Pagina 310 van 1888

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 okt 2011 10:50
door martijntijn
@boswielrenner, dat is inderdaad een behoorlijke laagvliegmachine!

Wat denken jullie van de nieuwe VCLS Flat Spring Post?
Hoe wordt het carbon beschermd tegen krassen als de componenten los van elkaar kunnen bewegen?
Gevoelig voor regen/modderwater?
Marketing gebla bla of functioneel?

Afbeelding
filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=4AXfrvHI ... 8D5D55E2D2" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 okt 2011 12:36
door thomasmotta
Gisteren een leuk pakje gekregen...mijn Cayon Al frame stond hier voor de deur.. ;-)
Na jaren trouw te zijn aan Red Bull nu de overstap gemaakt omdat deze geen lose frames willen verkopen
en ook omdat ik persoonlijk de naansverandering niet zo geslaagd vind.
Daarom vorig jaar ook nog een RB X-lite gekocht.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 28 okt 2011 10:49
door natres
Maar weer eens een alu frame gekocht en opgebouwd.

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 okt 2011 11:42
door gaisdergerman
Waarom moet je frame zo stijf zijn dan?

Ik weet dat de AL erg hoog scoort op stijfheid, van de roadlite heb ik nooit een stijfheidtest gezien maar dacht dat het ook wel goed zat. Snap niet dat als je een stijve fiets wilt dat je dan niet voor een AL bent gegaan.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 okt 2011 11:55
door natres
gaisdergerman schreef:Waarom moet je frame zo stijf zijn dan?

Ik weet dat de AL erg hoog scoort op stijfheid, van de roadlite heb ik nooit een stijfheidtest gezien maar dacht dat het ook wel goed zat. Snap niet dat als je een stijve fiets wilt dat je dan niet voor een AL bent gegaan.
edit 01-11-2011

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 okt 2011 12:07
door perrush
geen idee wat de roadllite betreft, maar de ultimate AL is weldegelijk zo stijf als ze zeggen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 okt 2011 14:16
door materialist
natres schreef:
gaisdergerman schreef:Waarom moet je frame zo stijf zijn dan?

Ik weet dat de AL erg hoog scoort op stijfheid, van de roadlite heb ik nooit een stijfheidtest gezien maar dacht dat het ook wel goed zat. Snap niet dat als je een stijve fiets wilt dat je dan niet voor een AL bent gegaan.
De goedkoopste alu Cube en de Poison die ik had waren veel stijver. Deze Canyon is wel erg licht maar heeft 'zwabber' neigingen. Ligt niet aan de DT Swiss wielen.
Kortom het rijdt gewoon slap. Ben al wezen zoeken naar testen en daaruit blijkt dat bv. de Giant Alu en Alu Cannondale al veel beter scoren, niet in meetwaarden maar er werd gezegd dat deze frames stijver waren. Ik krijg de neiging dat de meetwaarden van dit frame in de marketing verdoezelt worden of bewust niet worden genoemd.. Er zijn van de roadlite f6 nergens meetwaarden te vinden, ook alle Duitse testen doorgespit, al mijn Duitse fietsbladen doorzocht maar geen gegevens, opmerkelijk.
Ik ging er van uit dat het met dit frame wel goed zat want de fiets werd gekwalificeerd als "überragend". Dan ga je er van uit dat het frame top is.
(Ik durf het haast niet te zeggen maar doe het maar toch, mijn goedkoopste chinarello is beduidend stijver in bracket en vork en rijdt een klasse beter.)
Ik houd de fiets nu nog even maar vroeg of laat koop ik een beter alu frame, waarschijnlijk maar weer een Cube.
Je wilt toch niet op een chinapella gezien worden?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 okt 2011 17:38
door natres
perrush schreef:geen idee wat de roadllite betreft, maar de ultimate AL is weldegelijk zo stijf als ze zeggen.
Heb nu gereden met mijn Mavic Ksyrium Elite wielset erin.
Dat scheelt dus enorm, voelt nu veel strakker aan, de fiets komt zo beter tot zijn recht.
Die DT Swiss 1900 wielen waar ik eerst mee reed voldoen dus niet, ze kunnen een fiets een totaal ander (slechter) gevoel geven, weg ermee.
Gelukkig dat ik daar nu achter gekomen ben.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 okt 2011 18:57
door jasperr
Blijf het een vreemd verhaal vinden. De DT Swiss 1900 staan niet bekend als erg slap. Daarentegen vind ik de Ksyrium Elite niet echt stijf. Heb er zelf mee gereden.
Dat het Roadlite frame slap zou zijn kan ik mij niet echt voorstellen, maar goed, ik heb er nooit mee gereden. Echter rijd ik al wel 4 jaar op een Ultimate AL en die is gewoon superstrak en superstijf.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 okt 2011 21:23
door alpdhuez53:15
Een vriend van me had de roadlite met Aksium wielen. Zeilde hij ook mee de bocht uit (90 kg). Nu setje cxp33 en de hele fiets rijdt strakker. Voortrein ed is natuurlijk iets minder oversized uitgevoerd dan de AL versie dus zal ongetwijfeld ook wat slapper zijn.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 okt 2011 21:36
door natres
jasperr schreef:Blijf het een vreemd verhaal vinden. De DT Swiss 1900 staan niet bekend als erg slap. Daarentegen vind ik de Ksyrium Elite niet echt stijf. Heb er zelf mee gereden.
Dat het Roadlite frame slap zou zijn kan ik mij niet echt voorstellen, maar goed, ik heb er nooit mee gereden. Echter rijd ik al wel 4 jaar op een Ultimate AL en die is gewoon superstrak en superstijf.
Ik heb ook nog nooit zo'n groot verschil gemerkt bij gebruik van een andere wielset.
De Ksyrium Elite wielen zijn echt superstrak (2011), ook bij staand klimmen geen krimp, de testen geven dit ook duidelijk aan.
Die DT Swiss 1900 wielen zijn niet echt super, de naven wel.
De fiets weegt nu 8,1 kg inclusief pedalen.

edit: ander stuur en zadel.

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 okt 2011 21:48
door lvgh
R1900 zijn inderdaad niet de allerstijfste wielen, maar misschien zat er speling op de naven ofzo..?