Pagina 461 van 590
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 20 apr 2024 09:50
door a_v
BertL schreef: ↑19 apr 2024 23:18
Da’s geen domme vraag.
Dat geldt voor de meeste vragen in dit topic

Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 20 apr 2024 09:56
door BertL
Da’s geen domme opmerking.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 07:35
door 1094
Er zit een soort schuimring tussen mn grootste en 1 na grootste cassetteblad (sram xg1270). Het lijkt me gewoon verpakking/bescherming maar zit er zo ver tussen dat het best lastig is om te verwijderen. Wat is dit/doet dit hier
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 07:49
door Rolandos
R8170 12 speed 52-36 van 11-30 naar 11-34, 2 extra links in de ketting? Of zou ik meer nodig zijn?
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 08:39
door havana
a_v schreef: ↑19 apr 2024 23:11
Wat heeft @havana tegen Continental-banden?
Ik heb zeker niet iets tegen
alle Continental banden. Ik ken ze namelijk niet allemaal.
Ik heb vooral ervaring met de GP3000, 4000, 4000S, 5000, 5000TL gen 1 en gen2.
De gemeenschappelijke deler is dat ze vierkant worden. Nu worden alle banden dat uiteindelijk maar bij Conti beginnen ze dan vreselijk te zwabberen, alsof je plat staat. De TL5000 (gen1) was behalve heel zwaar ook niet om te leggen, een binnenband erin doen was onmogelijk. De gen2 is een stuk beter en op gelijk niveau met de concurrentie.
Overigens hebben de GP5000 minder last van het zwabberprobleem. De 5000 TL gen2 zou ik op zich best kopen, ware het niet dat ik banden gesponsord krijg

Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 10:30
door Oppbogga
Op de Contis, waar ik jaren op het gereden, ben ik ook afgeknapt om bovenstaande redenen.
Daarna overgestapt op de Schwalbes naar volle tevredenheid tot nu toe.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 10:58
door a_v
havana schreef: ↑23 apr 2024 08:39
a_v schreef: ↑19 apr 2024 23:11
Wat heeft @havana tegen Continental-banden?
Ik heb zeker niet iets tegen
alle Continental banden. Ik ken ze namelijk niet allemaal.
Ik heb vooral ervaring met de GP3000, 4000, 4000S, 5000, 5000TL gen 1 en gen2.
De gemeenschappelijke deler is dat ze vierkant worden. Nu worden alle banden dat uiteindelijk maar bij Conti beginnen ze dan vreselijk te zwabberen, alsof je plat staat. De TL5000 (gen1) was behalve heel zwaar ook niet om te leggen, een binnenband erin doen was onmogelijk. De gen2 is een stuk beter en op gelijk niveau met de concurrentie.
Overigens hebben de GP5000 minder last van het zwabberprobleem. De 5000 TL gen2 zou ik op zich best kopen, ware het niet dat ik banden gesponsord krijg
Interessant om te horen. Ik heb met Conti alleen ervaring met de GP5000 25mm clincher. Die heb ik gekozen omdat 'ie allround goed uit tests kwam én een hele lage rolweerstand heeft. Ik ben er hartstikke tevreden mee en denk dat ik als dit setje op is weer een setje GP5000 opleg (of P zero race 26). Hiervoor heb ik Pirelli, Vittoria en Veloflex gehad op de racer. Ook allemaal zonder noemenswaardige problemen overigens.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 11:06
door scottpch64
Al zo'n 15jr de Conti's in gebruik en nog nooit last van zwabberen gehad, wel sneller vierkant maar dat maakt totaal niks uit voor het weggedrag.
Bij een autoband zou je dat wel merken, maar een race bandje met zo'n beperkt raakvlak met het asfalt is dat totaal niet van toepassing.
Altijd de 23mm en 25mm gehad kwa maat en dik tevreden kwa wegligging, slijtage, rolweerstand en lekbestendigheid.
Heb verschillende andere merken gehad in het topsegment, ook tubeless, maar Conti is voor mij nog steeds de benchmark....

Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 11:07
door ColumsbusMJ
havana schreef: ↑23 apr 2024 08:39
a_v schreef: ↑19 apr 2024 23:11
Wat heeft @havana tegen Continental-banden?
Ik heb zeker niet iets tegen
alle Continental banden. Ik ken ze namelijk niet allemaal.
Ik heb vooral ervaring met de GP3000, 4000, 4000S, 5000, 5000TL gen 1 en gen2.
De gemeenschappelijke deler is dat ze vierkant worden. Nu worden alle banden dat uiteindelijk maar bij Conti beginnen ze dan vreselijk te zwabberen, alsof je plat staat. De TL5000 (gen1) was behalve heel zwaar ook niet om te leggen, een binnenband erin doen was onmogelijk. De gen2 is een stuk beter en op gelijk niveau met de concurrentie.
Overigens hebben de GP5000 minder last van het zwabberprobleem. De 5000 TL gen2 zou ik op zich best kopen, ware het niet dat ik banden gesponsord krijg
Welke band raad je wel aan?
Het valt mij ook op dat de GP5000 al betrekkelijk snel de ronding kwijtraken.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 12:03
door wasbeer2006
Persoonlijk zou ik voor Pirelli of Schwalbe gaan. Beide goed.
Ik kies de eerste omdat ik Schwalbe een rare naam vind op de zijkant van een band, maar de kwaliteit is gewoon heel erg goed.
Maargoed er zijn zat goede banden. Michelin is ook goed.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 15:49
door nijkie
scottpch64 schreef: ↑23 apr 2024 11:06
Al zo'n 15jr de Conti's in gebruik en nog nooit last van zwabberen gehad, wel sneller vierkant maar dat maakt totaal niks uit voor het weggedrag.
Bij een autoband zou je dat wel merken, maar een race bandje met zo'n beperkt raakvlak met het asfalt is dat totaal niet van toepassing.
Altijd de 23mm en 25mm gehad kwa maat en dik tevreden kwa wegligging, slijtage, rolweerstand en lekbestendigheid.
Heb verschillende andere merken gehad in het topsegment, ook tubeless, maar Conti is voor mij nog steeds de benchmark....
Een Conti 5000 die aardig vierkant is heeft geen fijn gedrag in een bocht t.o.v een meer ronde gesleten Schwalbe.
Re: Het grote domme vragen topic
Geplaatst: 23 apr 2024 16:14
door Se7en
Ik heb Conti's gehad en de Schwalbe Pro One maar rij nu al tijdje op de GoodYear Eagle F1. Denk dat dat een blijvertje blijft.