeweggebruikers is een stuk kleiner.
Geplaatst: 23 mei 2009 00:20
door _pino_
Ik kan mezelf en eigenlijk niemand terugvinden op de filmpjes, meer mensen hiermee? iemand advies hoe ik evt. nog verder op zoek kan?
Geplaatst: 23 mei 2009 01:27
door erik_jan
Nou weet ik best dat we een recessie hebben, maar vind het zelf wat raar om te klagen over een te duur startgeld. Heb zelf genoten van een schitterende dag en de 110 km rit. Had zelf wat isotoon poeder bij voor in het water. Natuurlijk kun je hier en daar wat tips hebben voor de organisatie om het volgend jaar beter te doen, maar opbouwend graag. Ook ik had graag bijvoorbeeld wat rubberen matten over de steentjes bij de bevoorrading gehad. Ze lagen er niet ... maar om hierdoor mijn dag te laten verzieken ... nooit niet.
Heerlijk genoten. Tot volgend jaar.
Geplaatst: 23 mei 2009 20:23
door siena
[quote="lyot"]Bij zo'n rit gaat het erom zo snel mogelijk van start tot bij aankomst te geraken. Als dat niet je uitgangspunt is, dan kan ik begrijpen dat men niet geheel en al tevreden is. ......
Maar als je 'm rijdt om te racen dan is die 17,5 euro relatief goedkoop. ......
En als je 'm rijdt om te racen heb je je eten mee en stop je enkel om wat te drinken. ... [/quote]
[quote="lyot"]Uiteindelijk doet er een grote hoop aan die race mee om te "koersen" (waarom anders 17,5 euro betalen, remember). [/quote]
@ Lyot:
Door je snelheid is het misschien niet gelukt, maar als je goed om je heen had gekeken dan had je gezien dat de meeste mensen NIET meedoen om zo snel mogenllijk van start naar finish te fietsen, maar van een, in principe, goed georganiseerde tocht gebruik maken om eens in een andere uitdagende omgeving te fietsen. En dat is niet alleen hier zo, maar ook bij min of meer alle andere georganiseerde tochten. En ik hoop dat dat ook zo blijft.
Als jij hard wilt fietsen hou ik je niet tegen, en als je je aan de verkeersregels houdt is dat helemaal in orde. Maar voor mensen die in hun fanatisme een aantal fatsoensregels lijken te vergeten (en dat zijn er best een aantal in zo'n "kopgroep", ik heb er wel eens in mee gefietst) die moeten maar een licentie aan vragen en wedstrijden gaan rijden.
Jammer dat er blijkbaar iets mis is gegaan tussen organisatie en de locale autoriteiten. En ik ben het niet eens met de politie als zij 'pijlen' weg gaan knippen. Maar wel als zij fietsers die zich niet aan de (verkeers)regels houden bekeuren. Dat kunnen ze mijns inziens niet genoeg doen, ook in NL. Dan dringt het na een tijdje misschien tot een aantal lieden door dat het anders moet, dat je een rotonde niet linksom neemt, niet door het rode licht fietst en geen rotzooi op straat gooit. En dan kunnen we met de SRC en LBL misschien weer 'normaal' fietsen.
Geplaatst: 23 mei 2009 20:59
door amclassic-fan
Het is alleen een beetje jammer dat alles wat ik de politie heb zien uitspoken alleen maar fietsertje pesten was, er werd namelijk helemaal niets verkeerd gedaan.
Geplaatst: 23 mei 2009 21:45
door ultra_ivo
[quote="Amclassic-fan"]Het is alleen een beetje jammer dat alles wat ik de politie heb zien uitspoken alleen maar fietsertje pesten was, er werd namelijk helemaal niets verkeerd gedaan. [/quote]
Dat is erg kort door de bocht. Ik heb het nodige gezien wat tegen de verkeersregels inging. O.a. door rood licht rijden en gevaarlijk inhalen. Op een gegeven moment werd ik door een andere rijder afgesneden terwijl ik plaats maakte voor een tegemoet komende auto. Hij moest persé op dat punt inhalen waar dit te gevaarlijk was. Ik heb hem erop aangesproken en hij was zich van geen kwaad bewust.
