Pagina 39 van 74

Re: Di2

Geplaatst: 28 aug 2020 22:58
door BartNL
daniel1975 schreef: 23 aug 2020 18:33 Heb je een linkje van een Dura Ace kit dan voor minder dan wat ik heb berekend? Ik kan het namelijk echt niet vinden. En ik heb aardig wat shops afgestruind.
dat wat jij berekend is vreemd want als ik die bedragen van Mantel optel kom ik op €1755 uit. Wanneer je daar de €125 vanaf haalt voor de kabels zit je volgens mij op de prijs van de upgrade kits.
Met de €1337 mis je dus denk ik €428 die ik dan weer niet begrijp ;)

Re: Di2

Geplaatst: 28 aug 2020 23:28
door daniel1975
Er zit een optelfout in :o :? :oops:

Re: Di2

Geplaatst: 04 dec 2020 07:52
door manassevandevelde
Lcsmet schreef: 21 aug 2020 21:07
manassevandevelde schreef: 21 aug 2020 20:24 .........;; Het lijkt mij haast dat de accu defect is, maar om even zeker te weten dat ik deze accu onnodig bestel, ..............
Koppel eens je achter- en voorderailleur af en pas dan je accu opladen.
Dan controleren of je accu nog leegloopt.
Je kan hetzelfde doen met je shifters.

Als je accu niet leeg is dan je onderdelen één voor één terug aankoppelen en opvolgen.

Succes.
Inmiddels rijd ik alweer 2 maandjes probleemloos rond. Van alles 1 voor 1 losgekoppeld en er zo achter gekomen dat het di2 kabeltje tussen de batterij en de Bluetooth unit niet lekker was, dus steeds weer wel en dan weer geen contact. Kabeltje vervangen en nu geen problemen meer met de accu.

Re: Di2

Geplaatst: 06 dec 2020 21:22
door Drkjv
Voor kerst mezelf een r8050 upgrade set cadeau gedaan. Nu komt al het tricky werk natuurlijk, mijn frame is wel di2 ready, maar ik zou alles proper willen afwerken. En heb ik volgende problemen:

1.
Afbeelding

De oude opening voor de kabel aan de voorderailleur is ong een 2,5mm groot. Bestaat hier een plugje voor? Op het internet vond ik hiervoor niet meteen een oplossing.

2.
Afbeelding
Afbeelding

De bedoeling is de di2 kabel en remkabel met heat shrink aan elkaar te houden en deze door dezelfde opening naar binnen te halen. Iemand ervaring met dit soort openingen in het frame en mogelijke plugs hiervoor? Of ervaring met 3d print oplossingen?

3. Ter hoogte van AD heb ik ook hetzelfde systeem waar vroeger kabel voor mechanische AD uitkwam. De bestaande plugs zijn te smal voor de di2 'kop' door te steken :cry:

Ik zal tevens sowieso al twee vlakke 3d prints zonder gat maken (gebaseerd op de oude kabel plugs) om de entry's van de vroegere derailleur kabels dicht te maken.
Mensen met gelijkaardige projecten uit het verleden?

Re: Di2

Geplaatst: 07 dec 2020 08:49
door scottpch
Grommets heten die dingen/plugjes om de gaatjes van de kabels af te dekken, die zijn er wel in allerlei verschillende maten.
Vaak liggen ze bij een FM in de verzamelbak en kan je er een paar overnemen.
Anders kun je met kneedbaar rubber de gaatjes afdekken, SUGRU is daar de oplossing voor!
Ik heb bij mijn frame daar ook gebruik van gemaakt, werkt perfect.

Re: Di2

Geplaatst: 07 dec 2020 17:29
door NoChain
Ik heb mijn Trek Emonda zelf omgebouwd naar di2 en heb gewoon een klein slipje geboord in de kabelstopper zodat mijn di2 kabel daar kon liggen. Dus eerst de di2 kabel door het frame, opzij leggen in dat slipje en dan je remkabel opnieuw installeren. En dan heat shrink rond beide kabels. Het houdt al ruim 2 jaar stand en ziet er heel proper uit. Die grommets voor andere frame openingen kon ik gewoon bij de FM krijgen.

edit: heb er nog een foto van gevonden.
Afbeelding

Re: Di2

Geplaatst: 07 dec 2020 20:54
door Drkjv
Bedankt nochain, ik zal hetzelfde trachten te verkrijgen. Heb zelf al een 3d ontwerpje gemaakt en zal eerst dit testen voor ik ga boren :D
Heat shrink heb ik reeds besteld, ik heb bijna alles om eraan te beginnen.

Ander vraagje:

Ik twijfel of de aankoop van een EW-WU111 (dfly) de moeite is. Hiermee zou ik wel e-tube app op gsm kunnen gebruiken en alles met app instellen van knoppen enz...

Maar klopt het dat ik de knoppen ook eenmalig kan instellen door di2 aan te sluiten op de laptop zonder de dlfy?
Enige dat ik dan niet heb is controle over di2 tijdens de rit (zoals modes veranderen of batterij niveau zien). Correct?

Met het uitgespaarde geld zou ik dan de SW-R610 als klim shifter kunnen gebruiken.

Re: Di2

Geplaatst: 07 dec 2020 21:25
door nijkie
https://bike.shimano.com/nl-NL/product/ ... WU111.html
Je kan ook de di2 via de laptop programmeren dmv de software van Shimano.

Re: Di2

Geplaatst: 08 dec 2020 11:46
door Salteh
Je kan inderdaad ook een Windows computer gebruiken i.c.m. de oplader. Je kan dan nog steeds tijdens het rijden 'modes veranderen' (full synchro > semi synchro > manual) door de knop op de 'A Junction' twee keer in te drukken.

Je kan het batterijniveau zien door een willekeurige shift knop ~0.5 sec ingedrukt te houden. Dan geeft het lampje op je junction aan wat het batterijniveau is.

SW-R610 werkt trouwens niet op een (hydraulische) schijfremshifter, velgremmen is geen probleem ;-)

Re: Di2

Geplaatst: 08 dec 2020 11:47
door havana
Ik zou altijd de D Fly willen omdat je dan op je fietscomputer ziet in welk verzet je staat.

Re: Di2

Geplaatst: 08 dec 2020 11:54
door synapse
Drkjv schreef: 07 dec 2020 20:54
Maar klopt het dat ik de knoppen ook eenmalig kan instellen door di2 aan te sluiten op de laptop zonder de dlfy?
Enige dat ik dan niet heb is controle over di2 tijdens de rit (zoals modes veranderen of batterij niveau zien). Correct?
Met mijn Garmin kan ik ook modes veranderen.

Re: Di2

Geplaatst: 08 dec 2020 11:55
door Salteh
^^ maar dan heb je dus wel de D-fly nodig ;)