Pagina 5 van 7
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 16 mar 2022 13:23
door bartdr
en anders gewoon allemaal met 1 of ander systeem dat 50watt "remt" uiteraard
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 16 mar 2022 14:47
door TL@
Ernie C. schreef: ↑16 mar 2022 11:28
...
Of we accepteren dat wielrennen nog één van de laatste sporten voor echte mannen is en zoeken de veiligheid vooral in de inrichting op en rondom het parcours en goede helmen.
Als je in peloton fiets, wordt er gevallen. Dat is en blijft onvermijdelijk.
Dit dus. Ik vind dat wel allemaal wat overdrijven en alles maar toestaan onder het mom van 'veiligheid'
Die Boplan nadar is een hele goede innovatie, dat soort dingen zijn echt een waardevolle toevoeging. Verder proberen om zoveel mogelijk straatmeubilair te verwijderen (en dat mag na de koers ook gerust weg blijven)
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 17 mar 2022 14:19
door Enzzo
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 17 mar 2022 15:24
door wasbeer2006
Ik denk dat je het met kleine zaken al anders kan maken.
Al een tijdje geopperd:
-Sprint ettappe's 10 a 15 voor de meet de tijd afdrukken
-Op het laatste meerdere rondjes 2 tot 5 zie je nu vaker en vind ik best aardig.
-Bv op een circuit de laatste ronden, leuk voor publiek. Monaca bv zoals al eerder genoemd. Le mans, breed zat kan een blind paard geen schade aanrichten.
-Kleinere ploegen of verplichte indeling. Renners kwalificeren als sprinter/klimmer/tijrijder en klassiekerijder en er daar per stuk 2 van meenemen.
Een joker lap wordt denk ik complete choas en baan taferelen. Dat zou ik niet doen of je moet daar weer restricties aan geen stellen, max twee per ploeg etc........
Wie wil je dat een grote ronde wint? De beste klimmer zoals nu?
Of beter de klimmer die kan tijdrijden.
Of de beste allround, dus op basis van bv punten en tijd.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 17 mar 2022 15:51
door bartdr
wasbeer2006 schreef: ↑17 mar 2022 15:24
Wie wil je dat een grote ronde wint? De beste klimmer zoals nu?
Of beter de klimmer die kan tijdrijden.
Of de beste allround, dus op basis van bv punten en tijd.
Ik denk dat we altijd gebonden gaan zitten aan dat het veel makkelijker is om tijd te pakken op cols dan op vlakke etappes. Tijdens tijdritten kan je echt veel tijd nemen, maar dan moeten ze weer langer of vaker in een ronde zitten. Voor een tijdrijder type Ganna zou het zeker niet oneerlijk zijn wanneer er even veel tijdritten als aankomsten berg op in een ronde zitten. Misschien eens kijken of er niks te doen valt met tijdritkilometers gelijkstellen aan klimkilometers op gecatalogeerde hellingen?
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 21 mar 2022 10:31
door SantaSCSI
TL@ schreef: ↑16 mar 2022 14:47
Ernie C. schreef: ↑16 mar 2022 11:28
...
Of we accepteren dat wielrennen nog één van de laatste sporten voor echte mannen is en zoeken de veiligheid vooral in de inrichting op en rondom het parcours en goede helmen.
Als je in peloton fiets, wordt er gevallen. Dat is en blijft onvermijdelijk.
Dit dus. Ik vind dat wel allemaal wat overdrijven en alles maar toestaan onder het mom van 'veiligheid'
Die Boplan nadar is een hele goede innovatie, dat soort dingen zijn echt een waardevolle toevoeging. Verder proberen om zoveel mogelijk straatmeubilair te verwijderen (en dat mag na de koers ook gerust weg blijven)
Helemaal akkoord. Technische vooruitgang is een dingetje in elke sport. Alleen is in sommige sporten het materiaal een grotere factor dan anderen. Ik zie bv in het badminton minder snel technische innovatie omdat daar gewoon de menselijke fysiek veel meer de doorslag geeft dan de techniek zelf. Bij wielrennen ligt de balans imo anders.
Externe oplossingen zoals veilige nadar en een vrije baan gaan veel veiligere situaties opleveren dan god weet welke beperking aan de fiets zelf. Los daarvan moeten we eerlijk zijn en gewoon toegeven dat de fabrikanten voor het grootste deel de wielerwereld en wedstrijden aanstuurt.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 21 mar 2022 14:57
door fiedoo
wat volgens mij een positieve en gemakkelijk te verwezenlijken "innovatie" is niet enkel punten geven voor de bergprijs maar ook evenveel seconden voor de rangschikking. Gedaan met mindere renners te laten wegrijden tijdens bergritten, concurrenten zullen van in het begin van een bergrit kunnen strijden voor tijd te winnen, eventueel een lange vlucht op zetten, dus strijden op iedere berg en dit zal misschien ook een mooie bergkoning opleveren. Ik denk zelfs dat dit in de giro al eens ingevoerd is.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 21 mar 2022 15:30
door Enzzo
Dat was in de Tour van 2019. Op een aantal bergen kreeg je dan “bergboni’s” kan me niet meer herinneren of dit ook echt wen aantrekkelijker koersverloop gaf.
Maar die regel uitbreiden zou inderdaad wel eens kunnen helpen ja.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 21 mar 2022 16:19
door havana
Het zal er in ieder geval voor zorgen dat er meer aangevallen wordt in de bergritten, meer dan nu. Nu wordt meestal pas op een paar km van de meet een aanval geplaatst.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 21 mar 2022 16:38
door wmc
Dat, of je laat gewoon een grote groep weg rijden zodat alle bonificaties weg zijn en je je kruit droog laat tot de laatste klim. De kans dat je voortijdig te veel energie verspeelt is ook aanwezig.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 27 mar 2022 13:56
door fiedoo
nog een innovatie , de beste renners vertrekken op winteruur, de mindere renners op zomeruur.
Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 27 mar 2022 18:09
door Enzzo
Of je gooit een spoorovergang dicht en posteert wat boze vissers in Bretagne, wat boze boeren in midden Frankrijk en wat stakende politieagenten op de Alpen, een handjevol gele hesjes die punaises op de weg gooien en je hebt zowel voor de commentatoren als de analisten in talkshows achteraf een hoop te vertellen
Het leuke daarvan is natuurlijk wel dat geen ploeg of renner er op kan anticiperen dus qua innovatieve mag die wat mij betreft meedoen. (Voor zover dat al niet zo was….)