Pagina 6 van 6
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 28 aug 2017 20:16
door ridley orion
De specialized turbo cotton is niet heel lekbedtendig maar heeft super lage rolweerstand.
Ploegen die met specialized rijden gebruiken deze vaak in tijdritten omdat ze lagere rolweerstand hebben dan tubes
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 28 aug 2017 20:32
door raven14
Ik blijf het herhalen: de Vredestein Fortezza Senso Superiore is een topband. Bolt heel lekker en comfy, biedt goeie grip en veel vertrouwen, en is een stuk lekbestendiger dan die grafeen dingen van Vittoria (die vooral bij 'vuil' weer problematisch zijn). De slijtvastheid is zeker niet zijn beste eigenschap, je rijdt hem relatief snel vierkant achteraan.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 28 aug 2017 20:51
door havana
Rijd sinds 2 weken op de Turbo S-works van Specialized. Kwam ook van de GP4000s, waarover ik niet tevreden was. Kreeg tot 2x toe een ei de achterband.
De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan. Aan uitspraken over rolweerstand ga ik me niet wagen, dat is borrelpraat en absoluut niet te voelen door een mens.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 28 aug 2017 21:46
door Zorro
havana schreef: ↑28 aug 2017 20:51
Rijd sinds 2 weken op de Turbo S-works van Specialized. Kwam ook van de GP4000s, waarover ik niet tevreden was. Kreeg tot 2x toe een ei de achterband.
De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan. Aan uitspraken over rolweerstand ga ik me niet wagen, dat is borrelpraat en absoluut niet te voelen door een mens.
Zeker niet om te bashen of trollen maar jouw 'De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan' is natuurlijk ook borrelpraat van de bovenste plank.
Met wat grind of modder in een bocht ga je gewoon onderuit en dat zeker als je te veel druk in je banden hebt.
Hoe quantificeer je die 'mega grip' en 'voelen erg comfortabel aan'?
Als je echt mega grip en comfort wilt voelen dan moet je eens een 29er met 2,25 Inch (b.v. Schwalbe Racing Ralph) op lage druk rijden op de weg (2 Bar).
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 28 aug 2017 22:03
door raven14
Ik vind het niet zo makkelijk om over gripniveau verschillen tussen racebandjes te praten, maar de ene band communiceert beter in de buurt van de gripgrens dan de andere (in combinatie met de fiets trouwens). Rolweerstand verschillen vind ik zeker voelbaar, naargelang de banden die vergeleken worden. Tussen 2 uitstekende banden zal dat moeilijk aan te voelen zijn, maar met een band zoals de Schwalbe Durano, op dezelfde fiets gemonteerd, voel ik me zeker minder snel dan met een Schwalbe One, een Vredestein Superiore of een Michelin Power Competition.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 28 aug 2017 23:43
door Desertstorm
Het voelt sneller of minder snel, maar dat is altijd met de kennis van welke band je erop hebt liggen.
Ik vraag me af hoeveel mensen 'blind' het verschil kunnen aangeven.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 29 aug 2017 08:01
door Bospaadje
Ik varieer tussen een drietal banden. GP4000s2, Schwalbe One, Schwalbe Marathon plus. Die eerste twee is niet te merken voor mij (circa 10k gefietst dit jaar), die andere is wel wereld van verschil. OK, de band is wel uiterste wat je kan rijden, maar dat merk je dan ook duidelijk.
Grote verschil optisch tussen de eerste twee is voor mij de mate van "vierkant" worden. De GP heeft hier veel meer last van. Daarnaast zie ik bij de GP (2000km) ook veel meer scheurtjes dan de One (4000km).
Qua geluksfactor, neig ik nu btw meer naar de One's. 2x lek, 1x doorn in zijwand en 1x steentje, de GP helaas 5x lek tijdens nat weer. Dat dan weer wel.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 29 aug 2017 10:32
door mao
Desertstorm schreef: ↑28 aug 2017 23:43
Het voelt sneller of minder snel, maar dat is altijd met de kennis van welke band je erop hebt liggen.
Ik vraag me af hoeveel mensen 'blind' het verschil kunnen aangeven.
Nul volgens mij, 1 bar meer of minder en je hebt een heel andere gevoel.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 29 aug 2017 10:36
door mao
Bospaadje schreef: ↑29 aug 2017 08:01
Daarnaast zie ik bij de GP (2000km) ook veel meer scheurtjes dan de One (4000km).
Ik heb wel het idee als je de GP's en jaar in de kast laat liggen voordat je ze gebruikt hij hier minder last van heeft.
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 29 aug 2017 10:40
door Bospaadje
mao schreef: ↑29 aug 2017 10:36
Bospaadje schreef: ↑29 aug 2017 08:01
Daarnaast zie ik bij de GP (2000km) ook veel meer scheurtjes dan de One (4000km).
Ik heb wel het idee als je de GP's en jaar in de kast laat liggen voordat je ze gebruikt hij hier minder last van heeft.
Als dat waar is, zou dat niet ongunstig zijn, ik heb al een tijdje niet op mijn GP gereden en heb nog een setje liggen. Dus ze zullen er ooit aan moeten geloven

Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 19 okt 2017 20:28
door swannie
Iemand die weet of er voor 2018 iets nieuw op de bandenmarkt komt zoals de topictitel omschrijft?
Of is het nog steeds of de Corsa G+ of de Vredestein superiore?
Re: Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Geplaatst: 20 okt 2017 22:29
door walter-
Is de conti gp4000sII met bruine wang al vernoemd? Al is het leer een rode wang...