Pagina 6 van 14
Geplaatst: 24 jan 2011 21:08
door Joseba
Bevoorrading is ruim voldoende.
Langste klim is de Turchino, daarnaast de Poggio en Cipressa en de capi (Mele, Bertha etc). Weet de percentages niet uit mijn hoofd maar de Turchino was in mijn beleving meer dan 3,7%. Omdat je dan al ruim 100km in de benen hebt (met een gemiddelde van rond de 40 ofzo) kan die klim toch goed pijn doen. En na 200km ga je de benen sowieso voelen dus voor die klimmetjes langs de kust was ik erg blij met mijn compact.
Geplaatst: 24 jan 2011 21:47
door bottecchia
De eerste bevoorrading is aan de voet van de Turchino. Hou er dus rekening mee dat je eventueel wat in je shirt steekt als je eerder wat wilt eten.
Wat het klimmen betreft. Ik weet niet hoe het komend jaar zit maar toen ik in 2009 deelnam hadden ze buiten de kaart om nog een extra klim in de aanbieding, namelijk Le Manie. Deze zit ook in het profparcours maar stond niet op de routebeschrijving. Klim zat destijds na iets van 200km. Ik verkeek me er toen nogal op omdat ik een kort heuveltje verwachte. Volle bak omhoog maar toen was het een klim van iets van 4,5km. Niet heel steil (ik gok op een maximale stijging van 8 tot 10 procent) maar lastiger dan de capo's. Verzetkeuze weet ik niet precies meer maar het kleinste zal 39x23 of 39x25 geweest zijn.
@Kool486: Wat heb je beschikbaar aan verzetten? Ik heb zelf veel plezier gehad van de 39 omdat je daarmee lekker soepel kunt draaien, met name in de aanloop. Als je een compact zou steken met een 34 of 36 trap je daar mischien wat zwaarder omdat je daar dan op het buitenblad zit. Dat telt op het einde ook door.
Geplaatst: 24 jan 2011 21:51
door Joseba
Welke aanloop bedoel je dan?
Geplaatst: 24 jan 2011 21:55
door bottecchia
Het stuk tot aan de Turchino. Alles wat je daar aan kracht kunt besparen kan later nog van pas komen. En verderop langs de kust is de 39 ook erg prettig om te hebben.
Geplaatst: 24 jan 2011 21:59
door Joseba
Mmm, ik maakte me eerder zorgen of ik het op de 50x12 kon bijbenen. Geen moment aan een binnenblad gedacht. Heb jij in die aanloop de 39 gebruikt dan??
Geplaatst: 24 jan 2011 22:21
door bottecchia
Ja, die heb ik wel gebruikt. Niet tijdens het hele stuk uiteraard. Maar toch wel een behoorlijk stuk volgens mij. Goed kort in de wielen rijden en soepeltjes draaien. Misschien een voordeel van trainen op de baan?
Maar niet iedereen zal de ambitie hebben om in de voorste groep mee te rijden. Als je een groep kiest waar het wat minder hard gaat heb je er wellicht nog meer aan.
Geplaatst: 24 jan 2011 22:52
door Theo V
Zijn er ook groepjes die gewoon een tempo hebben van circa 30 km/u?
Dan wordt zo'n rit als deze ook interessant voor mij.

Geplaatst: 24 jan 2011 23:11
door kool486
[quote="Bottecchia"]De eerste bevoorrading is aan de voet van de Turchino. Hou er dus rekening mee dat je eventueel wat in je shirt steekt als je eerder wat wilt eten.
Wat het klimmen betreft. Ik weet niet hoe het komend jaar zit maar toen ik in 2009 deelnam hadden ze buiten de kaart om nog een extra klim in de aanbieding, namelijk Le Manie. Deze zit ook in het profparcours maar stond niet op de routebeschrijving. Klim zat destijds na iets van 200km. Ik verkeek me er toen nogal op omdat ik een kort heuveltje verwachte. Volle bak omhoog maar toen was het een klim van iets van 4,5km. Niet heel steil (ik gok op een maximale stijging van 8 tot 10 procent) maar lastiger dan de capo's. Verzetkeuze weet ik niet precies meer maar het kleinste zal 39x23 of 39x25 geweest zijn.
