Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 13 jul 2013 19:52

Ik hoop op een mooie koers morgen. Dus geen saaiheid tot aan de Ventoux, maar renners die erin vliegen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

elefantino
Forum-lid

elefantino 13 jul 2013 20:14

Ik heb vandaag alleen flarden van de koers gezien, maar klopt het dat Hoogerland in een chasse patate zat?

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 13 jul 2013 20:18

Ja, maar gelukkig geen heel lange.

elefantino
Forum-lid

elefantino 13 jul 2013 20:52

sloeren schreef:Ja, maar gelukkig geen heel lange.
Maar wat was het idee erachter dan? Of zat er weer eens geen idee achter, zoals meestal bij Hoogerland? Ik hoor Boogerd net zeggen dat het gat 3 minuten was toen hij met Cunego wegreed.

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 13 jul 2013 21:18

Het was een typisch Hoogerlandje...

Vanaf km 1 probeerde hij mee te komen en dat lukte jammer genoeg niet. Toen de 18 man 3.40 voorsprong hadden probeerde Johnny de sprong te maken. Hij kwam heel knap op 50 seconden maarja op voorhand wist je al dat het geen zin had. Als hij er was bijgekomen zou hij toch leeg zijn gereden.

Hij was na afloop wel boos op zijn ploeg; "We zouden met 7 man proberen mee te springen maar probeerde het maar met 3. Daarna hadden we net als Euskatel en Lampre het gat moeten proberen te dichten maar dat deden we ook niet."

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 13 jul 2013 21:24

elefantino schreef:
sloeren schreef:Ja, maar gelukkig geen heel lange.
Maar wat was het idee erachter dan? Of zat er weer eens geen idee achter, zoals meestal bij Hoogerland? Ik hoor Boogerd net zeggen dat het gat 3 minuten was toen hij met Cunego wegreed.
En zelfs dat wist hij nog te verprutsen door Cunego geheel nodeloos te lossen. Een echt Hoogerlandje. Leuk om naar te kijken. Gotta love Hoogerland :lol:

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 13 jul 2013 22:03

Als Cunego voluit was gegaan net als Johnny dan hadden ze er bij gekomen. Wat die Cunego nu deed was me niet helemaal duidelijk.
Het was goed te zien dat Johnny zich zat te ergeren aan Cunego. Zeer korte aflossingen, maar die had hij beter niet gedaan.
Johnny kwam alleen tot 20 sec. nadat hij Cunego gelukkig had gelost. Maar van een groep in de afdaling win je het nooit. Goed dat hij nog gewacht heeft op Cunego, maar volgens mij was die zijn bordje al leeg.
Ik had het wel eens willen zien wat er dan op de laatste klim was gebeurd als ze er bij waren gekomen. Waarom altijd die ergernis als er is iemand iets probeerd. Was hij er bijgekomen was het een grote held geweest. Nu door gebrek aan steun van zijn ploeg weer een domme actie????
Voorlopig de laatste kans voor onze zeeuwse held.
people are strange when you\'re a stranger

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 13 jul 2013 22:56

Ook als hij er bij was gekomen zou ik het een domme actie vinden. Dan zou hij namelijk bij de eerste aanval hebben moeten afhaken omdat hij de meeste inspanning van iedereen had gedaan. Hij had beter 's morgens toen het niet lukte zijn verlies kunnen nemen en zijn benen sparen voor dinsdag.

Persoonlijk vind ik iemand geen held omdat hij pech heeft gehad of aanvalt om aan te vallen. Om iemand een held te noemen zijn naar mijn mening prestaties en overwinningen nodig.
Ik hoop van harte dat ik mij dinsdagavond na de rit naar Gap moet rectiviseren en zeggen dat Johnny inderdaad een Zeeuwse held is.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 13 jul 2013 23:24

Helden hebben per definitie iets achterlijks, hoort erbij, niets aan te doen. Sjonnie is een klassieke held.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jul 2013 00:00

sloeren schreef:
elefantino schreef:
En zelfs dat wist hij nog te verprutsen door Cunego geheel nodeloos te lossen. Een echt Hoogerlandje. Leuk om naar te kijken. Gotta love Hoogerland :lol:
Hij deed een poging op een klimmetje het gat dicht te poefen, dat was zeker niet de domste actie van de dag. Met Cunego samen was het ook nooit gelukt, dat bleek later ook maar weer.

Begin het idee te krijgen dat op z'n minst een aantal renners bij Vacansoleil een eigen plan aan het trekken zijn. Flecha die de uitspraak doet dat hij Froome wel mag en hem best een helpende hand wilt toe steken. De Gendt zal z'n kruit willen bewaren om morgen of volgende week nog een keer wat te proberen. 2x van Poppel zullen wel gewoon gaar zijn na 2 weken Tour, ook niet heel gek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tennisser
Forum-lid

tennisser 14 jul 2013 00:55

marcvmegroot schreef:(...) Johnny kwam alleen tot 20 sec. nadat hij Cunego gelukkig had gelost. Maar van een groep in de afdaling win je het nooit. Goed dat hij nog gewacht heeft op Cunego, maar volgens mij was die zijn bordje al leeg. (...)
...50 sec was 't.

tennisser
Forum-lid

tennisser 14 jul 2013 00:57

timo2.0 schreef:
apexrider schreef:Froome rijdt ze er morgen gewoon allemaal af. Resteert de strijd om plaats 2 en 3.
Dat, of Valverde doet een Landisje ;)
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Denk wel dat-ie een ploeggenoot meeneemt. Rui Costa of Plaza.

Plaats reactie