Pagina 310 van 746
Geplaatst: 12 jan 2010 21:30
door gijs01
die bob dogma is dik, heel dik!
Geplaatst: 12 jan 2010 21:35
door janjmagic
Mooie bak maar die ventieldopjes er af he!
Geplaatst: 12 jan 2010 21:50
door compdiver
Daarin ben ik het ook eens met AMclassic-fan. Ik vind de Simplon een veel mooier frame dan de Pina. Het heeft iets origineler en scoort ook beduidend beter in de stijfheidswaarden, comfort en gewicht. Maar voor een merk zoals Pina betaal je nu eenmaal. Of betaal je voor de emotie van het merk? Voor mij althans straalt er evenveel emotie van mijn Canyon dan van gelijk welke Pina.
@ Pinarelloridley:
Ik heb hier met deze reactie een fout gemaakt.
Ik weet dat vorige modellen (zoals de Pina Paris) niet zo goed uit de test van Tour magazine kwamen (in vergelijking met andere topfietsen zoals de Simplon). Maar de pinarello FP3 krijgt wel een goed rapport en dat mag dan ook zeker verteld worden.
Hier vind je alvast de link:
http://www.tour-magazin.de//?p=6814
En nog een mooi artikel:
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=6743
Geplaatst: 13 jan 2010 12:48
door rsv
*Pino* schreef:Bedankt, ik vraag me af of 55 dus binnen mijn marge valt, ik ben 1.88 en mijn huidige Pina is dus 57 CC, indien bij 184 cm de 55 cc al op het randje is betwijfel ik of het voor mij nog binnen de marge valt. Zadel crankstel-afstand is bij mij 84,5 denk dat dat op de 55 CC lastig gaat worden.
Ik ben ook 1.88 en heb afgelopen jaar met een 56 cc fp2 gereden.
dit is mij qua maatvoering heel goed bevallen .
Ik heb hem dan ook net vervangen voor een Prince in dezelfde maat.
Dit betekent niet dat de fp2 mij niet beviel , maar met het feit dat ik een aanbod kreeg dat ik niet kon weerstaan.
[img=
http://img205.imageshack.us/img205/8665/img2019v.jpg]
Geplaatst: 13 jan 2010 13:46
door brekson
Knap koppeltje fietsen, ik hou van die kleurstelling !
Wat betreft de prince : Met de maat 56"CC" bedoel je toch gewoon een 56 zoals die door Pina verkocht wordt ? Want de FP2 en de prince hebben toch een iets andere geometrie hé .
Je hebt dus nu voor jou lengte een prince 56 ?
Geplaatst: 13 jan 2010 14:21
door rsv
klopt, als je op site van Pinarello kijkt zie je hoe zij meten.
De c-t hoogte is 58 - 2 cm geeft een c-c hoogte van 56 cm.
Geplaatst: 13 jan 2010 16:34
door ilfalco2004
prachtige dogma! dogma20
Is de gouden voetbalschoen nep of echt? ben natuurlijk niet nieuwsgierig als ik alles weet.
Geplaatst: 13 jan 2010 20:24
door kort
compdiver schreef:Daarin ben ik het ook eens met AMclassic-fan. Ik vind de Simplon een veel mooier frame dan de Pina. Het heeft iets origineler en scoort ook beduidend beter in de stijfheidswaarden, comfort en gewicht. Maar voor een merk zoals Pina betaal je nu eenmaal. Of betaal je voor de emotie van het merk? Voor mij althans straalt er evenveel emotie van mijn Canyon dan van gelijk welke Pina.
@ Pinarelloridley:
Ik heb hier met deze reactie een fout gemaakt.
Ik weet dat vorige modellen (zoals de Pina Paris) niet zo goed uit de test van Tour magazine kwamen (in vergelijking met andere topfietsen zoals de Simplon). Maar de pinarello FP3 krijgt wel een goed rapport en dat mag dan ook zeker verteld worden.
Hier vind je alvast de link:
http://www.tour-magazin.de//?p=6814
En nog een mooi artikel:
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=6743
IK vind de Paris toch even een stukje beter dan een fp 3. Een Paris is een profesionele racefiets die zich ruim heeft bewezen in de praktijk.
Geplaatst: 13 jan 2010 20:27
door RolfCanyon
Mooie dogma dogma20. De DA groep misstaat zeker niet al gaat mijn voorkeur uit naar campa. Heb ook getwijfeld over deze kleur voor mijn Prince maar toch voor groen gegaan.

[/URL]]
Geplaatst: 13 jan 2010 21:18
door daniel1975
kort schreef:
IK vind de Paris toch even een stukje beter dan een fp 3. Een Paris is een profesionele racefiets die zich ruim heeft bewezen in de praktijk.
En waar baseer je dat op??
Voor jouw informatie: De paris was het eerste carbonframe van Pina. De FP3 is weer een paar generaties verder.
De FP3 is qua geo gebaseerd op de Prince maar dan met zwaarder carbon en minimale detail-verschillen.
De Zipp wielen hierboven vind ik way to much trouwens. Bij zo'n schreeuwend frame zou ik persoonlijk voor een rustige afmontage kiezen.
Geplaatst: 13 jan 2010 21:28
door gijs01
Daniel1975 schreef:kort schreef:
IK vind de Paris toch even een stukje beter dan een fp 3. Een Paris is een profesionele racefiets die zich ruim heeft bewezen in de praktijk.
En waar baseer je dat op??
Voor jouw informatie: De paris was het eerste carbonframe van Pina. De FP3 is weer een paar generaties verder.
De FP3 is qua geo gebaseerd op de Prince maar dan met zwaarder carbon en minimale detail-verschillen.
De Zipp wielen hierboven vind ik way to much trouwens. Bij zo'n schreeuwend frame zou ik persoonlijk voor een rustige afmontage kiezen.
+1
Geplaatst: 13 jan 2010 22:09
door compdiver
IK vind de Paris toch even een stukje beter dan een fp 3. Een Paris is een profesionele racefiets die zich ruim heeft bewezen in de praktijk.
De Pina Paris scoorde in een tourtest niet echt goed in vergelijking met andere topfietsen zoals de Cervelo. De paris scoorde maar een matige 51 punten. De testwinnaar, toen de cervelo R3 had 65 punten.
Als je de waarden van de Paris (van toen) zou vergelijken met een FP3, dan scoort deze laatste veel beter, wat ook normaal is (op 3-4 jaar tijd).
De FP3 is trouwens het "goedkopere" broertje van de Prince. Het grote verschil is het soort carbon dat bij de FP3 werd gebruikt.
En dan nu de bewijzen, ook al kan je de testwaarden op verschillende manieren interpreteren:
[img=
http://i48.tinypic.com/ofmx55.jpg]
[img=
http://i45.tinypic.com/2zsu0c4.jpg]