Pagina 5 van 112

Geplaatst: 21 dec 2009 16:10
door meca1
de vttoria lijm heb ik bij salden gekocht op de andere vragen moet ik het antwoordt schuldig blijven

Geplaatst: 21 dec 2009 16:24
door misternochain
jaapieo schreef:kijk!

Daar heb ik wat aan, bedankt voor de info!

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met "no tubes" vloeistoffen??
Hoeveel gewichts- en rolweerstandsverlies levert het op?

Ben je ook zo'n velglint nodig bij wielen zonder spaakgaten (zoals bij mavic ksyrium's ed.)


Ik rij zelf met no tubes in mijn tubes, 30 gram per tube is dat. Laten we wel wezen, wie mij vertelt dat hij een merkbaar verschil voelt met 30 gram vloeistof per wiel is toch wel serieus hypergevoelig, ik voel dan ook geen enkel verschil.
Ik heb met mijn tubes zowat 1000km gebold en toch niet lekgereden. Ik reed zonder reservetube bij me en dat wil ik komend seizoen toch wel veranderen, ik lees hier dan ook heel wat nuttige tips :).
Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.

Geplaatst: 21 dec 2009 16:33
door jaapieo
Mister No Chain schreef: Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.


De ksyrium wielen hebben geen velglint nodig omdat er geen gaten zitten waar de nippels doorheen zitten, darom ben je geen lint nodig!
Het enige gat is voor het ventiel!

Geplaatst: 21 dec 2009 16:39
door misternochain
jaapieo schreef:
Mister No Chain schreef: Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.


De ksyrium wielen hebben geen velglint nodig omdat er geen gaten zitten waar de nippels doorheen zitten, darom ben je geen lint nodig!
Het enige gat is voor het ventiel!

Ahzo, als de velg dicht is is ze dicht zeker :).
Anders eens mailtje sturen naar de verdeler, in België verdeelt Sabma dit en die reageren altijd snel en deskundig. Al is het nu wel kerstvakantie dus dat snel kan wel tegenslaan ;)

Geplaatst: 21 dec 2009 16:56
door wervelwind
gaisdergerman schreef: 1 Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?

2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?

3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?

- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?


1 ik heb ervaring met veloflex carbon, veloflex roubaix, vittoria evo cx en vittoria rally. mijn favoriet is de veloflex carbon, maar de vittoria evo werkt erg makkelijk met ventielverlengers, die rooie.

3 Vittoria rally, her en der te koop voor 11 euro. (salden, mantel)

- om te lijmen zet ik het wiel altijd in een wielrichter, wellicht een handig atribuut.

Geplaatst: 21 dec 2009 20:48
door japiecarbon
@ Japieo: Op mijn mtb gebruik ik dit ook, ik denk dat wanneer je velg dicht is dit gewoon moet lukken. Probeer eens je band op te pompen zonder binnenband, wanneer je er ongeveer 1 tot 2 bar in krijgt gaat het met de vloeistof wel lukken(kan gewoon met NON tubeless.

Geplaatst: 22 dec 2009 01:14
door morel
gaisdergerman schreef:
gaisdergerman schreef:Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.

Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.

1 Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?

2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?

3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?

- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?


Ik wil niet zeuren ;-) maar is er iemand die antwoord kan geven op bovenstaande vragen?


Hoi,

@ gaisdergerman,

Lees de bevindingen van een der beste tubes kenners bij uitstek 'fdegrove" eens door
op deze LINK , daar kom je zowat ales te weten over tubes.

Grtz,
Morel.

Geplaatst: 22 dec 2009 02:34
door tjb
jaapieo schreef:
Mister No Chain schreef: Ik weet het niet zeker maar ik betwijfel wel dat de velglinten van zo'n ksyriums je velg volledig luchtdicht maken.


De ksyrium wielen hebben geen velglint nodig omdat er geen gaten zitten waar de nippels doorheen zitten, darom ben je geen lint nodig!
Het enige gat is voor het ventiel!


Filmpje ksyrium tubeless met sealant

http://www.youtube.com/watch?v=yLXYFxylVHU

Geplaatst: 22 dec 2009 13:01
door gaisdergerman
Morel schreef:
Hoi,

@ gaisdergerman,

Lees de bevindingen van een der beste tubes kenners bij uitstek 'fdegrove" eens door
op deze LINK , daar kom je zowat ales te weten over tubes.

Grtz,
Morel.


Dit topic had ik al gelezen maar geeft geen antwoorden op mijn vragen. Ben er nu wel achter waar ik de lijm kan kopen maar niet welke tube wedstrijdtube goed is.

Geplaatst: 22 dec 2009 13:02
door japiecarbon
alle wedstrijd tube`s zijn goed.

Geplaatst: 24 dec 2009 03:43
door fdegrove
Hoi,

Da's afhankelijk van wat je definitie van een wedstrijdtube is en waar je die precies voor gebruiken wil en onder welke omstandigheden.

De meest voorkomende tube in de profploegen is wellicht de Veloflex Carbon.
Voor algemeen wedstrijdgebruik is die zeker bij de beste tubes.
Als je meer specifieke disciplines wil gaan beoefenen kan je daar uiteraard ook een daaraan aangepaste tube voor kiezen.

Tubes kan je net zoals wielen gaan kiezen naargelang het gebruik maar ik ga er van uit dat hier niemand is die het zo ver wil drijven dat ie om de haverklap tubes gaat willen wisselen....

Prettige kerst aan iedereen, ;)

Geplaatst: 08 jan 2010 16:58
door danny1407
Wellicht ook een dummie vraag en buiten dat was de zin om de zoekfunctie te gebruiken even ver te zoeken.......

Je haalt je tubes van je carbon velg af en wil effe schoon schip maken.
Maw, wat gebruik je voor spulletje om de lijmresten te verwijderen?