Pagina 5 van 73

Re: Di2

Geplaatst: 12 apr 2017 19:16
door hein69
fiets vandaag maar binnen gedaan bij fm .Waarschijnlijk batterij defect is nog geen 2 jaar oud ,is toch wel snel vind ik persoonlijk.

Re: Di2

Geplaatst: 12 apr 2017 19:19
door peter1981
Kan wel eens gebeuren toch en het is niet een heel veel voorkomend probleem maar een maatje van me heeft dat ook gehad en ook binnen 2 jaar en werd snel opgelost

Re: Di2

Geplaatst: 14 apr 2017 04:42
door Zwasja
Batterij problemen heb ik wel. Fiets is nu net 1 jaar oud, maar ben al bezig met mijn 3de accu.

Eerste accu:
Was na half jaar eraan toe om opgeladen te worden. Maar elke keer als ik de stekkers plaatste ging het led-lampje max 5 seconden knipperen en dan ging hij uit. Kortom, ik kreeg de accu niet opgeladen.

Tweede accu:
5 maanden later haal ik de fiets uit de schuur voor een rondje. Maar af en toe gefietst in de winterperiode en was verrast dar de accu opeens leeg was. Probeer hem op te laden, maar ledlampje knippert niet, er gebeurt helemaal niets. Accu was gewoon dood.

Beide keren is de accu onder garantie van shimano vervangen door de LBS, dat wel, maar je bent wel even 2 weken je fiets kwijt. En dat komt altijd ongelegen.
Desondanks: als het werkt, schakelt het heerlijk.

Re: Di2

Geplaatst: 14 apr 2017 06:32
door havana
2 weken je fiets kwijt??????

Re: Di2

Geplaatst: 14 apr 2017 08:37
door peter1981
Zou een andere FM zoeken als je zo lang je fiets kwijt bent want het klusje is een minuut of 5 en accu is echt wel op voorraad bij Shimano dus voor 16uur bestelt is dag erna geleverd
Wel echt apart dat je 2x een accu kapot gehad hebt , ene keer ok maar 2x is heftig.
Misschien steek je eerst de lader in de fiets en dan pas in het stopcontact ? Of misschien laden met een snellader wat je accu misschien niet leuk vind ?
Want bij 2x zou ik mezelf afvragen of ik zelf wat fout doe

Re: Di2

Geplaatst: 14 apr 2017 20:31
door Vieux chnoque
Hoe gevoelig is de batterij voor lage temperaturen? Eventueel vrieskou en niet gebruiken over een langere periode.?

Re: Di2

Geplaatst: 15 apr 2017 19:20
door robbiey
Vandaag na een lange rit uitval van batterij alleen achterderailleeur schakeld.
Voorblad schakelt niet meer van blad af. Kan dat zoiezo dat bij lege accu voor niet doet
Maar cassette achter wel gewoon schakelt?
Iemand suggesties wat ik kan doen?

Heb m half jaar niet aan de oplader gehad.

Re: Di2

Geplaatst: 15 apr 2017 19:36
door R1Phrankey
Als de batterij bijna leeg is stopt de voorderailleur met werken en kun je alleen nog de achterderailleur gebruiken.
Misschien toch even de batterij opladen?

Re: Di2

Geplaatst: 15 apr 2017 19:55
door peter1981
Kleine moeite om te controleren onder het rijden ;)
Zal vast leeg zijn mijne zn beetje elke maand wel leeg en liever doen voordat de voorderraileur stopt want zolang kan je er niet meer mee door als die al weigert ;)

Re: Di2

Geplaatst: 15 apr 2017 22:34
door Zwasja
Goed, 2 weken was eigenlijk 1,5 week. Het voelde als 2 weken.
Ben wel tevreden met mijn LBS. Heb de fiets daar niet vandaan, maar regelt wel dat het onder garantie van shimano hersteld wordt. Wellicht dat hij mijn fiets niet de hoogste prioriteit geeft en dat ik daardoor 1 of 2 dagen verlies. Maar hij regelt het wel en 't kost mij niks.

Re: Di2

Geplaatst: 22 apr 2017 20:33
door hein69
hallo,ondertussen enkele weken verder en batterij en junction box vervangen +wat werk zoals afttselling di2 en nog een kabeltje van de linker shifter naar de junction box kostplaatje ongeveer 320€.
Hopelijkzijn de problemen nu opgelost.

Re: Di2

Geplaatst: 23 apr 2017 14:50
door AuitD
havana schreef:Werkt ook, maar kost iets meer moeite.

Zeker voor compactrijders-op-het-vlakke vind ik SS echt een verrijking. In de heuvels vind ik de meerwaarde iets geringer. Het is ook niet altijd gewenst: als je de Keut of de Thier de Coo opdraait wil je niet dat er achter gecorrigeerd wordt.
Ik out me maar: Ik rij met volle synchro. Ik woon in de heuvels, vlak rijden doe ik niet vaak. Ik heb de synchro heel wijd ingesteld, zodat hij voor pas schakelt als ik echt een beetje rare combinaties ga rijden. Aangezien ik hier in de heuvels best sterke wisselingen van tempo onderaan of bovenaan de klim heb, schakel ik daar gewoon de voorderaileur met het handje, en dan komt het best van pas dat hij achter gewoon blijft staan.

Daarbij komt ook nog dat ik mijn knopjes quasi Sram heb geconfigureerd: Linkerhand langzamer, rechterhand sneller. Zo kan ik de grote paddeltjes allebei voor de achterderailleur nemen, want daar kom ik uit allerlei posities goed bij. Ik heb climb switches bovenop, dus ik kan zo uit elke handpositie schakelen. En dankzij synchro hoef ik nooit mijn handpositie te veranderen als het even niet uitkomt.