Pagina 47 van 258

Geplaatst: 07 sep 2010 23:41
door ferry1982
concorde is in ieder geval italiaans. mooi fiets hoor en het is nog in mijn maat ook ;)

Geplaatst: 10 sep 2010 14:10
door dickygiovanni

Geplaatst: 10 sep 2010 14:25
door scepticus
ciclista schreef: En plotseling is er nog een fiets binnen komen waaien, helaas veel te groot voor mij, 62 cm, en van een merk wat ik nooit begrepen heb. [Concorde] Is het nou italiaans?


Afaik is het een huismerk van Veltec.

Geplaatst: 10 sep 2010 15:18
door ciclista
ferry1982 schreef:concorde is in ieder geval italiaans. mooi fiets hoor en het is nog in mijn maat ook ;)


We hebben in ieder geval een nieuwe deelnemer voor de retro ronde van vlaanderen voor volgend jaar, de Concorde gaat naar Ferry omdat het zijn maat frame is.

Geplaatst: 10 sep 2010 15:52
door ferry1982
ja het duurt nog ff voordat hij hier binnen komt maar daar ga ik mee retro

Geplaatst: 10 sep 2010 23:41
door sunitram
Leuk,weer een Nederlandse deelnemer meer in het peloton.

[img=http://img375.imageshack.us/img375/3281/img02437.jpg]

Geplaatst: 10 sep 2010 23:48
door skimons
chrissiewizzie schreef:Ik heb zelf nu twee Concordes (eentje voor onderdelen en eentje voor de heb) en ik heb begrepen dat het een Nederlands merk was (is?) dat in Italië bij Cïocc gebouwd werd. Een halfbloedje dus ;-)


concorde is volgens mij huismerk van veltec/rentmeester. ik dacht zelfs in het leven geroepen door/vanwege de PDM ploeg

Geplaatst: 16 sep 2010 00:05
door indecs
Een fietsmaat van me heeft enkele jaren geleden bij Veltec gewerkt... daar lagen nieuwe, ongespoten stalen Concorde frames op zolder te verstoffen. Op een gegeven moment wilden ze de frames gewoon weggooien, maar hij heeft het weten te voorkomen en voor zichzelf een framepje uitgezocht en mooi laten spuiten.
Wat er uiteindelijk met de rest is gebeurd weet ik niet... hij werkt er al jaren niet meer.

Geplaatst: 16 sep 2010 01:51
door morel
Edwin01 schreef:Ja joh....

Ik ben zelf in 1980 begonnen met fietsen, mijn eerste vier fietsen waren staal van goeie kwaliteit (Reynolds 531, Columbus SLX, Tange). Ik weet dus prima de vergelijking te maken en voor mij geen staal meer..... Wat mij betreft is het klaar en achterhaald.


Hoi,

Weet je,
in de jaren 70 ging ik nog al eens "naar de koers kijken" zoals dat hete en betrof kijken naar de nieuwelingen , junioren en liefhebbers of amateurs en raad eens die reden toen al met een gemiddelde snelheid van ruim 40 km per uur.
Dus allemaal met die zware "klaar en achterhaalde" fietsjes met die buisverstellers en een gewicht van om en nabij de 9 kilo weet je nog wel ?
Nu als ik naar de koers ga kijken hebben de renners van die zelfde leeftijds groepen ook nog maar een gemiddelde snelheid van 40 km per uur.
Maar dan wel met het Hi-Tech spul van tegenwoordig met lichte carbon frames super aero wielen, shifters aan het stuur al dan niet elektrisch bediend en niet te vergeten de nodige uitgebalanceerde voeding.:rolleye:

Héé mis ik iets misschien, wat is er tegenwoordig zoveel beter ;) !??

Grtz,
Morel

Geplaatst: 16 sep 2010 12:13
door edwin01
Ach.... het is mijn mening en die is blijkbaar nogal anders dan die van jou... ;-)

Vergelijk het maar met een Bugatti van 60/70 jaar oud, die reden ook geweldig hard...
Ik vind een moderne fiets gewoon veel fijner en strakker rijden en ik vind mijn carbon karretje net zo mooi als jij waarschijnlijk je stalen ros.

Chaque a son goute.....

Bovendien denk ik dat de overgang van buisverstellers naar systemen als STI en Ergopower het fietsen een stuk veiliger hebben gemaakt, net als de overgang van toeclips naar Look-achtige systemen

Enne... de gemiddelden in de koersen die je aanhaalt liggen tegenwoordig meer in de buurt van de 42-43 km/uur, dus toch progressie?

Geplaatst: 16 sep 2010 13:45
door morel
Edwin01 schreef:Ach.... het is mijn mening en die is blijkbaar nogal anders dan die van jou... ;-)

Vergelijk het maar met een Bugatti van 60/70 jaar oud, die reden ook geweldig hard...
Ik vind een moderne fiets gewoon veel fijner en strakker rijden en ik vind mijn carbon karretje net zo mooi als jij waarschijnlijk je stalen ros.

Chaque a son goute.....

Bovendien denk ik dat de overgang van buisverstellers naar systemen als STI en Ergopower het fietsen een stuk veiliger hebben gemaakt, net als de overgang van toeclips naar Look-achtige systemen

Enne... de gemiddelden in de koersen die je aanhaalt liggen tegenwoordig meer in de buurt van de 42-43 km/uur, dus toch progressie?


Hoi,
Ieder zijn mening natuurlijk maar dit terzijde.

Het is een feit dat in de "stalen jaren" ook voor in de 40 kmtr. per uur gem. gereden werd (zoals ik al aan gaf).
En heden 43 gem. bij de nieuwelingen en junioren geloof je toch zelf niet hè?

En kan me niet voorstellen dat het tegenwoordige schakelen zoveel veiliger is, want er werd in die tijd gemiddeld minder gevallen dan heden.
Als je in het verleden met de 6 of 7 vit's schakelde dan was het altijd raak en dat wil tegenwoordig nog al eens mankeren waar of niet.

Maar je hebt gelijk, het ziet er tegenwoordig allemaal wel wat mooier uit maar ik denk dat het uitzicht tegenwoordig meestal belangrijker word dan het rijplezier,
maar ik kan het ook mis hebben.................................. ik denk het niet ;)

Grtz,
Morel.

Geplaatst: 16 sep 2010 14:23
door edwin01
Morel schreef:En heden 43 gem. bij de nieuwelingen en junioren geloof je toch zelf niet hè?


Dat geloof ik wel... Ik ben zelf juniorentrainer en heb wel enige kijk op hoe hard die gasten rijden ;)
Als voorbeeld: Omloop van Borssele voor junioren dit jaar 120km in 2:51. Dik 42 per uur dus. En dat is een klassieker, in een criterium rijden ze nog harder.....

En je maakt mij echt niet wijs dat het midden in een massasprint nog even op gevoel schakelen met een retrofrictiecommandeur beter/veiliger is dan een tik op je STI shifter geven...