Pagina 499 van 626

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 14:33
door Ernie C.
Als je al een bikefit gaat doen: Eerst maten en afstelling van je huidige fiets uitgebreid documenteren, dan bikefit doen en die maten toepassen op je huidige fiets, een paar maanden fietsen en ervaren of je er iets mee opschiet (je kunt dus altijd terug!).
Pas daarna kun je een fiets kopen op basis van je huidige fiets of de bikefit.

Dozenschuiver vs fietsenmaker staat daar verder los van. Als je nu zonder klachten fietst, hoef je ook niks veranderen. Zelf neem ik ook altijd mijn oude zadel mee op de nieuwe fiets.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 17:36
door Patrick VB
Waarom bezetten e-bikers bij stilstaan steeds 3/4 van het jaagpad zodat nauwelijks nog iemand kan passeren. :roll:

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 17:54
door daniel1975
Niet alleen bij het stilstaan….

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 17:56
door Tussendoor
Niet alleen E-bikers maar ook wielrenners

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 18:08
door Lcsmet
Deze morgen gehoord op het werk.
Een vriend van een collega van mij ligt in het ziekenhuis.
Hij was aan het fietsen op een gewone fiets en kreeg een duw in de zij van een wielerterrorist die waarschijnlijk vond dat hij niet genoeg plaats kreeg om in te halen.
De crimineel is wel gewoon doorgereden.
Wannabes hebben terecht een slechte naam waar de meeste e-bikers door diezelfde wannabes, meestal onterecht, in een hoek gezet worden.

Ik wordt pisnijdig van deze Strava fietsers in lycra pakje die enkel naar gemiddelde en wattage kijken.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 18:26
door Ramon73
Patrick VB schreef: 12 aug 2024 17:36 Waarom bezetten e-bikers bij stilstaan steeds 3/4 van het jaagpad zodat nauwelijks nog iemand kan passeren. :roll:
E-bikes rijden op hersencellen.
Hoe vaker iemand erop rijdt, hoe meer hersencellen verloren gaan. ;) :mrgreen:



Lcsmet schreef: 12 aug 2024 18:08
Ik wordt pisnijdig van deze Strava fietsers in lycra pakje die enkel naar gemiddelde en wattage kijken.
Dat is ook asociaal (nog zachtjes uitgedrukt) en daarom zou een dergelijk platform de gebruikers ook wel eens kunnen opvoeden.
Ik ben ooit eens geraakt door een mamil die ook vond dat alles voor hem moest wijken. Heel toevallig kon ik hem bijhouden en inhalen.
Maar er is vreemd volk onderweg soms..... vorig jaar iemand die absoluut niet achter mij wilde fietsen, steeds de kop nam en dan terugviel. Bij de derde of vierde keer dat hij, met de tong op de schoenen, weer inhaalde kreeg ik een brakecheck.....waar dat dan vandaan komt?

Enfin, sterkte voor je collega.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 12 aug 2024 19:55
door derxx
Ramon73 schreef: 12 aug 2024 18:26
Patrick VB schreef: 12 aug 2024 17:36 Waarom bezetten e-bikers bij stilstaan steeds 3/4 van het jaagpad zodat nauwelijks nog iemand kan passeren. :roll:
E-bikes rijden op hersencellen.
Hoe vaker iemand erop rijdt, hoe meer hersencellen verloren gaan. ;) :mrgreen:

Lcsmet schreef: 12 aug 2024 18:08
Ik wordt pisnijdig van deze Strava fietsers in lycra pakje die enkel naar gemiddelde en wattage kijken.
Dat is ook asociaal (nog zachtjes uitgedrukt) en daarom zou een dergelijk platform de gebruikers ook wel eens kunnen opvoeden.
Ik ben ooit eens geraakt door een mamil die ook vond dat alles voor hem moest wijken. Heel toevallig kon ik hem bijhouden en inhalen.
Maar er is vreemd volk onderweg soms..... vorig jaar iemand die absoluut niet achter mij wilde fietsen, steeds de kop nam en dan terugviel. Bij de derde of vierde keer dat hij, met de tong op de schoenen, weer inhaalde kreeg ik een brakecheck.....waar dat dan vandaan komt?

Enfin, sterkte voor je collega.
Het is hetzelfde als in de auto. Wat ik daar af en toe zie gebeuren is hetzelfde als op de fiets. Mensen die niet kijken maar ineens op een snelweg naar links sturen om in te halen terwijl ze nog 80 rijden. De rest remt maar... Maar ook het tegenover gestelde, dat als je met ~103km/u (gps) aan het inhalen bent ze je nog net niet tegen je bumper tikken als je ohwee 1m te laat (in hun ogen) naar rechts gaat. En dan heb ik het nog niet over de middelste baan sukkelaars, of notoire linksrijders (terwijl er al honderden meters rechts niemand rijdt).

Het lijkt wel alsof ze hetzelfde gedrag wat ze in de auto vertonen ook op de fiets doen, en eerlijk gezegd zou me dat niet eens verbazen.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 13 aug 2024 12:36
door 1094
Af en toe zie je renners als Tim Declerq of Robert Geesink erg lange kopbeurten doen. Hoeveel watt trappen ze dan eigenlijk?

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 13 aug 2024 13:45
door JDW
1094 schreef: 13 aug 2024 12:36 Af en toe zie je renners als Tim Declerq of Robert Geesink erg lange kopbeurten doen. Hoeveel watt trappen ze dan eigenlijk?
Gesink deelt zijn powerdata op Strava, dus zo kan je wel een idee krijgen. Het hangt natuurlijk ook af van de fase in de koers en de ploegtactiek: mogen de vluchters voorop blijven, gewoon tempo maken of groep proberen uitdunnen, ...

Zijn laatste competitiedag was de slotrit van de ronde van Burgos, waarbij hij gemiddeld 300W trapte voor 3,5u. Vermogen voor een kopbeurt zal dus een stuk hoger liggen.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 13 aug 2024 18:06
door Ramon73
derxx schreef: 12 aug 2024 19:55 . Maar ook het tegenover gestelde, dat als je met ~103km/u (gps) aan het inhalen bent ze je nog net niet tegen je bumper tikken als je ohwee 1m te laat (in hun ogen) naar rechts gaat. En dan heb ik het nog niet over de middelste baan sukkelaars, of notoire linksrijders (terwijl er al honderden meters rechts niemand rijdt).
Bloedje irritant idd.

En de links plakker mag naar mijn sticker kijken "links rijden doe je in Engeland".

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 15 aug 2024 10:55
door Gerwin89
Ik wil het stuur van mijn gravelbike vervangen.
Maar twijfel zwaar om een stuur met flare te kopen.

Als ik op mijn gravelbike in de beugels rijd is dat meestal in een afdaling, en dan heb ik mijn handen bij mijn remmen, dus op de plek waar de flare het minste invloed heeft.

Heeft flare nu echt zo veel toegevoegde waarde?

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 15 aug 2024 14:05
door wasbeer2006
Flare heeft vooral zin bij mensen met korte benen, de gemiddelde nederlander zal zelden in de beugel gravelen.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar met wat jij aangeeft heeft het dus weinig zin.

Ik daal niet eens meer in de beugel gewoon boven op het stuur, heb ik veel meer ruimte om te bewegen en dat is uiteindelijk sneller.