Pagina 5 van 7
Geplaatst: 07 mar 2010 21:38
door olleranip
colnagofreak schreef:In het verleden was Opera de proeftuin van Pinarello, en werden er vooruitstrevende frames gemaakt. (...) Tegenwoordig vind ik Opera meer een naloper van Pinarello, een merk dat het net niet heeft!
Toen was Pinarello dus meer een naloper van Opera, en een merk dat het net niet had?
Vorig model van Opera...
Geplaatst: 09 mar 2010 17:09
door leonardofp
Geplaatst: 09 mar 2010 20:44
door colnagofreak
Olleranip schreef:colnagofreak schreef:In het verleden was Opera de proeftuin van Pinarello, en werden er vooruitstrevende frames gemaakt. (...) Tegenwoordig vind ik Opera meer een naloper van Pinarello, een merk dat het net niet heeft!
Toen was Pinarello dus meer een naloper van Opera, en een merk dat het net niet had?
Ja, waar! Opera was op dat moment veel mooier en exclusiever!
De carbon fietsen van Pinarello zijn ontwikkeld bij Opera, op dat moment waren er enkel aluminium en stalen fietsen bij Pina, Opera was een proeftuin.
Die Leonardo hierboven is prachtig!
Geplaatst: 09 mar 2010 20:47
door jorisb
Wat een mooie fiets, heel sjiek met dat zwart en zilver. Dat Cinelli stuur blijft ook geweldig
Geplaatst: 09 mar 2010 20:58
door daniel1975
colnagofreak schreef:
De carbon fietsen van Pinarello zijn ontwikkeld bij Opera, op dat moment waren er enkel aluminium en stalen fietsen bij Pina, Opera was een proeftuin.
Opera = Pina
Het merk Opera werd gewoon ingezet om de plastic fietsen uit te proberen.
Geplaatst: 09 mar 2010 21:19
door leonardofp
Klopt volledig Daniel. Dit staat ook zo te lezen op de website van de Belgische invoerder
www.carbonbike.be.
"OPERA werd in 1998 'geboren' uit een idee van FAUSTO PINARELLO. De missie was het creëren van een nieuw merk, welk experimenteel was, op zoek naar nieuwe grenzen in de conceptie van fietsen van carbonvezels, naar nieuwe vormen, nieuwe fabricagetechnieken en nieuwe technologieën. LEONARDO, CANOVA en BERNINI, drie modellen welke ontstaan zijn uit de intuïtie van onze ontwerpers, met de technologie van PINARELLO. 2005 was een groots seizoen, waarin ALEJANDRO VALVERDE met OPERA vele belangrijke internationale overwinningen behaalde, en het merk OPERA op het eerste plan bracht. Vandaag is OPERA één van de Italiaanse toonaangevende topmerken."
Ik zie er alleszins niet veel rondrijden in België en Nederland...
Geplaatst: 09 mar 2010 21:58
door daniel1975
Nee, het is en blijft het ondergeschoven kindje van Pina. Op zich niet vreemd ook als je ziet hoe Pinarello in de markt wordt gezet t.o.v. Opera.
Geplaatst: 09 mar 2010 23:20
door lvp
Volgens mij is het juist geen ondergeschoven kindje van Pinarello. Het is het merk waarbij ze juist hun innovaties probeerden te introduceren. Dat het (nog) niet de emotionele lading van een merk als Pinarello heeft is logisch gezien de relatief korte historie van het merk. Op brand management krijgt het logischerwijs wel minder aandacht.
Geplaatst: 10 mar 2010 09:17
door daniel1975
LVP schreef: probeerden
Precies, zo WAS het. Snap niet goed wat ze nu nog met Opera willen.
Geplaatst: 10 mar 2010 13:09
door olleranip
Pinarello heeft Opera schijnbaar niet meer nodig (als proeftuin).
Geplaatst: 10 mar 2010 13:55
door kort
Opera is misschien plan B van Pinarello. Nu is Pinarello zeer populair. Maar als het voorbij is met die populariteit kan Opera misschien een andere betekenis krijgen.
Geplaatst: 10 mar 2010 19:07
door colnagofreak
Olleranip schreef:Pinarello heeft Opera schijnbaar niet meer nodig (als proeftuin).
Juist!! Een fiets als de Dogma had een paar jaar geleden zijn oorsprong wel gevonden bij Opera, inmiddels hebben ze genoeg ervaring met carbon.
Een paar jaar geleden was er nog weinig ervaring met carbon, en was Pinarello bang het merk te beschadigen als er problemen zouden ontstaan. Schijnbaar zijn ze die tijd nu voorbij.
Pinarello houdt naar mijn mening het merk bewust kleiner en op de achtergrond met minder innovatieve frame's en fietsen dan voorheen.