Geplaatst: 23 mei 2009 22:57
door lyot
[quote="Siena"][quote="lyot"]Bij zo'n rit gaat het erom zo snel mogelijk van start tot bij aankomst te geraken. Als dat niet je uitgangspunt is, dan kan ik begrijpen dat men niet geheel en al tevreden is. ......
Maar als je 'm rijdt om te racen dan is die 17,5 euro relatief goedkoop. ......
En als je 'm rijdt om te racen heb je je eten mee en stop je enkel om wat te drinken. ... [/quote]
[quote="lyot"]Uiteindelijk doet er een grote hoop aan die race mee om te "koersen" (waarom anders 17,5 euro betalen, remember). [/quote]
@ Lyot:
Door je snelheid is het misschien niet gelukt, maar als je goed om je heen had gekeken dan had je gezien dat de meeste mensen NIET meedoen om zo snel mogenllijk van start naar finish te fietsen, maar van een, in principe, goed georganiseerde tocht gebruik maken om eens in een andere uitdagende omgeving te fietsen. En dat is niet alleen hier zo, maar ook bij min of meer alle andere georganiseerde tochten. En ik hoop dat dat ook zo blijft.
Als jij hard wilt fietsen hou ik je niet tegen, en als je je aan de verkeersregels houdt is dat helemaal in orde. Maar voor mensen die in hun fanatisme een aantal fatsoensregels lijken te vergeten (en dat zijn er best een aantal in zo'n "kopgroep", ik heb er wel eens in mee gefietst) die moeten maar een licentie aan vragen en wedstrijden gaan rijden.
Jammer dat er blijkbaar iets mis is gegaan tussen organisatie en de locale autoriteiten. En ik ben het niet eens met de politie als zij 'pijlen' weg gaan knippen. Maar wel als zij fietsers die zich niet aan de (verkeers)regels houden bekeuren. Dat kunnen ze mijns inziens niet genoeg doen, ook in NL. Dan dringt het na een tijdje misschien tot een aantal lieden door dat het anders moet, dat je een rotonde niet linksom neemt, niet door het rode licht fietst en geen rotzooi op straat gooit. En dan kunnen we met de SRC en LBL misschien weer 'normaal' fietsen.[/quote]
Toch wel, ik had het wel degelijk gemerkt.

Maar die rijders die het voor de tocht op zich doen betalen in feite mee voor diegenen die willen racen. Het is namelijk de tijdsregistratie (en het feit dat er hier een commercieel bedrijf achter zit) die maakt dat de startprijs zo hoog is. Zonder tijdsregistratie zou het hoge inschrijfgeld niet gerechtvaardigd zijn, vind ik. En om die reden kan je 'm ook niet vergelijken met 'gewone tochten', zonder tijdsregistratie. Dat is toch mijn mening.
Geplaatst: 23 mei 2009 23:03
door reason
Door de tijdregistratie krijg je nu echter ook de mogelijkheid om jezelf terug te zien (filmpjes) op de fiets op meerdere plekken. Daarnaast is het best leuk om je klimtijd geregistreerd te hebben (persoonlijk, ok...)
Geplaatst: 23 mei 2009 23:29
door hansiepansie
Mensen de foto's staan online!!!!
gr hans
Geplaatst: 23 mei 2009 23:53
door jeroenr
Mooi! Zitten een paar mooie plaatjes bij.
Geplaatst: 24 mei 2009 00:21
door ultra_ivo
Aktiefoto maakt zo te zien een stuk betere platen dan Maindru Photo.
Geplaatst: 24 mei 2009 00:29
door paulusr3
[quote="reason"] Daarnaast is het best leuk om je klimtijd geregistreerd te hebben (persoonlijk, ok...)[/quote]
Men neme een polar(of andere fietscomputer), men duwt onder aan de klim op de rode knop en bovenaan nog eens op de rode knop en voila, je tijd is geregistreerd.
Beetje flauw misschien......
