Pagina 50 van 162
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 03 nov 2011 19:43
door emmo
alpdhuez53:15 schreef:Kijk, daar heb ik wat aan

Maar word er nog niet helemaal wijs uit of ik die blokken nou op mn huidige houders kwijt kan:
http://bbbcycling.com/bike-parts/brake-shoes/BBS-11T/ Er lijkt gesproken te worden over een ander type blokhouder maar mijn huidige houders worden wel genoemd bij 'related brake shoes'
ik heb nog een setje groene swiss stop remblokjes die daar inpassen. mag je voor een zachtprijsje overnemen
mvg
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 05 nov 2011 11:32
door raiju
Misschien is het in afgelopen 40 pagina's al gevraagd en heb ik er overheen gelezen maar.....
Zijn er ook mensen die tubeless rijden met hun crosser. Dus geen binnenband wel met vloeistof erin. Met de lage bandenspanning zou dat eventueel wel kunnen.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 13:24
door dmmdzm
raiju schreef:Misschien is het in afgelopen 40 pagina's al gevraagd en heb ik er overheen gelezen maar.....
Zijn er ook mensen die tubeless rijden met hun crosser. Dus geen binnenband wel met vloeistof erin. Met de lage bandenspanning zou dat eventueel wel kunnen.
Wat is daar het voordeel van?
Als je met die lage bandenspanning wil rijden is de enige optie rijden met tubes.
Doe je dit namelijk met (draad/ vouw) bandjes dan gaat 9/10 keer de band eraf. Dit komt namelijk door het wrikken in de bochten. Is dit niet het geval, dan heb je alsnog teveel lucht in de banden en kan je net zo goed met (latex) binnenbanden rijden.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 15:02
door alpdhuez53:15
Inmiddels groen koolstop blokken dr op zitten en gister eerste rit mee gereden. Lijkt iets beter te rijden dan met de oude blokken. Van 't weekend maar eens goed uittesten met hogere snelheden.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 18:39
door foxx
Ik ben een beetje aan het orienteren voor een crosser. Ik wil het voor toertochten en trainingen gebruiken. Laatste zie ik ook crossers met schijfremmen. Is dat wat? Heeft dat toekomst?
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 19:25
door dmmdzm
foxx schreef:Ik ben een beetje aan het orienteren voor een crosser. Ik wil het voor toertochten en trainingen gebruiken. Laatste zie ik ook crossers met schijfremmen. Is dat wat? Heeft dat toekomst?
Voor de toerders zijn schijfremmen ideaal (maximaal rem-effect), zeker voor de toerders die overstappen van een mtb naar een cyclocrosser.
Besluit je er ook wedstrijden mee te rijden dan zal ik niet aan schijfremmen beginnen. Met name het hoge gewicht is daar het probleem.
Ik vermoed ook niet dat het de toekomst heeft (binnen nu en 5 jaar), anders zag je er nu ook wel profs mee rijden.
Het hele schijfrem-gebeuren staat nog in de kinderschoenen (bij de cross) en zal eerst doorontwikkeld moeten worden.
Dus, maak de keuze nu voor jezelf.
Oja, ik weet niet of je ook trainingswedstrijden op de weg rijdt en weet ook niet of het is toegestaan op de weg...in het voorjaar rijden mensen vaak op hun cyclocrosser i.v.m. pekel (zo houden ze hun 'zomer' fiets netjes).
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 19:33
door timo2.0
Inmiddels heb ik eigenlijk wel weer zin in een crossfiets, deze had ik nooit weg moeten doen

Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 19:36
door robbebopper
Zo te zien moet ik je gelijk geven!
Echt een mooie fiets!
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 19:41
door timo2.0
Misschien eens een modernere versie laten bouwen (ISP, remkabel door de zitbuis, etc.)

Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 19:42
door BonoCross
Die had je inderdaad echt NOOIT weg moeten doen, wat een vette bak!! Ook gewoon lekker Lightweights in je crossfiets, heel straf

. Wat voor frame is het trouwens?
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 19:49
door amclassic-fan
foxx schreef:Ik ben een beetje aan het orienteren voor een crosser. Ik wil het voor toertochten en trainingen gebruiken. Laatste zie ik ook crossers met schijfremmen. Is dat wat? Heeft dat toekomst?
De omstandigheden waar je nog al een groot deel van het seizoen in rijdt zijn nu niet bepaald optimaal voor schijfremmen. In een modder ballet kan je in 50 km een setje schijfrem blokken weg rijden, cantilever blokken slijten ook wel. Maar die gaan toch een stuk minder hard en kosten een stuk minder. Heb je ook geen problemen dat er remblokken ingeremd moeten worden.
Als je vindt dat cantilevers niet goed genoeg remmen kan je mini V-brakes monteren.
Re: Cyclocross fietsen
Geplaatst: 09 nov 2011 20:54
door r.hilferink
amclassic-fan schreef:tiest schreef:bandenspanning kan met grifo's wel tussen de 1.5 en 2 bar. Latex biba zie ik niet direct meerwaarde van in. Heb op mn reservewielen waar grifo's op liggen gewoon racebinnenbanden.
Mijn ervaring is dat ik met latex binnenbanden nog nooit een stootlek heb gereden, terwijl ik met butyl nog al eens stootlek reed. Daarnaast heb je met een latex binnenband een stukje minder rolweerstand.
Hier ook een stootlek met een butyl binnenbandje.
Als ik latex binnenbandjes ga kopen, moet ik dan ook de "bredere" 700x30/35 exemplaren hebben? Of kan ik ook met 700x19/25 uit de voeten? Ik kan me voorstellen dat de bandendruk (die bij latex toch al sneller schijnt af te nemen) bij een 19/25 versie nog sneller afneemt......
Ik heb nu 35 mm Conti Cyclocross banden. Zodra die versleten zijn wil ik over naar de Challenge 32 mm. Zit er trouwens veel verschil tussen de Fango's en de Grifo's?