Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
03 jun 2016 01:22
afrit13 schreef:Er zit bij de ene op de plek waar de bovenbuis de zadelbuis raakt een oplopend gedeelte op de bovenbuis. Bij de andere niet. Ook de manier waarop de staande achtervork aan de zadelbuis vast zit verschilt.
Een paar jaar terug had Bianchi ook al twee verschillende frames voor de Via Nirone 7 in hetzelfde modeljaar. Eentje met een licht gebogen bovenbuis en een met een rechte bovenbuis.
Klopt Afrit13,
De licht gebogen bovenbuis is altijd al geweest muv dat ene voorbeeld, het ligt een beetje aan het spuitschema of de buis nog wat meer gebogen lijkt.
Ikzelf heb het onderste model (zwart-rood-wit), daar is dat goed op te zien...
Ik dacht dat het goedkoopste model (afgemonteerd met Claris?) de rechte bovenbuis had.....
-
en_voyage
- Forum-lid
en_voyage
03 jun 2016 13:46
Dat is grappig, ik tel nu drie varianten:
- Frames met scherp taps toelopende bovenbuis (zie Via Nirone 7 Sora van dit modeljaar)
- Frames met minder scherp taps toelopende bovenbuis (zie Via Nirone 7 Claris van dit modeljaar)
- Frames met rechte bovenbuis (zie post hierboven.
Ik snap dat spuitschema's voor het nodige optische bedrog kunnen zorgen, maar ik zie toch echt verschillen tussen de bovenbuizen van de Claris en de Sora van het huidige modeljaar (2016). Die verschillen vallen me ook bij frames van eerdere jaren op. Het enige wat ik me kan bedenken qua verklaring, is dat de maten van de Claris-fiets en de Sora fiets op de foto van elkaar verschillen. Is de bovenbuis misschien verstevigd bij grotere frames, i.v.m. de te verwachten hogere gewichten van de berijders? Of heeft Bianchi wijzigingen doorgevoerd bij een nieuwe batch frames, en worden de oude frames nu gebruikt voor de Claris-fietsen?
-
Deleted_User
- Forum-lid
Deleted_User
03 jun 2016 17:34
Hier nog even een close up van de verschillen:
Opvallend is ook, naast het oplopende gedeelte voor de zadelpen, het verschil in dikte van de staande achtervork. Aan de afstand tot de achterrem is ook te zien, dat dit vergelijkbare framematen zijn...
Overigens staat het frame met het oplopende gedeelte NIET op de
Nederlandse Bianchi site
-
JorgV
- Forum-lid
JorgV
03 jun 2016 21:39
Vaag zeg. Dat ik m'n op zoek was naar een nieuwe fiets heb ik ook de geometrietabel van de Via Nirone erbij gepakt, maar die kwam absoluut niet overeen met het frame dat ik had!
Vandaag 100 kilometer op m'n Infinito gereden, in verband met werk, scriptie en afstuderen was het alweer veel te lang geleden. Maar wat een heerlijke fiets, iedere seconde is genieten (hoewel, de laatste 15 gingen niet meer van harte..)!
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
en_voyage
- Forum-lid
en_voyage
04 jun 2016 11:18
@ Afrit13: mooie foto's! Beter had ik het niet kunnen verwoorden.
Wat een verschil in staande achtervork, trouwens. Bij
Epic Cycles zie ik bij het Xenon-model ook zo'n rank frame. Volgens Epic zijn in het frame van de Xenon-fiets elementen van het ontwerp van de Impulso toegepast. Gek genoeg lijkt het rankere frame ook z'n weg naar de fietsen met Sora of hoger te hebben gevonden, als ik op fabrieksfoto's af ga. Dus tòch verschillende frames in omloop... Verwarrend!
Heb de celeste Via Nirone 7 met Shimano Claris bij FM in de buurt bekeken, en daar inderdaad de dikkere achtervork en rondere bovenbuis gevonden. Het verschil lijkt 'm dus echt in de afmontage te zitten, vooralsnog.
-
JorgV
- Forum-lid
JorgV
04 jun 2016 18:45
Eindelijk was het eens echt lekker warm! Lekker rondje gemaakt vandaag!

-
kobro
- Forum-lid
kobro
04 jun 2016 20:00
En dat is dan ook direkt weer dubbelop genieten op zo'n mooi bolide natuurlijk

Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
-
Italia_david
- Forum-lid
Italia_david
04 jun 2016 23:04
JorgV schreef:Eindelijk was het eens echt lekker warm! Lekker rondje gemaakt vandaag!

Mooie koets hoor... blijf het echt een strakke fiets vinden.
#passioneceleste #ridebianchi
-
sprint100
- Forum-lid
sprint100
30 jun 2016 13:42
Nieuwe Oltre? Ziet er zeer fraai uit, misschien ook omdat het een kleine maat is.
-
Emielepiel
- Forum-lid
-
Contact
Emielepiel
30 jun 2016 14:06
Haha je bent me net voor. Ik wilde net hetzelfde plaatje plaatsen..
Ziet er idd fraai uit. Heb het idee dat de celeste kleur een andere tint (lijkt feller) is dan de XR2
-
kobro
- Forum-lid
kobro
30 jun 2016 16:04
Zeker mooi agressieve uitstraling
In de fiets van juni stond dat hij alleen nog in maat 55 was dus nog even geduld
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
30 jun 2016 16:21
Het is nu echt een vette aero fiets. Mooier dan de vorige generatie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar