Pagina 55 van 81

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 08 okt 2023 17:21
door meuk
Wat een drama bij DHL... ik houd er al rekening mee dat het veel later aankomt of helemaal niet meer ...

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 08 okt 2023 17:28
door daniel1975
Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt met welke dienst het komt.
Enige wat er positief uitspringt is de track&trace van Postnl, die is behoorlijk betrouwbaar.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 08 okt 2023 19:53
door nijkie
JPAR schreef: 08 okt 2023 15:01
nijkie schreef: 08 okt 2023 13:35 Onze zoon werkt bij DHL consumenten service afdeling chat,wat daar voorbij komt klapperen je oren ook van.
Zoals?
Verkeerd geadresseerd.
Nog niet opgestuurde pakketten.
Besteld bij dpd maar bij dhl klagen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 08 okt 2023 19:56
door nijkie
meuk schreef: 08 okt 2023 17:21 Wat een drama bij DHL... ik houd er al rekening mee dat het veel later aankomt of helemaal niet meer ...
Wanneer heb je track en trace gekregen en waar moet het pakketje vandaan komen.Wat heeft de verkoper belooft aan jou?

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 07:58
door Se7en
Track & Trace zegt niks bij DHL. Van de week zou een pakje komen van DHL. Zie ik vanaf de bank het busje de straat in rijden dus ik sta al op om naar de voordeur te lopen, maar busje rijdt door. Amper 3 minuten later in de app van DHL: 'we hebben u gemist'.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 08:19
door daniel1975
Dat zei ik al eerder: ligt aan de lokale bezorger. Zitten bij alle diensten echte kloothommels tussen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 08:53
door Se7en
Nou, heb wel meer sores met DHL gehad hoor dat ik wel durf te stellen dat het niet aan de bestuurder van het busje ligt.

Van de zomer via marktplaats zgan bandjes voor de MTB gekocht. MP heeft nu al een tijdje een actie met DHL dat het verzenden goedkoper is dan PostNL. DHL werkt tegenwoordig echter met een QR code ipv complete verzendlabels. In het sorteercentrum was mijn pakket blijkbaar omgewisseld en ipv twee bandjes ontving ik een roze tutu voor een kind van 4. Verkoper nam contact op met DHL, uiteindelijk moest ik ook zelf contact opnemen. Of ik op eigen kosten (!) de tutu terug wilde sturen naar DHL. De miep aan de telefoon kon wel zien dat mijn beoogde pakket was gescand in het sorteercentrum, dus uiteindelijk kreeg ik op basis van gewicht (!) 10 euro terug gestort. Helemaal gestoord die lui.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 09:10
door nijkie
daniel1975 schreef: 09 okt 2023 08:19 Dat zei ik al eerder: ligt aan de lokale bezorger. Zitten bij alle diensten echte kloothommels tussen.
idd gebeurt bij ons ook,heeft niets met DHL te maken.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 09:26
door thestudent
daniel1975 schreef: 08 okt 2023 17:28 Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt met welke dienst het komt.
Enige wat er positief uitspringt is de track&trace van Postnl, die is behoorlijk betrouwbaar.
Het licht er maar aan welke eindbezorger je postnl ronde doet.

Bij mij is DhL een stuk betrouwbaarder en netter dan postnl.

Trouwens bij beide is eigenlijk alles op zo'n manier gedigitaliseerd dat op het moment dat er ook maar iets misgaat er eigenlijk geen recovery is. En er is ook geen personeel om dat handmatig te gaan corrigeren. Dus op het moment dat je scanlabel het niet meer doet, raakt je pakket gewoon bij zowel postnl als dhl definitief zoek.
En op het moment dat jou tracking dus ergens vastloopt kan je bij beide lullen als brugman er is nu eenmaal geen capaciteit om die 'verloren' pakketjes opnieuw te gaan labelen en alsnog terug in de keten te gooien. Die worden gewoon op de grote hoop gegooid en gek genoeg geveild aan de hoogste bieder. Als beide partijen gewoon personeel aannemen om op niet scanbare objecten adressen te lezen, nieuwe QR/streepjescode labels te printen en ze terug in de keten te gooien. Dan zou echt een groot deel van de zoekgeraakte pakketen wel alsnog te bezorgen zijn. Alleen dat vergt mankracht.

Klantenservice bellen is bij beide partijen compleet zinloos.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 09:28
door leon1
thestudent schreef: 09 okt 2023 09:26
Bij mij is DhL een stuk betrouwbaarder en netter dan postnl.
Ik moet zeggen bij mij ook. DHL ben ik eigenlijk wel tevreden over. Van de week een bestelling zelfs 1 week uitgesteld omdat ik niet thuis was. Perfect geregeld. Bij PostNL komt het wel voor dat het pakket alsnog 1 dag te vroeg wordt aangeboden nadat ik uitstel tot een bepaalde dag heb aangevraagd..... :evil:

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 09:36
door thestudent
Bij Postnl gaat het bij mij vaak mis als ik 'niet thuis' ben is en het naar het postnl punt moet. Soms ben ik wel gewoon thuis maar komt die bezorger gewoon niet... Mijn lokale bezorger scant dan de pakketten dan niet of iets dergelijks, waardoor ik soms niet eens weet bij welk Postnl punt het afgeleverd is. Dat moet ik dan weer via de klantenservice uitvinden. En als je dat niet op tijd doet dan gaat het pakket weer retour afzender...

Ook genoeg pakketten die aan het begin van de dag 7/8h in de ochtend ineens op bezorgd staan in de tracking app, maar pas aan het eind van de dag voor je deur opduiken tegen 16h....

Met andere woorden mijn Lokale postnl bezorger is echt een chaotische kloothommel die er de helft van de tijd met de pet naar gooit. Ik begrijp dat soms, maar echt betrouwbaar is het niet.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 09 okt 2023 09:37
door daniel1975
Wij hadden hier een hele goede kerel voor PostNl. Was voor mij dé reden waarom ik zoveel mogelijk Postnl pakte.
Die is nu helaas een half jaar weg en het is nu echt huilen.