Tijd voor iets anders! Supersix / Tarmac SL8 / Aurum Magma
-
Jeronimo73
- Forum-lid
Die 763 is verticaal gemeten vanaf BB. Gemeten parallel aan zitbuis is het 794mm, is ook de hoogte op mijn huidige fiets.
Jeronimo73 schreef: ↑09 jul 2025 13:48 Die 763 is verticaal gemeten vanaf BB. Gemeten parallel aan zitbuis is het 794mm, is ook de hoogte op mijn huidige fiets.
Heb je inmiddels al iets getest of gekocht?
-
Jeronimo73
- Forum-lid
Nee nog niet, we zijn nu paar weken op vakantieCrimby schreef: ↑09 jul 2025 14:29Jeronimo73 schreef: ↑09 jul 2025 13:48 Die 763 is verticaal gemeten vanaf BB. Gemeten parallel aan zitbuis is het 794mm, is ook de hoogte op mijn huidige fiets.
Heb je inmiddels al iets getest of gekocht?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Stop heel snel met dat rekenen en ga meten in een winkel.
Je ziet hoeveel er al fout is berekent.
En wat boeit jouw die bikefit? zit je nu goed? Ja neem je fiets mee en meet hem na naast degene die je wil hebben.
Leuk een reach maar waar zit jouw punt van wel of niet goed zitten? op de beugel, op de grepen in de grepen? Dat zijn nogal wat variabelen die je ook met een stuur kan oplossen.
Je ziet hoeveel er al fout is berekent.
En wat boeit jouw die bikefit? zit je nu goed? Ja neem je fiets mee en meet hem na naast degene die je wil hebben.
Leuk een reach maar waar zit jouw punt van wel of niet goed zitten? op de beugel, op de grepen in de grepen? Dat zijn nogal wat variabelen die je ook met een stuur kan oplossen.
-
Jeronimo73
- Forum-lid
Iedereen bedankt voor alle input en feedback, laat weer wat van me horen als ik iets gekozen heb
-
franciscus82
- Forum-lid
Ben zelf altijd een groot voorstander van wat uniekere fietsen. Een Tarmac of Supersix is voor mij daarom echt geen optie, de helft van de club rijdt er hier mee.
Zelf daarom destijds, helaas met een veel lager budget, voor een Orbea Orca gekozen.
Uit jouw lijstje? 1000% de Aurum! Maar hij moet je wel passen.
Ik weet niet in hoeverre een Colnago een optie is maar Wim de Vos verkoopt ze met bizarre kortingen (v4s en v5s). Hou je veel knaken over voor een hele mooie vakantie (alhoewel met jouw budget dit mogelijk geen criterium is).
Zelf daarom destijds, helaas met een veel lager budget, voor een Orbea Orca gekozen.
Ik weet niet in hoeverre een Colnago een optie is maar Wim de Vos verkoopt ze met bizarre kortingen (v4s en v5s). Hou je veel knaken over voor een hele mooie vakantie (alhoewel met jouw budget dit mogelijk geen criterium is).
-
Jeronimo73
- Forum-lid
Update: uitwerking van de Bikefitting is binnen, alle drie de fietsen uit mijn shortlist zijn uitgekomen op maat 56 met 100mm stuurpen. Alleen wat verschil in hoogte van topcap +spacers vanwege stack verschil tussen de frames. Door verschil in geometrie van de frames en cockpits blijven er maar een paar minimale verschillen over (bij positie op de remgrepen).franciscus82 schreef: ↑09 jul 2025 21:29 Ben zelf altijd een groot voorstander van wat uniekere fietsen. Een Tarmac of Supersix is voor mij daarom echt geen optie, de helft van de club rijdt er hier mee.
Na de vakantie dus maar naar de fietsenzaak om de definitieve keuze te maken, grote kans dat het de Aurum wordt.
P.s. nog wel even naar de Colnago gekeken maar die spreekt me niet zo aan.
-
Jeronimo73
- Forum-lid
Update: heb al even niets meer laten horen, had even andere prioriteiten dus aanschaf fiets stond even op lager pitje. Na testritten op de Aurum en Tarmac gaat de keuze toch op de laatste vallen. Zodra de fiets binnen is zal ik proberen een foto te delen.
En wat gaf de doorslag?Jeronimo73 schreef: ↑14 sep 2025 12:17 Update: heb al even niets meer laten horen, had even andere prioriteiten dus aanschaf fiets stond even op lager pitje. Na testritten op de Aurum en Tarmac gaat de keuze toch op de laatste vallen. Zodra de fiets binnen is zal ik proberen een foto te delen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!