Pagina 49 van 237
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 14:21
door Mehekachtohapi
Dat soort marges zie je normaal alleen bij zeldzame sportwagens!

Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 14:42
door daniel1975
2e hands gaat duur blijven. Nu nog schaarste op nieuwe auto’s en ik denk na 2025 toch leaserijders die prive gaan rijden omdat ze binnen de (nog niet bekende) co2 regels niks kunnen vindnaar hun zin.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 17:41
door kxlight
Las laatst al ergens dat 1500 het nieuwe 500 euro is in de 2de hands autowereld…

Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 18:07
door daniel1975
En 20.000 het nieuwe 15.000….
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 18:22
door Ramon73
daniel1975 schreef: ↑01 mei 2023 14:42
2e hands gaat duur blijven. Nu nog schaarste op nieuwe auto’s en ik denk na 2025 toch leaserijders die prive gaan rijden omdat ze binnen de (nog niet bekende) co2 regels niks kunnen vindnaar hun zin.
En ook de prijsstijging. Zodra we allemaal lage emissie moeten rijden op nieuwe autos, en EV onontkoombaar wordt, zal de nieuwprijs ook de lucht in gaan. EV is al duurder dan ICE. Dus de bijtelling gaat omhoog.
Nou, dan zet ik een cheapo bak voor de deur en is lease alleen nog zakelijk. Tsja, geen stadscentrum meer in met de auto.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 18:50
door Lcsmet
Ik heb enige weken geleden, voor de nieuwsgierigheid, in de garage eens gevraagd.
Of ze mij een offerte konden maken voor een jonge 2ehandse EV.
Ik zou voor mijn benzineauto die ik 2 jaar geleden, ook jong 2ehands, gekocht heb, meer krijgen dan ik er voor betaald heb.
Maar ik ben nog niet zo ver en blijf benzine rijden zolang het kan/mag.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 19:01
door daniel1975
Ramon73 schreef: ↑01 mei 2023 18:22
Nou, dan zet ik een cheapo bak voor de deur en is lease alleen nog zakelijk. Tsja, geen stadscentrum meer in met de auto.
Dat is ook mijn idee, maar dat laatste wordt wel een dingetje.
Sowiso proberen een Euro5 motor te scoren, alleen dat lukt niet met een el cheapo budget.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 19:58
door Ramon73
daniel1975 schreef: ↑01 mei 2023 19:01
Ramon73 schreef: ↑01 mei 2023 18:22
Nou, dan zet ik een cheapo bak voor de deur en is lease alleen nog zakelijk. Tsja, geen stadscentrum meer in met de auto.
Dat is ook mijn idee, maar dat laatste wordt wel een dingetje.
Sowiso proberen een Euro5 motor te scoren, alleen dat lukt niet met een el cheapo budget.
Euro5 is redelijk courant. En hybride zoals Prius, Auris, Ct200h is courant, betrouwbaar en toch schoon genoeg om lang bruikbaar te blijven. Geen super populaire autos in het prive segment, wel veel uit lease en dan prima betaalbaar.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 21:37
door mao
Ernie C. schreef: ↑29 apr 2023 21:15
Klopt, daar zouden ze in ieder geval invoerheffing op moeten zetten. Dat wordt de doodsteek voor de Europese autoindustrie.
Er word hard aan de deur geklopt,
https://www.businessinsider.nl/kia-verk ... oger-2023/
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 22:29
door daniel1975
Tsja, zet de EV’s van Kia naast de ID3/4. Eén blik zegt genoeg. Die ID’s zijn inspiratieloze overstuurde hokken.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 01 mei 2023 22:38
door walter-
daniel1975 schreef: ↑01 mei 2023 22:29
Tsja, zet de EV’s van Kia naast de ID3/4. Eén blik zegt genoeg. Die ID’s zijn inspiratieloze overstuurde hokken.
En ik dacht bij intro EV er meer ratio zou komen bij de keuze van een auto

.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 02 mei 2023 08:06
door Mehekachtohapi
daniel1975 schreef: ↑01 mei 2023 22:29
Tsja, zet de EV’s van Kia naast de ID3/4. Eén blik zegt genoeg. Die ID’s zijn inspiratieloze overstuurde hokken.
Waren ze maar overstuurd…