BRM 200 Zwolle, zaterdag 25 februari 2017
Het viel erg mee met de regen. Het heeft tussen de 1e stop in Elspeet en de 2e in Schaarsbergen een beetje gemiezerd, maar dat mocht geen naam hebben.DDX schreef:Besloten om maar niet te gaan, geen zin om uren in de regen te fietsen als ik buienradar zo zie.
Vanmiddag maar rondje hier in de buurt maken.
hun fietsen.
-
FryskBloed
- Forum-lid
Voor de thuisblijvers: jullie hebben een mooie tocht gemist. Lekker ritje over de Veluwe, uit de wind in de bossen, beetje klimmen. Lekkere pannenkoek bij Strooper (na een spek/kaas pannenkoek kun je er wel weer even tegen...) en terugblazen over de dijkjes langs de IJsel.
Enig domper voor mij was dat ik wel tien keer moest stoppen om een takje tussen band en spatbord weg te halen, fietspaden lagen bezaaid met het spul. Eentje zat zo vast dat ik het hele wiel los moest halen en vervolgens 20 minuten bezig was om de groep weer in te halen (tempo zat er goed in: 8 uur uit-en-thuis, 6:55 uur in het zadel).
Volgende kans: 11 maart in Boekelo
Enig domper voor mij was dat ik wel tien keer moest stoppen om een takje tussen band en spatbord weg te halen, fietspaden lagen bezaaid met het spul. Eentje zat zo vast dat ik het hele wiel los moest halen en vervolgens 20 minuten bezig was om de groep weer in te halen (tempo zat er goed in: 8 uur uit-en-thuis, 6:55 uur in het zadel).
Volgende kans: 11 maart in Boekelo
Zonder die carnavalsstoet in Klarenbeek waren we zelfs ruim voor 17:00 terug geweest in Zwolle. Nog steeds een raadsel waarom de inwoners van Klarenbeek zo enthousiast zijn over dit katholieke volksfeest...FryskBloed schreef:(tempo zat er goed in: 8 uur uit-en-thuis, 6:55 uur in het zadel).
Dacht da was zweetBertL schreef:Het viel erg mee met de regen. Het heeft tussen de 1e stop in Elspeet en de 2e in Schaarsbergen een beetje gemiezerd, maar dat mocht geen naam hebben.
Superdag gehad !
Lekker gefietst ,met leuke mensen en veeeeeel mooier weer als verwacht.
En lekkere wafel met warme kersen.
En lekkere pannenkoek met spek en ui
En lekkere koffie.
En lekkere broodje knakworst,friet,gehaktbal,bier
Soms vraag ik mezelf af waarom ik mijzelf nog afvraag waarom dat afvallen niet echt opschiet.
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
-
DeletedUser01
- Forum-lid
De thuisblijvers hadden zoals zo vaak weer geen gelijk. Het was een prima fietsdag voor dit brevet.
Ik heb de dag vooral als social ride gereden. Met FryskBloed kennisgemaakt en onderweg met de beide Groningers over de plannen voor de Flèche gesproken, wordt vervolgd.
Fietsmaatje Peter trok met mede-Assenaar Marcel het tempo al rap omhoog, bij ontstentenis van DDX. Die groep heb ik al snel laten gaan en tot de stop in Elspeet een stukje opgereden met Leonie, die ook (voor de tweede keer) Londen-Edinburgh-Londen gaat doen.

Bij Elspeet aan tafel gezeten bij de Velomobiel-piloten. Eva, de dame van deze drie reed regelmatig op de weg en werd even verder bijna door een boer op een trekker een greppel in gereden. In de klim op de klinkerweg naar het viaduct over de A1 trilde mijn koplamp los. Kort na dat viaduct was een geheime controle waar ik nog wat Marsjes meenam voor onderweg. In de buurt van Otterlo en Hoenderloo reed ik even verkeerd, maar zag Bert op tijd aan de andere kant van de weg. Daardoor was ik wat later in Schaarsbergen en ben vanaf daar verder gereden met Frank, Herman en Jurian.
Voor Klarenbeek werden we door de verkeersregelaars verzocht vanwege de carnavalsoptocht een stukje om te rijden en hebben we nog een stuk gravel mee kunnen pakken en op afstand van de herrie van de optocht kunnen genieten.
Bij de laatste stop bij Deventer nog een laatste ronde koffie en langs de IJssel met de wind van opzij en in de rug genoten van de mooie route hier.

Om 18.00 uur terug in de sporthal, waar de basketballers al op het veld stonden. Het biertje hier was het beste dat ik in tijden heb gehad.
Ik heb de dag vooral als social ride gereden. Met FryskBloed kennisgemaakt en onderweg met de beide Groningers over de plannen voor de Flèche gesproken, wordt vervolgd.
Fietsmaatje Peter trok met mede-Assenaar Marcel het tempo al rap omhoog, bij ontstentenis van DDX. Die groep heb ik al snel laten gaan en tot de stop in Elspeet een stukje opgereden met Leonie, die ook (voor de tweede keer) Londen-Edinburgh-Londen gaat doen.

Bij Elspeet aan tafel gezeten bij de Velomobiel-piloten. Eva, de dame van deze drie reed regelmatig op de weg en werd even verder bijna door een boer op een trekker een greppel in gereden. In de klim op de klinkerweg naar het viaduct over de A1 trilde mijn koplamp los. Kort na dat viaduct was een geheime controle waar ik nog wat Marsjes meenam voor onderweg. In de buurt van Otterlo en Hoenderloo reed ik even verkeerd, maar zag Bert op tijd aan de andere kant van de weg. Daardoor was ik wat later in Schaarsbergen en ben vanaf daar verder gereden met Frank, Herman en Jurian.
Voor Klarenbeek werden we door de verkeersregelaars verzocht vanwege de carnavalsoptocht een stukje om te rijden en hebben we nog een stuk gravel mee kunnen pakken en op afstand van de herrie van de optocht kunnen genieten.
Bij de laatste stop bij Deventer nog een laatste ronde koffie en langs de IJssel met de wind van opzij en in de rug genoten van de mooie route hier.

Om 18.00 uur terug in de sporthal, waar de basketballers al op het veld stonden. Het biertje hier was het beste dat ik in tijden heb gehad.
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
Erg jammer dat ik op het laatste moment wegens ziekte moest afhaken, want het leek mij ook een erg mooie route met qua wind ideaal weer. Misschien over een maand beter...
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Ik weet dat de organisator er behoorlijk wat heeft gemaakt, je zou hem kunnen mailen.
Ik heb de foto's die hij had gemaakt online gezet, plus nog een paar van mij er bij:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... WtJbDNIaTA
https://drive.google.com/drive/folders/ ... WtJbDNIaTA