Gaaf hoor mooie bike.
Scott zijn een van de best rijden fietsen, MTB, race eigenlijk overal.
Het is het allerbeste compromis wat mij betreft.
De foil is voor een aerobak gewoon comfortabel, strak en stabiel.
De addict is bijna hetzelfde maar dan een halve kilo lichter.
Kies wat je mooi vind
Ik heb nu wat ritjes met de foil 2.1 achter de rug. Ik heb drie 2.0 frames gehad en merkte daar geen verschil, nu met de andere voorvork en kabels binnendoor is het rijdgedrag net iets straker en meer in balans aan de voorkant. Het enige wat is nog vind is dat je voor een relatief harde bandenspanning nodig hebt voor het beste stuur gedrag. Ik rijd voor op dezelfde spanning als achter of zelf iets hoger.
Ik verdenk het syncros creston stuur ook van de verbetering, door de schuine hoeken lijkt deze heel lineair te voelen. Comfort is hoger dan met de zipp SL70 stuur, maar de stijfheid en balans is beter. Erg knap!
Wat ik nu na veel testen door heb..... banden en velgbreedte is key! 21c is optimaal voor 28 tot 29mm netto. 19c met 25 tot 27mm netto
(ik heb het niet over de breedte die op de band staat)
De oude schwalbes van 28mm vallen op 31mm, dat is te breed voor de velg. Met 19c wil ik het niet eens proberen dat zou afbreuk aan de complete fiets mee.
Tipje 21c en pirelli 28mm TLR is de beste combo die ik tot nu toe gereden heb. 29 netto en de beste beste constructie van de zijwangen, schwalbe blijft die net iets te zacht maken.
@TL kopieert gewoon mijn afstelling

Ik heb nu een 56/L, 185 bbl 91cm. Bij een volgende vrij te kiezen nieuw frame ga ik naar 58 van scott ik rijd nu met 3cm spacers en ga er dan 2 of 2,5 van maken. De jaren gaan tellen

De addict gravel is volgens mij vrijwel gelijk aan de addict en foil behalve 2cm stack. Dus ik snap de keuze wel. Andere kant nu ga je dus op een gravelfiets zitten zoals je op een racer zit, dat is oorspronkelijk niet de bedoeling