Mountainbike gezocht
- daniel1975
- Forum-lid HC
GX vs XT is 100% persoonlijke voorkeur. Tis allebei even goed.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Schakelen gaat iets anders aan de shifterkant. Het is persoonlijk wat je lekker vindt. Jr hier thuis schakelt (haha) moeiteloos over tussen SRAM op zijn enduro en Shimano op zijn downhill fiets iig.
Ik vind het met SRAM iets makkelijker om het wiel eruit te halen met het derailleur, maar dat zou ik mijn keuze niet op baseren.
Verder wederom eens met Ernie, ga voor de (veel) betere voorvork. Dat ga je veel meer merken dan de letters Trek op je frame buis...
Ik vind het met SRAM iets makkelijker om het wiel eruit te halen met het derailleur, maar dat zou ik mijn keuze niet op baseren.
Verder wederom eens met Ernie, ga voor de (veel) betere voorvork. Dat ga je veel meer merken dan de letters Trek op je frame buis...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
scottpch64
- Forum-lid
Yep, onderdelen kun je later nog upgraden wanneer ze versleten zijn, een goede vork, Reba, Sid of Fox Performance is veel belangrijker, evenals het afstellen ervan...
Ga ook voor steekassen en boost passing vh frame, dan heb je een grotere keuze.
Ga ook voor steekassen en boost passing vh frame, dan heb je een grotere keuze.
Fox maakt eigenlijk geen entry level vorken, dus ook een Fox float (vaak OEM gemonteerd op middenklasse MTBs) is gewoon goed. Van Rockshox wil je Reba, evt Sid (lichter, niet per se beter) of Pike (als je van plan bent wat meer echt af te dalen).
Nabrander: ik zit net de specs van die Radon Cragger te bekijken, en dat lijkt me echt een no-brainer. Alleen de banden zijn veel te log voor in Nederland, dus je moet er nog 100 euro bijrekenen voor een fatsoenlijk setje XC banden en deze banden bewaren voor als je de grens over gaat (Mantel heeft vaak prima set aanbiedingen)
Nabrander: ik zit net de specs van die Radon Cragger te bekijken, en dat lijkt me echt een no-brainer. Alleen de banden zijn veel te log voor in Nederland, dus je moet er nog 100 euro bijrekenen voor een fatsoenlijk setje XC banden en deze banden bewaren voor als je de grens over gaat (Mantel heeft vaak prima set aanbiedingen)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
scottpch64
- Forum-lid
De Fox Rythm is de entry level vork, is ook al goed alleen iets zwaarder dan de Performance en Factory vorken.
Is hun simpelste vork idd. Maar zeker geen entry level kwaliteit. Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde 
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
Patrick VB
- Forum-lid
Voor een ritje met de 7-jarige zoon zal de vork voldoende zijn
.
Hangt van de zoon af (ik spreek uit ervaring)

baanfiets kopen?
baanfiets kopen?