Pagina 480 van 1098

Geplaatst: 11 mei 2009 19:29
door perik
Dan zou ik even zo'n slagpijp gaan kopen ipv het door de FM laten doen. Een makkelijker klusje dan het monteren van een vorkconus is er niet!

http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... gpijp.html

Geplaatst: 11 mei 2009 19:59
door rnsto
He Casran bedankt voor je toelichting.
Ging er ook om dat je t niet van het plaatje kon zien,dat t niet een echte uitvoering
van de milram lightweights zijn.

Geplaatst: 11 mei 2009 20:21
door demonsternaar
beetje jammer van die zwarte sensor op de voor vork, die had ik ook maar wit gemaakt. even het puntje op de i

een tijdje terug was er iemand die het rood had gespoten, dit vond ik zeer geslaagd.

CERVELO en UCI regels

Geplaatst: 12 mei 2009 12:21
door veltecblx
Beste Forum leden

er zijn wat vragen over de UCI regels en of Cervelo TT frames hieraan voldoen,
hieronder de officiele verklaring hierover van Cervelo.

Met info is te vinden op http://www.veltec.com/News/Cervelo%20re ... I%20regels


Cervélo has received some questions about the new UCI rules. We have commented before that any rule changes can have a negative and potentially devastating effect on some bike component manufacturers, especially in these tough economic times. By extension, it will have a negative effect on pro cycling, as the costs of these changes will in the end come out of sponsorship budgets. Furthermore, if rule changes such as these reduce the number of potential component sponsors, the sponsoring fees will be reduced over time – a simple matter of supply and demand.

For Cervélo, it makes little difference:
1) For all our triathlon customers and most of our other customers, the UCI rules are irrelevant.
2) The Cervélo TT frames comply with the new UCI rules.
3)
Our TT seatpost may not comply with the rules that the UCI is proposing for applications in 2010. However our engineers have already designed a new seatpost that will retrofit on all our TT frames – past and present. Our customers know that whether they already own a Cervélo TT bike or are purchasing one now, they will be able to use it in 2010 and onwards without a problem.
4) Of course, 99% of our customers will prefer to continue to use the current seatpost, as it is the fastest possible seatpost and they never compete in UCI events anyway. (All triathlons and most time trials do not follow the UCI rules.)

Met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV

Geplaatst: 12 mei 2009 14:54
door casran
Interessant, veltec blx. Ik zal dus maar beter blijven triathlonnen met mijn P2 en P3 :)

FYI mijn nieuwe S1

Geplaatst: 12 mei 2009 22:22
door mr.hipbroken
[img=http://farm4.static.flickr.com/3299/351 ... 93.jpg?v=0]
[img=http://farm4.static.flickr.com/3144/351 ... f1.jpg?v=0]
[img=http://farm4.static.flickr.com/3363/351 ... e4.jpg?v=0]
[img=http://farm4.static.flickr.com/3557/351 ... af.jpg?v=0]

ik heb deze S1 voorzien van de volgende onderdelen:
- Mavic Ksyrium elite 2009
- Dura ace 7800 groep met compact R700 crank
- Pro PLT stuur en stem
- Sella San Marco zadel (je zou het niet zeggen)
- Witte Nokon remkabels (erg lastig aan te komen)
- FSA superroad voorbladen 52 en 38 voor op het vlakke.
- Witte Vitoria draadbanden

Na een tijdje bezig te zijn geweest met het vinden van de juiste zit positie rijdt ie eindelijk fantastisch. Afgelopen 1 mei in stijl afscheid genomen van mijn oude Cannondale R1000 met het rijden van de Superklassieker.
Hopelijk kan deze Cervelo de Carrefour 'd Arbre ook zo goed aan.

Geplaatst: 12 mei 2009 22:29
door helspie
lookin' goooood!!!

Kan je detail van je kabel plaatsen? ben wel benieuwd...

Blijkbaar ook nog een frame met de kleinere 'letters'.

Detail nokon kabels

Geplaatst: 12 mei 2009 23:02
door mr.hipbroken
Met wat lichte aanpassingen aan de Dura Ace remmen (je moet het rubbertje in de afstelbout verwijderen) zijn de nokon kabels goed te monteren. Hierbij wat foto's.
[img=http://farm4.static.flickr.com/3661/352 ... 67.jpg?v=0][img=http://farm4.static.flickr.com/3624/352 ... a7.jpg?v=0][img=http://farm4.static.flickr.com/3632/352 ... 22.jpg?v=0][img=http://farm4.static.flickr.com/3297/352 ... 52.jpg?v=0]

Verder heb ik als derailleur kabels een aktiv8 set gekozen met wat inline adjusters. Dit in verband met de interne kabelrouting.

Geplaatst: 12 mei 2009 23:15
door sl-01
Mooie fiets hoor. Viel plezierige kilometers gewenst. Vind die kettingbladen ook gaaf staan op die R700 crank. Zat zelf ook te twijfelen toen ik een ander blad ging kopen en heb toen voor zilverkleurig gekozen. Misschien ga ik de volgende keer ook maar zwarte kopen.

Geplaatst: 12 mei 2009 23:18
door idske
je achterband zit volgens mij verkeerd om... :)

Geplaatst: 13 mei 2009 00:03
door helspie
idske schreef:je achterband zit volgens mij verkeerd om... :)


Die mening ben ik ook toegedaan...

Die nokon's zien er echt goed uit... is misschien up-date die ik later nog overweeg.
De mavics vallen ook goed mee, heb de Cosmic's overwogen, maar die gaan te geel zijn...

Geplaatst: 13 mei 2009 02:43
door sjax
Als ik het goed heb dan is het een maatje 58 of niet Mr. Hipbroken. Mag ik zo brutaal zijn om je te vragen wat jou lengte is en mogelijk de binnenbeenlengte?!