Pagina 41 van 258
Geplaatst: 29 dec 2009 17:52
door Le Grimpeur
Frigo schreef:Die Zullo, kwijl...:p (als ik de oudejaarsloterij win, nou dan weet ik het wel!).
Een Gios Compact Pro is idd gelugd, ik heb ook één. Ik zit even te denken maar ik kan zo effe geen Gios verzinnen die alleen een zadelpenlug heeft. Volgens mij zijn alle oudere/stalen Gios-frames volledig v.z.v. lugs. Alle Alu-frames van Gios zijn TIG-gelast.
Ben reuze benieuwd naar een plaatje...
Heb de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, doch ik vroeg mij al voorzichtig af of het hier wel om een
echte Gios gaat. Doch als het een "special made" is, kan ik geen expertise meer inbrengen, helaas!
Geplaatst: 03 jan 2010 13:23
door mikethebike
Op Neerlands bekende internet veilinghuis staat een nieuwe Gazelle Champion in de TVM kleuren te koop, voor een prikkie Neerlands historie kopen en daarop rijden. Wat een heerlijckheid...!
http://verkopers.marktplaats.nl/1743961
Geplaatst: 30 jan 2010 18:19
door ciclista
Ik zou m ook kunnen posten in foto van je nieuwe fiets, maar hij is nog niet af, of in het topic, waarom je in 2010 een fiets gaat kopen, omdat de onderdelen compleet zijn:
Het gaat een soort semi retro fiets worden, bijna alles oud behalve de shifters. Het wordt nog de uitdaging om een klassieke 5 speed geschakeld te krijgen met 10 speed ergopowers.
Wielen zijn Mavic 501 met moderne open pro velgen, 32 spaaks.
Nu nog een gelugd stalen frame. Oud of nieuw, daar ben ik nog niet uit.
Geplaatst: 30 jan 2010 18:24
door jaapieo
Waarom dan geen buiscomandeurs (het liefst sis!) en mooie oude remhandeltjes met de kabels er boven uit??
Dat zou mijn voorkeur hebben op zo'n oude fiets

Geplaatst: 30 jan 2010 20:05
door Le Grimpeur
Hé "Ciclista" leuke foto, maar eh......, zie ik daar een bekende pignon;)?
Geplaatst: 30 jan 2010 21:16
door ciclista
Dat is zeker een bekende pion, erg mooi en nogmaals bedankt!
@jaapieo
Schakelhendels en klikpedalen zijn wat mij betreft de enige innovaties van de afgelopen 20 jaar die er een beetje toe doen. Voor de full-retro heb ik mijn Gazelle AA. Ik vind het remmen met die oude hendels inmiddels een drama en ook het comfort van je handen op het stuur is matig. Maar misschien wordt het wel een fiets die regelmatig van gedaante verandert, sleutelen is ook leuk.
Geplaatst: 30 jan 2010 22:11
door jaapieo
Als ik dit soort onderdelen zie liggen krijg ik direct zin om aan een Alan te gaan bouwen

]
Chrissie, je hebt nog een PM ;P
cranks zijn klaar om te verzenden namelijk..
Geplaatst: 30 jan 2010 22:20
door morel
jaapieo schreef:Waarom dan geen buiscomandeurs (het liefst sis!) en mooie oude remhandeltjes met de kabels er boven uit??
Dat zou mijn voorkeur hebben op zo'n oude fiets

Ja,
maar als het dan buisbanaantjes moeten worden dan toch liefst zonder sis
kan je op de mm. bijregelen en heeft totaal geen frictie;)
Leuk spul op de grond overigens veel succes met het opbouwen !
Grtz,
Morel.
Geplaatst: 30 jan 2010 22:21
door jaapieo
Morel, dat bedoelde ik dus, frictie schakelen..
Goed dat je het zegt

Sis Isis Index frictie Pffff.....

Geplaatst: 14 mar 2010 19:16
door masterb
Na inmiddels weer 2 stalen frame verkocht te hebben die het niet waren:
[img=
http://img688.imageshack.us/img688/3955 ... revioi.png]
[img=
http://img291.imageshack.us/img291/4809 ... ster1i.jpg]
Eindelijk een frame waarmee ik echt verder ga...
[img=
http://img169.imageshack.us/img169/9052 ... ticblu.png]
Maar dan met een Precisa chromen voorvork
Geplaatst: 15 mar 2010 12:01
door fr@d
In dit kader, "ervaring met staal", zou ook dit topic?
null
onder de aandacht willen brengen.
Zou hier toch zeker ook wel op zijn plaats zijn, dacht ik zo
Geplaatst: 17 mei 2010 19:01
door yana
Leuk topic! Ik heb sinds 3jr ofzo, een stalen Colnago Classic. Met nog de echte verchroomde vork en lugs! Erg mooi vind ik zelf. Geen idee hou oud hij is. Afmontage Ultegra STI 16sp. Hiervoor heb ik gehad: Batavus met carbon frame, RX100 STI, Giant alu Cadex, Giant carbon cadex met 105. Maar had alleen bij de Colnago écht het idee dat ik op een raspaardje onderweg was. Geen idee waarom.