Pagina 33 van 130
Re: BMC Topic
Geplaatst: 15 nov 2012 09:17
door sharkman113
waardoor ik zou kiezen voor de Pro Machine. De SLT01 die ik had staat daar echter nog boven.
Hoe kom je erbij dat de Slt boven de Pro machine stond? SLT was in 2009 al een uitloopmodel en was toen al opgevolgd door de Pro machine (die op dat moment al veel duurder was).
Pro is niet mijn favoriet maar in kleine maten zeker niet verkeerd. Persoonlijk ken in de inkoopvoorwaarden van Vos niet en het is maar de vraag of je bij BMC terecht kan, wellicht kun je met de verkoper (jouw enige aanspreekpunt) eits anders regelen....
Re: BMC Topic
Geplaatst: 15 nov 2012 12:17
door japiecarbon
Vos had alles gewoon via Veltec, en dus gewoon legaal. Cervelo enz werd ook netjes geregeld.
Misschien dat Veltec oa door dit soort dingen geen leverancier meer is?
Re: BMC Topic
Geplaatst: 15 nov 2012 15:33
door Bram77
De frame volgorde in de folders van 2008 / 2009/ 2010 laat de SLT altijd als eerste zien. Inmiddels is er natuurlijk de Impec serie, maar dat is een ander verhaal. Ging er daarom vanuit dat dat zo'n beetje het beste frame was
BMC kun je niet 1.2.3. bellen aangezien garantieclaims via de dealer lopen. Daarom kon ook de oud importeur mij niet helpen. Bij de dealer zijn ze het nu zat en proberen ze het met een andere frame maat.
De maat 53 reed prima ook op langere ritten (+8 uur) dus ben niet zo happig op een kleiner frame.
Door een samenloop van omstandigheden is het nu erg lastig om iets geregeld te krijgen. Uiteindelijk verwacht ik als klant een passende oplossing.
Re: BMC Topic
Geplaatst: 16 nov 2012 09:22
door sharkman113
Vos had alles gewoon via Veltec, en dus gewoon legaal. Cervelo enz werd ook netjes geregeld.
Dat zegt op zich weinig. Een opkoper kan net zou goed een deal maken op oude voorraad van een leverancier waarbij de fabrieksgarantie wordt afgekocht en hij zelf de wettelijk garantie overneemt (daar kom je als consument nooit achter)
De wettelijke garantie is inmiddels afgelopen en bmc is nooit heel scheutig geweest met coulance (en van de dagwaarden van een frame uit 2009 wordt je ook niet vrolijk).
Mooi dat ze het zo oplossen zeker gezien het feit dat een SLT een volledig aluminium bracket heeft en dat de witte lak op dat punt welliswaar scheurt (doen ze allemaal) maar dat jouw specifieke frame met die klacht tot in lengte van dagen gewoon heel blijft (en je weinig kan zeggen als BMC het op gebruikssporen had gegooid...)
Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 12:53
door newd
Helaas is mijn BMC streetfire ssx (modeljaar 2007) laatst gescheurd op de lasnaad tussen de bovenbuis en de zitbuis. Het frame is al ruim 5 jaar oud en valt niet meer onder de garantie van BMC. Wel kon BMC mij een coulance regeling bieden, een streetfire frame model 2009 met 200 euro korting tov de nieuwprijs uit 2009. Maar de kleur van dit frame, bijna geheel zwart, en de in mijn ogen nog steeds vrij hoge prijs voor een frame uit 2009 hebben mij doen besluiten om op zoek te gaan naar een nieuw karretje.
Toch vroeg ik mij af of de scheur in m'n BMC nog te repareren zou zijn of is het frame zo afgeschreven? Als het even kan zou ik deze fiets nog wel als winter/slechtweerfiets willen gebruiken.

Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 13:56
door velolove
Lijkt me niet meer te repareren.
Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 18:46
door Kiekeboe
newd schreef: Wel kon BMC mij een coulance regeling bieden, een streetfire frame model 2009 met 200 euro korting tov de nieuwprijs uit 2009.
wow hoe gul van BMC, 200€ korting

Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 18:47
door thestudent
Is het frame ook gescheurd waar de kabel de bovenbuis in gaat? Want dan loopt het vrijwel helemaal rond. Dit lijkt me gevaarlijk om te repareren. Misschien kan een heel goede lasser het wel proberen. Maar dat is niet zo aan te raden.
Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 18:51
door Racemachien
Ik zou persoonlijk het risico niet nemen om dit te repareren, te riskant in mijn ogen.
Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 20:18
door sob
Dat ze zo'n aanbod durven doen,200euro korting op een frame uit 2009......
Ik neem aan dat je volgende frame geen BMC word....
Re: BMC Topic
Geplaatst: 05 jan 2013 21:39
door feddek
volgens mij kan je hier prima een lasnaat overheen laten leggen door een goede lasser en de fiets als winterfiets voor rustige ritten gebruiken.
Re: BMC Topic
Geplaatst: 06 jan 2013 10:10
door newd
Gelukkig loopt de scheur alleen in de bovenste lasnaad en dus niet helemaal rond. Misschien maar eens op zoek naar een goede lasser voor wat advies en een kostenplaatje. Als dat laatste een beetje meevalt is het misschien nog wel de moeite om te proberen. Maargoed dan komt er natuurlijk ook nog een likje verf bij kijken etc.
Tja over die 200 euro korting was ik ook niet zo enthousiast. Nu moet ik wel zeggen dat dat de prijs was die de FM mij voorrekende, wat het aanbod van BMC was weet ik dus niet exact. Maar hierdoor is de kans wel erg klein geworden dat mijn volgende fiets een BMC zal zijn of van dezelfde FM afkomstig zal zijn.