Pagina 549 van 1843

Re: Canyon topic

Geplaatst: 24 mar 2014 19:45
door Livio Livius
peter1981 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die licentie korting?? en crash replacement ??
Ik ben nu niet de meest grote fan van de uitstraling van de Canyon fietsen maar ze zijn wel goed en vrij goedkoop en icm eventuele licentiekorting wellicht nog wat goedkoper.
Ik wil namelijk eigenlijk een 2e wedstrijdfiets hebben en overjarig met 6800 is er uiteraard niet en dan is Canyon misschien wel een leuke optie.
Korting staat op de site http://www.canyon.com/_nl/service/sponsoring.html

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 00:13
door brekson
peter1981 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die licentie korting?? en crash replacement ??
Ik ben nu niet de meest grote fan van de uitstraling van de Canyon fietsen maar ze zijn wel goed en vrij goedkoop en icm eventuele licentiekorting wellicht nog wat goedkoper.
Ik wil namelijk eigenlijk een 2e wedstrijdfiets hebben en overjarig met 6800 is er uiteraard niet en dan is Canyon misschien wel een leuke optie.
Als je geen fan bent, laat dan het aankopen maar aan anderen. Dan moeten die minder lang wachten.☺

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 07:23
door lanz
Weet iemand hier toevallig wat voor balhoofdset er in een Canyon Ultimate Carbon uit 2006 gemonteerd is? Canyon Nederland kwam niet verder dan een FSA Orbit No 42 (waar vele uitvoeringen van zijn) met waarschijnlijk een 36/45 bovencup.

Er is op dit moment een 36/36 lager gemonteerd, maar als ik even snel meet met de schuifmaat dan kom ik op een binnendiameter van 41,35-41,4. Wat dan weer doet vermoeden dat er idd een 36/45 lager in zou moeten, maar dat de passing wat ruim is geworden. Het is een 2de hands frame dus ik weet niet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft. Van het begin af aan was het balhoofd niet goed.
Onder is een industrielager gemonteerd (6808-2RS).

Het onderste lager heb ik al vervangen maar ik krijg mijn balhoofd nog steeds niet soepel draaiend en spelingsvrij.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 08:41
door jsprbcn
Gisteren wat banden gewisseld op mijn fietsen, en mijn SLX staat nu op Vredestein banden i.p.v.. Continental.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 14:25
door tinuz0
Ik ben benieuwd hoe ze je bevallen... Laat het ons weten! :)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 14:29
door jsprbcn
Morgen staat er 170Km op de planning (of meer of minder, maar dat hangt af van de wind) dus morgen avond weet ik meer.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 14:44
door arnoudrace
Oh ja, die GF moet ik ook nog ff doen :)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 14:46
door materialist
Wat is er met dat tandwiel gebeurd?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 15:28
door jsprbcn
Geen idee, moet ik eens naar kijken thuis.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 16:16
door wasbeer2006
Wat zijn de verschillen tussen de CF SLX en de CF SL.

Ik zie dat de frameset 800 duurder is en behalve 150gram aan gewicht en een commerciële tekst zie ik niet veel verschillen.

Zijn er mensen die op beide gereden hebben en dara verschil merken?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 16:23
door Livio Livius
Zelfde frame alleen SLX is lichter.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 25 mar 2014 18:22
door tomtom
wasbeer2006 schreef:Wat zijn de verschillen tussen de CF SLX en de CF SL.

Ik zie dat de frameset 800 duurder is en behalve 150gram aan gewicht en een commerciële tekst zie ik niet veel verschillen.

Zijn er mensen die op beide gereden hebben en dara verschil merken?
Gewicht, kleuren (wat mij aangaat (veel) mooier bij de SLX) en het feit dat je het frame alleen "mechanisch" kunt krijgen. Dat wil zeggen je kunt er wel elektronische groepen op monteren maar er zitten dus geen voorbereidingen daarvoor in het frame.