Nieuwe fiets/frame in hoger segment
-
materialist
- Forum-lid
Waarom zitten de topmodellen van cannondale en pinarello niet in je shortlist?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Omdat het dan een longlist wordt ? 
-
GoldenRatio
- Forum-lid
En waar vraag je nu advies naar? om lekker warrig met je mee te denken?karluk schreef:klopt, het is een uiteen lopend rijtje, maar dat komt omdat het het resultaat is van een snelle scan op diverse sites. Het rijtje is nog niet echt doordacht, klopt. Ik heb al wat meer wensen kenbaar gemaakt in de vorige post. Uiteraard volg ik het liefst mijn hart, zolang het budget (zegge €5000,-) het toelaat.... Echter ik wil niet een fiets kopen enkel op looks en gevoel, terwijl het technisch een miskoop blijkt te zijn. Vandaar de vraag om adviesErnie C. schreef:Als je voor de Canyon gaat krijg je natuurlijk altijd spijt dat je niet voor de mooiste fiets bent gegaan...
Ik vind het een beetje een raar rijtje. Van een budget-fiets tot het zo ongeveer het duurste wat je kunt rijden. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan wat je wilt, zoveel mogelijk fiets voor je geld of het mooiste en duurste wat je kunt betalen of iets er tussen in.
Ik denk niet dat je hier een zinnig advies gaat krijgen als je zelf nog niet weet of je je hart moet volgen of je boekhouder...
Zet eens eerst serieus op een rijtje hoe of wat. Breng er eens systeem in.
1] Begin met wat je nodig hebt
(Framegeometrie, Doel, Rijeigenschappen, Budget, etc)
2] Dan breng je in kaart wat je wilt
(persoonlijke voorkeuren voor Design, en alle andere Persoonlijke voorkeuren, etc)
Zo creëer je helderheid, en een beter uitgangspunt dat je kunt gebruiken om te zoeken. En zo kun je ook veel gerichter vragen stellen die tot iets concreets leiden.
Omdat ik die lelijk vindmaterialist schreef:Waarom zitten de topmodellen van cannondale en pinarello niet in je shortlist?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Mensen willen hier niet altijd een gefundeerd en rationeel advies of advies op basis van wat heb ik nodig enz. enz. Soms willen ze gewoon weten; 'Wat zou jij doen voor vijf K?' 
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Word gewoon de 1e PropelPiloot hier!karluk schreef:Omdat ik die lelijk vindmaterialist schreef:Waarom zitten de topmodellen van cannondale en pinarello niet in je shortlist?
Zie je jezelf al gaan? Turbo Turbo!!!

-
materialist
- Forum-lid
1)Ik zou nooit 5K aan een fiets uitgeven want dat is niet nodig. Na 2K stopt de meerwaarde en er zijn honderden mooie fietsen voor 2kStuntman Mike schreef:Mensen willen hier niet altijd een gefundeerd en rationeel advies of advies op basis van wat heb ik nodig enz. enz. Soms willen ze gewoon weten; 'Wat zou jij doen voor vijf K?'
2) ik zou alle webtesten testen op een rijtje leggen en daar de top 5 uithalen. Vervolgens de mooiste.
De vragensteller begint aan de andere kant lijkt het
Volgens mij heb ik een rijtje fietsen genoemd die allemaal goed uit testen komen. Qua geometrie passen ze ook allemaal en qua looks kan ik zelf wel een keuze maken. Waar ik hem voor wil gebruiken heb ik aangegeven, dus ik snap het commentaar niet dat ik verkeerd om redeneer.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
+1karluk schreef:Volgens mij heb ik een rijtje fietsen genoemd die allemaal goed uit testen komen. Qua geometrie passen ze ook allemaal en qua looks kan ik zelf wel een keuze maken. Waar ik hem voor wil gebruiken heb ik aangegeven, dus ik snap het commentaar niet dat ik verkeerd om redeneer.
In bijna elk topic worden mensen gewezen op het feit dat ze zaken niet goed formuleren of zaken verkeerdom doen etc. etc. Dat gezeur word je wel eens moe.
-
materialist
- Forum-lid
Mike, Op het forum gaat het bij topfietsen meestal over Cannondale canyon en pinarello. Misschien heeft karluk een frisse blik op het geheel en komt hij met de alternatieve super fiets thuis.
Ik kan de overeenkomsten in zijn rijtje niet ontdekken en jij stelde een vraag wat jij zou doen voor 5k
Ik kan de overeenkomsten in zijn rijtje niet ontdekken en jij stelde een vraag wat jij zou doen voor 5k
-
GoldenRatio
- Forum-lid
Sorry hoor maar je weet helemaal niet wat je wilt, loopt alle windstreken uit en daarom gaat het topic feitelijk helemaal nergens over. Je kunt op een bepaalde manier schifting maken in je keuzes. Een systeem aanbrengen waarmee je filtert. Je keus laten afhangen van webtesten gaat imo ook al nergens over. Een fiets die bij jou het beste past hoeft niet eens getest te zijn. Uitgaan van testen is vrij zinloos. Zometeen zijn we 5 pagina's verder en ben je feitelijk nog even ver als aan het begin.karluk schreef:Volgens mij heb ik een rijtje fietsen genoemd die allemaal goed uit testen komen. Qua geometrie passen ze ook allemaal en qua looks kan ik zelf wel een keuze maken. Waar ik hem voor wil gebruiken heb ik aangegeven, dus ik snap het commentaar niet dat ik verkeerd om redeneer.
Dit topic is daarmee meer een praat topic dan een advies topic.
Succes ermee.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Wat bedoel je hiermee te zeggen?materialist schreef:Mike, Op het forum gaat het bij topfietsen meestal over Cannondale canyon en pinarello. Misschien heeft karluk een frisse blik op het geheel en komt hij met de alternatieve super fiets thuis.
Bedoel je dat overeenkomsten noodzakelijk zijn in zo'n rijtje?materialist schreef: Ik kan de overeenkomsten in zijn rijtje niet ontdekken en jij stelde een vraag wat jij zou doen voor 5k