Pagina 5 van 5
Geplaatst: 05 nov 2007 20:58
door marino
Geeft niet, maar geen zorgen. Omdat ik een imago-onderzoek ging doen heb ik twee grote merken, Giant en Trek, eruit gekozen. Ze zijn beide bij vrijwel iedereen bekend en er zijn dus weinig mensen die dus geen beeld hebben bij het imago van deze merken. De site die ik gebruik wordt door duizenden studenten gebruikt voor allerlei vragenlijsten e.d. en je hoeft niet bang te zijn dat je emailadres ergens anders voor gebruikt wordt. Echt niet! Wat werken betreft, ik begin net aan het 2e jaar van mijn opleiding, wil daarna nog een Master doen, en ben pas 19! Kan dus nog jaren duren voordat ik de arbeidsmarkt ga betreden

Maar goed dat je uitlegt waarom je hem niet wil invullen. Forumse! Marijn
Geplaatst: 05 nov 2007 21:07
door scepticus
Sja, voor mij zijn zowel Giant als Trek gewoon 2 grote mainstreammerken, en dus niet zo wezenlijk verschillend van elkaar

Geplaatst: 05 nov 2007 21:13
door fredericdavid
ook ingevuld.
Beetje beperkt qua keuze, maar anders leuke enquête!
Geplaatst: 05 nov 2007 21:24
door mikebiker
Een goed onderzoek staat of valt bij een scherpe onderzoeksafbakening:)
Geplaatst: 05 nov 2007 22:05
door fredericdavid
Correct.
Maar toch vind ik dat in dit geval de onderzoeksafbakening gebeurde op het vlak van "sportief", "innovatief", enzovoort.
Een 5tal merken had misschien beter geweest, hoewel we dan nog geen stap verder komen.
Eigenlijk is dit eerder een product-/merkonderzoek dan?
Ik zou neutraal gebleven zijn, en verder zijn gegaan in de vragen: "wat zoek jij in een fiets".
Geplaatst: 05 nov 2007 22:09
door scepticus
frederic david schreef:
Ik zou neutraal gebleven zijn, en verder zijn gegaan in de vragen: "wat zoek jij in een fiets".
Eh, als je een onderzoek wilt doen naar het imago van specifieke merken lijkt me dat niet zo'n goed idee hè

Geplaatst: 06 nov 2007 00:37
door marino
Haha jongens, we stampen gewoon nog een aantal onderzoekjes uit de grond

. Ik ga mijn best doen met mijn huidige enquete en de gegevens die ik daarmee heb verzameld. Vergeet niet dat ik ook (nog) geen volleerd marktonderzoeker ben hè
