Ik had toch maar eens besloten om wat onderdelen te monteren op het Pinarello Radius frame wat ik al een tijdje heb liggen. Voordat ik eventueel de knoop door zou hakken om m te spuiten wilde ik toch weten hoe hij reed. Ik heb m zo goed mogelijk opgepoetst en eigenlijk ziet het er niet erg dramatisch uit. Hij is nu wel enigszins retro, maar eigenlijk is alles nieuw of zo goed als nieuw. En het fietst dus ook gewoon echt goed. En ja de positie is vrij heftig, wel op de limiet ook voor dit frame. Maar als ex wedstrijdrenner reed ik eigenlijk altijd zo, dus ik kan t (nog) hebben. Er is ook geen mogelijkheid het stuur hoger te zetten, de vorige eigenaar heeft het vrij kort gezaagd. Hierdoor moest ik ook wel opletten qua balhoofdkeuze, een eerder gekocht ITM balhoofd was te hoog en viel af.
De afmontage.
Shifters en derailleurs: Campagnolo record titanium 10sp
Crank: Campagnolo chorus 10sp 53-39 (NOS)
BB: Campagnolo chorus 102mm in ITA draad( lang op moeten wachten, laatst ineens weer overal voorradig )
Remmen: Campagnolo chorus skeleton ( tijdelijk geleend van een andere fiets )
Wielen: Campagnolo Zonda c17(nieuw)
Cassette: Veloce 10sp 13-26
Ketting: Wipperman connex ( gewaxt )
Banden: Veloflex strada 23mm, vittoria latex binnenbanden
Stuurpen. FRM 12cm (ooit via forum)
Stuur: Deda zero100 classic shallow
Kabels: Campa, barrel adjusters dura ace (NOS)
Stuurlint: Cinelli bubble.
Zadelpen: Deda zero100 27.2
Headset: Cane creek 1inch (NOS: koste misschien 10 euro, maar is prima kwaliteit )
Zadel: Selle SMP dynamic ( past er niet bij, maar ik moet goed zitten he )
Bidonhouders: Elite ciussi inox.
Pedalen: speedplay zero stainless.
gewicht 8.895kg op mijn ali hangweegschaal. Vond ik vrij netjes, want ik heb niet echt gekke of superlichte onderdelen gebruikt. Is inclusief alles en een fietscomputer komt hier sowieso niet op.