Ventoux
En zo zie je maar dat een goede voorbereiding toch wel van belang is.
Stap 2B: zet bier koud of zoek van te voren een goed terras uit.
Stap 2B: zet bier koud of zoek van te voren een goed terras uit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Je vergeet toch wel een categorie: zij die hun fiets al na een paar kilometer als rollator gebruiken, dus niks fietsen, vooral veel lopen.csteenbe schreef: je ziet alles naar boven fietsen qua conditie / leeftijd categorie en zo moet het ook zijn.... niet zoveel nadenken gewoon naar boven bollen
Tijdens het hoogseizoen rukken ze gemiddeld 3x per dag uit voor fiets 'ongelukken' op en rond de Ventoux. Bron: lokale ambulancedienst tijdens mijn rit naar het ziekenhuis in Avignon.
Maar ik ben het eens met 53x11: teveel gemiemel voor 2 uur inspanning
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar ik ben het eens met 53x11: teveel gemiemel voor 2 uur inspanning
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Heerlijk tochJans schreef:Je vergeet toch wel een categorie: zij die hun fiets al na een paar kilometer als rollator gebruiken, dus niks fietsen, vooral veel lopen.
Eenmaal meegemaakt dat een man afstapte compleet na de .... en die fiets keihard in de berm gooide met veel verbaal geweld..... dat maakt het fietsen ECHT leuk
YFood !!!
Na de wat?
PS , ik werd de eerste keer op de top aangesproken door 2 verschillende dames uit resp. Denemarken en Duitsland die vroegen of ik onderweg hun echtgenoot had gezien, ze wachtten al zo lang.
Hadden geen idee aan welke kant ie omhoog aan het rijden was......
PS , ik werd de eerste keer op de top aangesproken door 2 verschillende dames uit resp. Denemarken en Duitsland die vroegen of ik onderweg hun echtgenoot had gezien, ze wachtten al zo lang.
Hadden geen idee aan welke kant ie omhoog aan het rijden was......
Laatst gewijzigd door Keezx op 23 mar 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Dat is idd het allermooiste. Overmoedig van start gaan waarna je de laatste 10km volledig kapot zit, zwalkend en vloekend naar boven kruipt. Bij elke omwenteling denkt ik stop maar het toch niet doet. Laatste stuk zie je de top waar bij je denkt 'ik ben er bijna' wat vervolgens nog veel te lang duurt en eenmaal boven kots je de sportdrank weer uit. Je maakt een foto van jezelf en het bord, weer naar beneden, rillend van de kou en de laatste vlakke kilometers naar de camping denk je ik doe dit nooit weer.
Eenmaal bij de tent vraagt je vrouw hoe het was zeg je het volgende: Zwaar maar te doen en zeker voor herhaling vatbaar en op verjaardagen kun je opscheppen hoe hoog je topsnelheid was in de afdaling.
Eenmaal bij de tent vraagt je vrouw hoe het was zeg je het volgende: Zwaar maar te doen en zeker voor herhaling vatbaar en op verjaardagen kun je opscheppen hoe hoog je topsnelheid was in de afdaling.
Maak joe woar
Prachtig hè dat fietsen
Als ik soms tegen lotgenoten zeg "wat hebben we een lol hé" of "wat zijn we toch aan het genieten", worden sommige zelfs boos.
Soms durf ik zelfs niet eens watte zeggen
Overigens gaat het bij.mij ook grotendeels zo.
Als ik soms tegen lotgenoten zeg "wat hebben we een lol hé" of "wat zijn we toch aan het genieten", worden sommige zelfs boos.
Soms durf ik zelfs niet eens watte zeggen
Overigens gaat het bij.mij ook grotendeels zo.
Ik ga hem ook voor het eerst doen, en heb nog een vraag. Als ik het goed begrijp is een snelle tijd rond de 2 uur tot de top?
Maar wat is nu een langzame tijd? Is dat dan 3 uur? Of komen de trage stomperds reeds na een uur of 2,5 boven? Geen idee wat de snelheden zijn op zo een berg.
Maar wat is nu een langzame tijd? Is dat dan 3 uur? Of komen de trage stomperds reeds na een uur of 2,5 boven? Geen idee wat de snelheden zijn op zo een berg.
1:30 wordt gezien als snel. 2:00 redelijk snel.