Pagina 59 van 72

Geplaatst: 21 jul 2010 23:50
door simen
Morgen slecht weer op de tourmalet lees ik net.
http://www.depers.nl/sport/496571/Kans- ... malet.html

Geplaatst: 22 jul 2010 00:24
door Zorro
simen schreef:Morgen slecht weer op de tourmalet lees ik net.
http://www.depers.nl/sport/496571/Kans- ... malet.html


Hoi,

Aiaiai, dan wordt het nog spannender (als ze de etappe niet omleiden .....please not want dan bloedt de TdF echt dood op de ketting van Schleck).

Andy moet morgen zo ongeveer een Landis nummertje opvoeren om Contador weg te houden van Geel in Parijs. Uitzending beging om 12:10 en ik ben erbij.
Alles is eigenlijk nog mogelijk. Contador een slechtere dag, Andy een goede dag. Menchov die echter weer een minuut pakt op Schleck b.v. en het Geel in Parijs ligt weer open.

Als er niets 'raars' plaatsvindt dan zal Contador de TdF winnen.......ALS ;)

Mvg, Zorro

Edit 00:02am 22 July.

Riis zei idd vanavond dat ze op de eertste klim zullen gaan. Eens kijken wat Saxo kan doen. Bergop hebben ze niet de beste knechten in vergelijking met Astana. Echter.......er zitten een aantal gasten in die echt keihard kunnen zijn als het moet.

Geplaatst: 22 jul 2010 00:24
door tdimarcel
Het was even afkicken vandaag..:)

Geplaatst: 22 jul 2010 10:48
door deboefvanparma
[quote="Sharkman 1"]
Probleem zit vaak niet in de groepen (want op het ogenblik is er geen groep die volledig probleemvrij is, bij echt gebruik heeft elk van de merken wel een onderdeel dat niet volledig tegen het geweld is opgewassen en door iets anders moet worden vervangen). [unquote]

Wetende dat dit niet de juiste plaats is om techniek te bespreken, geef ik Andy Schleck maar de schuld dat ik hier verder op in ga.
Op dit forum wordt door de leden diep in de buidel gestast bij de aanschaf van materiaal. Dat we elkaar van de juiste info voorzien lijkt mij derhalve evident.
Bovendien heb ik begrepen dat je in NL voor het afstellen van het schakelmechanisme zou maar € 35 bij de FM neer kan leggen. Dus niet alleen de aanschaf, maar ook het onderhoud speelt dan een belangrijke factor bij de keuze.
Je laat me lezen dat het ’vaak niet de groepen zijn’ en op dezelfde regel ‘geen groep die volledig probleemvrij is’. Wat zijn die problemen dan concreet?


[quote]Problemen ontstaan pas als de gebruikte groepen ook nog eens onoordeelkundig en met de nodige snelheid gemonteerd wordt.
Ik maak me eerder zorgen om de mechaniciens die de proffietsen bouwen. Er zitten een paar hele goede tussen (en Saxobank heeft goede in dienst mede omdat Ris zelf ook een materiaalfreak is) [ unquote]

Natuurlijk slecht werk geeft slechte resultaten, maar juist Saxo Andy was vol in beeld toen de SRAM niet deed wat het moest doen: schakelen. En die schijnen nu juist volgens jou de beste techneuten te hebben.

Als ik het oor te luisteren leg in het peloton en bij gespecialiseerde FM’s (die verkopen geen opoe fietsen en kinderwagens naast een Pino) is Shimano probleemloos t.o.v. de andere twee. Dat we over het top segment praten moge duidelijk zijn.

Hoor graag van je.

Geplaatst: 22 jul 2010 11:00
door de zwarten
Boef,
wat gaat dan minder goed met mijn geliefde campa? Onder belasting schakelen lukt me altijd.
Ik heb ooit een wedstrijdje gereden, met een ronde-afstand van ongeveer een kilometer. Er zat een stijgend en dalend gedeelte in het rondje, en iedere keer ging ik op binnenblad waar de rest het niet aandurfde te schakelen. Net na de top en begin van de afdaling (net na een bocht) ook altijd weer op buitenblad. Zo spaarde ik iedere ronde krachten uit, terwijl de rest net even meer zat te harken om boven te komen.

Dit even terzijde, het is niet zeker dat het aan het materiaal ligt dan wel aan de afstelling, of aan de ketting, of aan de kettingsmeer of...

Geplaatst: 22 jul 2010 11:08
door mrcoffee
Volgens mij is sowieso een te schuine kettinglijn (39x11 op dat bewuste moment?) een probleem. Beetje chainsuck en je bent het bokkie, daar helpt geen groep aan. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bij Shimano en Campagnolo niet kan voorkomen.

Dus ik denk dat dit een gevalletje domheid is geweest van Andy. Die had beter daar al op buitenblad moeten zitten (okay te gek voor woorden, buitenblad vs Port de Bàles....... )

Geplaatst: 22 jul 2010 11:21
door maurice
Wat een klasbak die Jens:

http://www.fiets.nl/uploads/news/NewsIm ... 081909.jpg


Op een kinderfiets de wedstrijd vervolgen omdat er geen reservemateriaal in de buurt was. Met toe-clips notabene!
Geweldig!!! Heb je dan karakter of niet?!

Geplaatst: 22 jul 2010 11:31
door lancev7
wel een typische actie voor Voigt, althans volgens het beeld dat ik van hem heb. Het is natuurlijk wel relatief omdat het enkel over een afdaling van 15-20km ging.

Geplaatst: 22 jul 2010 11:39
door 100cols
We moeten dit helemaal niet relativeren, briljante actie. Dit soort dingen maken het wielrennen, zo hebben we over 10 jaar ook weer mooie anekdotes.

Geplaatst: 22 jul 2010 11:57
door cliors
Ze gaan het iig niet droog houden vandaag klik
Kan leuk worden:D

En over Voight, gisteravond bij de NOS avondetappe heeft hij eea uitgelegd.
Echt briljant, ook dat Riis dus uiteindelijk gestopt is om een fiets van de auto te halen
en deze bij een agent in zijn handen te drukken, met de mededeling: er komt straks een renner van mij aan en deze fiets moet je aan hem geven:d

Geplaatst: 22 jul 2010 12:18
door Mr_T
100cols schreef:We moeten dit helemaal niet relativeren, briljante actie. Dit soort dingen maken het wielrennen, zo hebben we over 10 jaar ook weer mooie anekdotes.


haha, ja, echt een geweldig verhaal
normaal hoor ik zulke dingen alleen maar over vroeger, toen ik zelf nog niet kon fietsen

voor vandaag:
als het gaat regenen, wordt het verschil misschien wel gemaakt in de afdaling?

misschien lukt het Saxo om meesterdaler Cancellara vooruit te sturen, om de ideale lijn voor Andy uit te zetten
(hoewel de wallen onder de ogen van Cancellara misschien een voorbode zijn dat het op is bij hem)

nu maar hopen dat (1) we gewoon beelden kunnen ontvangen en (2) dat er geen delen van de route geschrapt gaan worden

Geplaatst: 22 jul 2010 13:28
door lvgh
cliors schreef:Ze gaan het iig niet droog houden vandaag klik
Kan leuk worden:D

En over Voight, gisteravond bij de NOS avondetappe heeft hij eea uitgelegd.
Echt briljant, ook dat Riis dus uiteindelijk gestopt is om een fiets van de auto te halen
en deze bij een agent in zijn handen te drukken, met de mededeling: er komt straks een renner van mij aan en deze fiets moet je aan hem geven:d

Nee dat was bij de Belg ;) Mooi verhaal hoor!