Pagina 42 van 43
Geplaatst: 09 jul 2007 17:36
door daniel1975
En CE met de nieuwe Prince.
Geplaatst: 12 jul 2007 14:17
door kxlight
Zie nu pas dat Credit Agricole met BELL helmen rijdt. In het voorjaar (tot de Tour) reden ze nog met GIRO ATMOS.
Apart om halverwege jaar te wisselen? Wie weet meer?
Geplaatst: 18 jul 2007 13:50
door masterb
Ik heb Auge van Cofidis met electronische record gezien en Stefan Schumacher met een dura-ace carbon crank...
Geplaatst: 18 jul 2007 15:35
door ericpeters
Nog een mooie geilustreerde samenvatting op cycling news van waar profs zogenaamd en eigenlijk op rijden in de tour:
click hier
De laatste incarnatie van de Electronische record en de dura ace carbon staan ook uitgebreid beschreven bij tech nieuws
Geplaatst: 24 jul 2007 15:44
door lvgh
Van het AD:
Ook de fietsen krijgen rust
PAU - Niet alleen de renners, maar ook de fietsen worden dinsdag in de Ronde van Frankrijk een dag gespaard. De mecaniciens hebben op de tweede rustdag alle tijd om de rijwielen weer op te poetsen voor de laatste bergrit, woensdag naar de Col d'Aubisque.
De fietsen in de Tour moeten allereerst praktisch zijn, maar ze mogen ook best stoer zijn, zoals de groene fiets die de Belg Tom Boonen berijdt als hij de groene trui draagt. Sommige teams, het oranje Euskaltel bijvoorbeeld, letten heel erg op design, andere meer op degelijkheid. De fietsen van de Nederlandse Rabobankploeg zijn niet opvallend stoer of sexy, maar ze zijn vooralsnog wel goed genoeg om de gele trui mee te verdedigen.
CSC kiest voor zwarte fietsen met lelijke witte letters, T-Mobile draait het om. Astana heeft het herkenbare hemelsblauw erin verwerkt. Discovery Channel heeft 'heel fancy' platte buizen. De fietsen van Lampre ogen niet spectaculair, maar hebben weer wel een bijzonder accent door de blauwe sturen. Team Barloworld, het team dat met een wildcard de Tour binnenkwam, heeft iets vergelijkbaars door met rode zadels te rijden.
De tijdritfietsen zijn een lust voor het oog, maar ze zijn tevens het minst comfortabel. Alles aan deze rijwielen is zo stijf en dun mogelijk. Maar uiteindelijk is de fiets slechts het middel om Parijs te halen. Het gaat nog altijd vooral om de coureur die erop zit.
(ANP)
Geplaatst: 24 jul 2007 21:11
door mensma
een echte vakman zo te lezen...
Geplaatst: 25 jul 2007 06:42
door timowr
Vino gaf vooralsnog een andere invulling aan "het middel om Parijs te halen" en het lijkt onwaarschijnlijk dat hij de enige was deze Tour.
Geplaatst: 26 jul 2007 01:09
door mca2
Het valt mij trouwens op dat ik in deze bergritten iedereen op 'gewone' lage velgen rijdt. Ik zie nergens van die fancy Lightweights?
Geplaatst: 26 jul 2007 01:55
door casran
mca2 schreef:Het valt mij trouwens op dat ik in deze bergritten iedereen op 'gewone' lage velgen rijdt. Ik zie nergens van die fancy Lightweights?
Beter kijken dan maar. Onder meer Kim Kirchen vandaag op LW Obermayers:

Geplaatst: 28 jul 2007 16:31
door dannyb.
Slechte reclame voor Mavic vandaag.
Zag je de Comete van Millar aan flarden gaan bij het afrijden van het startpodium?
Geplaatst: 28 jul 2007 16:38
door mca2
C a s r a n schreef:mca2 schreef:Het valt mij trouwens op dat ik in deze bergritten iedereen op 'gewone' lage velgen rijdt. Ik zie nergens van die fancy Lightweights?
Beter kijken dan maar. Onder meer Kim Kirchen vandaag op LW Obermayers:
Ok, misschien te veel gelet op de koplopers. Waar rijden die zoal op?
Trouwens lekkere reclame voor Mavic tijdens de start van Millar... De velg kwam volledig los van disc!
Geplaatst: 28 jul 2007 20:04
door casran
Rasmussen rijdt op Dura-Ace carbon wielen, versie 2006, die dan nog volledig herspaakt zijn (dus niet met nipples aan de naaf): op die manier zijn ze nooit in de handel geweest. De Discovery's rijden met met de Bontrager XXX Lite carbon wielen.
En ja, wat Millar voorhad was niet echt reclame voor de Mavic Comete! Misschien omdat Millar op de rollen opwarmde met z'n disc? Dan nog mag dit niet gebeuren...