@Kool486: Wat heb je beschikbaar aan verzetten? Ik heb zelf veel plezier gehad van de 39 omdat je daarmee lekker soepel kunt draaien, met name in de aanloop. Als je een compact zou steken met een 34 of 36 trap je daar mischien wat zwaarder omdat je daar dan op het buitenblad zit. Dat telt op het einde ook door. [/quote]
heb op mijn Look een tripple met 30 voor en 29 achter als kleinste verzet, daarmee kom ik overal omhoog. op mijn Pina zou ik met 39/ 53 een bergpion met 29 kunnen monteren.
Geplaatst: 24 jan 2011 23:17
door Joseba
[quote="Theo V"]Zijn er ook groepjes die gewoon een tempo hebben van circa 30 km/u?
Dan wordt zo'n rit als deze ook interessant voor mij.

[/quote]
Ja hoor, die zijn er ook wel.
@kool : 39x29 =34x25 dus dat lijkt me een prima verzet
Geplaatst: 25 jan 2011 08:52
door bianchisl3
[quote="kool486"]Op mijn Pina zou ik met 39/ 53 een bergpion met 29 kunnen monteren.[/quote]
Dat past nog net met een korte kooi.
Geplaatst: 25 jan 2011 09:18
door fiedoo
[quote="Bottecchia"]De eerste bevoorrading is aan de voet van de Turchino. Hou er dus rekening mee dat je eventueel wat in je shirt steekt als je eerder wat wilt eten.
Wat het klimmen betreft. Ik weet niet hoe het komend jaar zit maar toen ik in 2009 deelnam hadden ze buiten de kaart om nog een extra klim in de aanbieding, namelijk Le Manie. Deze zit ook in het profparcours maar stond niet op de routebeschrijving. Klim zat destijds na iets van 200km. Ik verkeek me er toen nogal op omdat ik een kort heuveltje verwachte. Volle bak omhoog maar toen was het een klim van iets van 4,5km. Niet heel steil (ik gok op een maximale stijging van 8 tot 10 procent) maar lastiger dan de capo's. Verzetkeuze weet ik niet precies meer maar het kleinste zal 39x23 of 39x25 geweest zijn.
@Kool486: Wat heb je beschikbaar aan verzetten? Ik heb zelf veel plezier gehad van de 39 omdat je daarmee lekker soepel kunt draaien, met name in de aanloop. Als je een compact zou steken met een 34 of 36 trap je daar mischien wat zwaarder omdat je daar dan op het buitenblad zit. Dat telt op het einde ook door. [/quote]
Le manie is in het parcours opgenomen omdat er wegenwerken aan de kustwegwaren enkele jaren terug.
Ik heb die helling, een 2 jaar terug, redelijk gemakkelijk opgereden, enkel de haarspeldbochten nemen was wat moeilijk ( 't was dan ook met de auto:-).
Nee, serieus, heel steile helling maar een droom om op te fietsen als wielertoerist met die mooie haarspelden en een minder steile uitloper op het laatst. Neem daarbij de mooie vergezichten op de kuststreek en je hebt een "beauty".
Geplaatst: 25 jan 2011 09:44
door bottecchia
Het was zeker een plaatje. Alleen reed ik 'm op met de gedachte dat het een capo zou zijn van een paar honder meter tegen een gematigd percentage. Dus een stevige versnelling laten staan en op de macht doortrekken naar boven. Dat viel alleen een klein beetje tegen...
@Kool486: Lijkt me een prima keuze. Dan heb je ruime verzetkeuze op het vlakke en een noodoplossing voor bij het klimmen.