Pagina 42 van 78

Geplaatst: 29 jan 2011 23:47
door fietspret
Maar natuurlijk:
1. De looks
2. Aero voor het vlakke werk
3. Wil een tweede setje wielen, mag dus wat afwijken van m'n EA70 setje.

Geplaatst: 29 jan 2011 23:51
door danny1407
Punt 2 en 3 zijn voor beide sets gelijk.
Doorslaggevend in deze zijn dan de looks, als ik het zo mag stellen?
Is ook mijn doorslaggevende reden geweest, dus kan me er helemaal in vinden.

Dus de looks.....waarom dan twijfel over een alu remrand? ;)

Geplaatst: 29 jan 2011 23:56
door fietspret
Danny, ik neem aan dat je dus bedoelt dat de full carbon qua looks een betere keus is?
Daar ben ik het wel mee eens, echter het schrikt me een beetje af als ik lees dat in nat weer de carbon remrand enorm te lijden heeft. Ik wil zo'n setje wel meer dan een paar jaar kunnen gebruiken.
Dus ratio vs. looks?

Geplaatst: 30 jan 2011 00:07
door timo2.0
Maar als je ze als tweede setje koopt waarom zou je dan moeilijk doen over regen? Gewoon als "mooi weer setje" gebruiken en op mindere dagen die EA70's steken.

Geplaatst: 30 jan 2011 00:10
door danny1407
Ik vind een full carbon veel mooier.
Als je ratio in het verhaal meeneemt, steek je gewoon je Eastons op een natte dag.
Maar als je geen koersen rijdt, hoe ernstig ben je dan daadwerkelijk aan het remmen tijdens een ritje?
Het klopt inderdaad dat een carbon remrand minder goed remt, maar er is een groot verschil tussen minder goed en slecht.
En als het laatste heb ik het nog nooit ervaren.

Het is een wat te kostbare zaak om te zeggen dat je het maar eens moest proberen, maar persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad dat ik voor full carbons heb gekozen.
Ook niet met windkracht 5 en volop regen. (ik rij overigens op 60mm hoge Infinito's)

Geplaatst: 30 jan 2011 00:12
door fietspret
Timo, daar heb je inderdaad een goede reden. Ander setje steken is een miniem klusje.
Hmmm....

Geplaatst: 30 jan 2011 00:41
door kappa-man
en hoe doen jullie dat dan met de remblokken bij het steken van een andere wielset?

Geplaatst: 30 jan 2011 02:10
door ericpeters
Wissellen, zorgen dat je een complete 2e set blokken met houders hebt want als je de rubbers in de houders moet wisselen dan wordt je niet blij.
Ik zelf heb gewoon een BBB setje voor mijn alu wielen gekocht.

Geplaatst: 30 jan 2011 02:52
door timo2.0
kappa-man schreef:en hoe doen jullie dat dan met de remblokken bij het steken van een andere wielset?

Kwestie van vier boutjes losdraaien en weer vastdraaien. Tenminste, zo deed ik het toen ik veel wisselde tussen LW's en Open Pro's. Kost je een minuut of drie.

Geplaatst: 30 jan 2011 22:55
door fietspret
Klopt, remblokken wisselen kost zeer weinig tijd of vaardigheden. Boutje los, blokje eruit, blokje erin, boutje vast.
Dus in dat opzicht is wisselen tussen velgen met alu en carbon remranden niet een issue.
Voor mij geldt primair de duurzaamheid van de full carbon velgen, naast alle andere voordelen uiteraard. Als de duurzaamheid van de Kuiper FCC50's ok is, dan is voor mij de keus duidelijk.

Geplaatst: 31 jan 2011 15:11
door trek69
Ik zit zelf ook te denken aan een set kuiper wielen. Zou alleen graag willen weten of een carbon remrand sneller of juist minder snel slijt dan een alu remrand.

Geplaatst: 31 jan 2011 16:18
door amclassic-fan
Ligt aan de combinatie met je remblokken, maar je koopt geen wielen met carbon velgen voor de duurzaamheid...