Pagina 50 van 70

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 07 sep 2021 10:42
door leon1
Update op de post van de vorige pagina:

Bike-discount heeft mij laten weten dat het wiel opnieuw ingespaakt gaat worden met nieuwe spaken en nippels. Tevens zullen ze de naaf nakijken en smeren.

Het heeft even geduurd maar Bike-discount heeft mij in de tussentijd al tweemaal laten weten dat de afhandeling stokte vanwege drukte. Dat is niet leuk maar ze laten in ieder geval iets horen. Positief moet ik zeggen.

Het bericht zegt dat ik mijn wiel snel mag verwachten. Nou, ik hoop dat het probleem weg is! Want op zich is het een mooie wielset.

Op het Duitse forum zijn er trouwens meer mensen met klachten over geluid. En de oorzaak verschilt van de spaken die elkaar raken op de kruising tot de nippel die geluid maakt in de velg. DTSwiss heeft ook iemand aangeraden een drupje olie op de nippel/velg-verbinding te doen. Dat vind ik wel ver gaan. Ik koop een top-of-the-bill aluminium wielset en dan verwacht ik ook dat ik daar geen kunst en vliegwerk oplossing op los moet laten.....

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 10 sep 2021 11:32
door leon1
Het wiel is terug! 20 gram zwaarder als voorheen (ja, ik ben zo eentje die alles weegt... :mrgreen: ).

Nu heb ik eens gekeken wat het gewichtsverschil tussen aluminium- en messingnippels is en dat komt overeen met 20 gram.

Nou ja, als het wiel nu stil is dan neem ik het op de koop toe ook al voldoet het wiel nu niet meer aan de originele specificaties.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 24 apr 2022 21:26
door 1094
Iemand wel eens wat gekocht bij https://velo-store.nl/?

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 apr 2022 10:35
door Orlok
1094 schreef: 24 apr 2022 21:26 Iemand wel eens wat gekocht bij https://velo-store.nl/?
Geeft mij geen vertrouwen. ;)

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 apr 2022 11:56
door 1094
Krijg er ook geen goed gevoel bij als ik hun facebook check. Anyway, artikel wat ik wilde kopen kwam toch weer beschikbaar bij een andere retailer dus ga het ook niet daar proberen.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 apr 2022 13:02
door rikkert
SPACEFOOT SAS
Hoofdkantoor: 36 rue raspail 92300 Levallois-Perret, Frankrijk
Kapitaal: 73762,40 €
ID-nummer - RCS Paris: 50422661400015
BTW-nummer: FR65504226614

Ziet er vrij frans uit, hebben blijkbaar meer sportshops online voor andere sporten.

Google translate voor vertalingen, maar goed: EKOI ook frans, ziet er niet veel beter uit maar is wel degelijk bestrouwbaar.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 25 apr 2022 14:28
door Lcsmet
rikkert schreef: 25 apr 2022 13:02 SPACEFOOT SAS
Hoofdkantoor: 36 rue raspail 92300 Levallois-Perret, Frankrijk
Kapitaal: 73762,40 €
ID-nummer - RCS Paris: 50422661400015
BTW-nummer: FR65504226614

Ziet er vrij frans uit, hebben blijkbaar meer sportshops online voor andere sporten.

Google translate voor vertalingen, maar goed: EKOI ook frans, ziet er niet veel beter uit maar is wel degelijk bestrouwbaar.
Je bent mij even kwijt.
Spacefoot sas

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 11 mei 2022 22:28
door Ivo W
Probikekit

powermeter besteld werd redelijk vlot geleverd. Na enkele ritten bleek de powermeter niet goed te werken. hij gaf regelmatig 0 metingen, waarbij wel trapomwentelingen waren. Op advies van 4iiii het ding aangemeld voor retour en met probike kit overeen gekomen dat ik geld terug zou krijgen.
Ik kon een retourlabel printen om het pakket Via DHL naar hun warehouse in Warschau te sturen. Daar is het pakket ook geleverd. Ik heb van DHL een gesigneerde bevestiging van levering in het warehouse gehad. Geld heb ik nooit terug ontvangen, ook niet na 10 mails met afdrukken van de gesigneerde afleverbevestiging. Probikekit zegt telkens dat ze in hun voorraad na moeten gaan of de powermeter daar is. Daarna hoor je niets meer. Mijn indruk: een medewerker op de retourafdeling heeft de powermeter netjes in zijn werktas gestopt en m daarna 2e hands verkocht. Ik kan naar mn centen fluiten.... op hun Facebook site staan meldingen van meerdere klanten die bevestigen dat ik niet het enige slachtoffer ben. Sterke afrader deze shop.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 12 mei 2022 09:00
door Jans
rikkert schreef: 25 apr 2022 13:02
Google translate voor vertalingen, maar goed: EKOI ook frans, ziet er niet veel beter uit maar is wel degelijk bestrouwbaar.
Bedoel je dat vertalingen naar het Nederlands vaak beroerd zijn? Dat klopt. Een zeem is regelmatig een velletje. Terwijl ze toch een klantenservice in België hebben.
Een andere vertaalster die best goed werkt is: deepl.com

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 12 mei 2022 10:49
door Orlok
Jans schreef: 12 mei 2022 09:00
rikkert schreef: 25 apr 2022 13:02
Google translate voor vertalingen, maar goed: EKOI ook frans, ziet er niet veel beter uit maar is wel degelijk bestrouwbaar.
Bedoel je dat vertalingen naar het Nederlands vaak beroerd zijn? Dat klopt. Een zeem is regelmatig een velletje. Terwijl ze toch een klantenservice in België hebben.
Een andere vertaalster die best goed werkt is: deepl.com
Bij mij wordt 'zeem'gewoon door Google vertaald naar 'chamois'. Neemt niet weg dat er regelmatig verkeerde vertalingen zijn, maar dat geef ik dan wel door.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 13 mei 2022 15:03
door leon1
Bike24 biedt tegenwoordig expres-verzending aan voor een meerprijs. Uitgeprobeerd en het werkt. Dag later de bestelling al binnen.

Daarnaast heb ik gisteren iets met normale verzending bij Bike-Components besteld en dat wordt zoals het er nu uitziet ook vanavond al bezorgd.

Het valt mij de laatste tijd op dat verzending uit Duitsland van de bekende shops een dag sneller is dan voorheen. En zelfs veel sneller dan in de lockdown-periode. Positief dus.

Re: Ervaring webshops

Geplaatst: 13 mei 2022 15:32
door Woefdram
Dat is ook mijn ervaring en BikeDiscount met de goedkope optie via DPD is nu vaak de volgende dag.