Pagina 42 van 74
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 16:55
door elefantino
Leuk man, een veredelde massasprint in LBL....
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 17:03
door Gastheerg
daniel1975 schreef:Je begint haast te verlangen naar the EPO era......
9 km voor de finish en dan zoveel renners nog....gaaap
OP 8km nog met 80!!! Hoezo zware koers.
Door de EPO ging "de top" met name in klimkoersen een aantal jaar geleden omhoog. Als maatregel zijn de koersen (met name AGR, WP LBL) zwaarder proberen te maken.
Nu zijn er strengere controles en wordt er (ik geloof het echt) minder gebruikt en zijn de parcoursen te zwaar in relatie tot de belangen die er zijn. Als er niet wat fundamenteels gebeurt worden koersen als AGR, WP en LBL straks niet meer serieus genomen.
Jammer want LBL vond ik vroeger een van de mooiste koersen.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 17:38
door daniel1975
Agr is niet te zwaar; die is door dat suffe rondje te controleerbaar geworden imho. De oude finale was zwaarder lijkt mij. En zet de RVV ook maar bij de overgewaardeerde rondjes.
En verder is het gewoon duidelijk dat niemand durft aan te vallen. Liever en groupe de finale in en hopen op een top 10 ipv alles of niets bij een vroegere aanval. PR was imho de enige echt aantrekkelijke koers achteraf.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 18:25
door boswielrenner
Het puntensysteem per rijder moeten ze afschaffen. Waarom zou je rijden om te winnen als top 10 ook wat oplevert.
Daniel Martin de schlemiel van de dag. Als hij niet valt dan wint hij. Simon Gerrans is een goede winnaar. Slim gereden en sterk.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 18:35
door bve
De heuvelklassiekers hebben dit jaar weinig geboeid. Helden van het voorjaar zijn voor mij Terpstra (Dwars door Vlaanderen) en Boonen (P-R).
Mooiste rit tot nu toe was de 5de van de Tirreno met de solo van Contador.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 19:33
door kees0251
Gastheerg schreef:[
Door de EPO ging "de top" met name in klimkoersen een aantal jaar geleden omhoog. Als maatregel zijn de koersen (met name AGR, WP LBL) zwaarder proberen te maken.
Nu zijn er strengere controles en wordt er (ik geloof het echt) minder gebruikt en zijn de parcoursen te zwaar in relatie tot de belangen die er zijn. Als er niet wat fundamenteels gebeurt worden koersen als AGR, WP en LBL straks niet meer serieus genomen.
Jammer want LBL vond ik vroeger een van de mooiste koersen.
Ja, de tijd dat er een vedette 50 km solo reed en met minuten voorsprong arriveerde ligt definitief achter ons.
Ik ben bang dat het een teken is van een al tientallen jaren durende nivellering in het wielrennen, of het nou met of zonder doping gebeurt.
Het ligt niet aan de organisatie of parkoers, het ligt aan de enorm toegenomen sterkte in de breedte van het peloton door professionalisering op alle fronten.
Een oplossing daarvoor ligt niet voor de hand....
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 20:09
door mao
Teams kleiner maken?
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 20:16
door Theo V
mao schreef:Teams kleiner maken?
Maar dan ook gelijk naar een man of zes.
Kunnen ze gelijk meer wildcards uitdelen.
Een peleton van 30 ploegen is dan nog steeds 180 renners.
Dan kunnen de kleine ploegen ook meer 'tv-tijd' krijgen wat weer goed is voor (toekomstige) sponsors.
alleen dan nog een oplossing voor de (vele) ploegleiderwagens.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 20:18
door elefantino
Kleinere teams zijn sowieso een goed idee (vanwege allerlei redenen), maar zou in de 3 heuvelklassiekers niet veel uitgemaakt hebben.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 20:51
door Ernie C.
theov schreef:mao schreef:Teams kleiner maken?
Maar dan ook gelijk naar een man of zes.
Kunnen ze gelijk meer wildcards uitdelen.
Een peleton van 30 ploegen is dan nog steeds 180 renners.
Dan kunnen de kleine ploegen ook meer 'tv-tijd' krijgen wat weer goed is voor (toekomstige) sponsors.
alleen dan nog een oplossing voor de (vele) ploegleiderwagens.
De ploegleiderswagens gewoon afschaffen. Dan ben je van de oortjes af en zijn de meeste renners die op een klim gelost worden ook echt weg. En voor pechgevallen alleen neutrale wagens inzetten.
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 27 apr 2014 21:10
door de zwarten
Ik had de indruk dat na de Roche aux Faucons een mooie groep met alle favorieten kon wegrijden, maar ze zaten allen te kijken en te wachten tot hun ploegmaats kwamen aansluiten. Op dat moment zijn de favorieten ook gewoon te lui om te koersen.
(en de helpers te ijverig

)
Re: Wielerseizoen 2014
Geplaatst: 28 apr 2014 00:20
door tom de groot
Weer werkte ook mee. Laat het is regenen waaien en koud zijn.